Meranie zrýchlenia ???
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Meranie zrýchlenia ???
Mám Punto s motorom 1.4 16v 70kw verziu Sporting so 6 rych. prevodovkou a zaujimalo by ma ako merajú v továrni a v testoch zrýchlenie ???
Ja ho totiž meriam pomocou ELM kábla pichnutého do RJ a mám na to špeciálny soft do kompu. Po piatich meraniach mi vyšiel primer 10,8 z 0 na 100km/h, pričom vo všetkých testoch a papieroch je 9,6 a to je vyše sekundový rozdiel.
Pri meraniach je použitý ten istý úsek cesty bez stúpania a v nádrži je minimum benzínu. Podotýkam že auto má nabehané 137 tis. km.
Skúšal som merať aj dve firemné autá rovnakým spôsobom: Škoda Fabia 1.4 16v v papieroch písané 12,5 a po meraniach mi vyšlo rovnako 12,5. VW Polo 1.2 TSI v papieroch písané 9,6 a po meraniach 9,7.
Nechápem teda ako to merajú keď ja sa k tej papierovej hodnote u môjho Punťasa ani nepriblížim, alebo všade píšu hodnotu z papierov a tam sa výrobca sekol o sekundu.
Inak si to vysvetliť neviem.
Ja ho totiž meriam pomocou ELM kábla pichnutého do RJ a mám na to špeciálny soft do kompu. Po piatich meraniach mi vyšiel primer 10,8 z 0 na 100km/h, pričom vo všetkých testoch a papieroch je 9,6 a to je vyše sekundový rozdiel.
Pri meraniach je použitý ten istý úsek cesty bez stúpania a v nádrži je minimum benzínu. Podotýkam že auto má nabehané 137 tis. km.
Skúšal som merať aj dve firemné autá rovnakým spôsobom: Škoda Fabia 1.4 16v v papieroch písané 12,5 a po meraniach mi vyšlo rovnako 12,5. VW Polo 1.2 TSI v papieroch písané 9,6 a po meraniach 9,7.
Nechápem teda ako to merajú keď ja sa k tej papierovej hodnote u môjho Punťasa ani nepriblížim, alebo všade píšu hodnotu z papierov a tam sa výrobca sekol o sekundu.
Inak si to vysvetliť neviem.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
- Reklama
Re: Meranie zrýchlenia ???
Jak víš, že s Puntem neměříš zrychlení 0-110 (například?) Jseš si jistý, že info o rychlosti z ŘJ je správné?
Nejlépe je to měřit přes GPS.
Máš na Sportingu správný rozměr pneumatik?
No a nakonec, není důvod si nemyslet, že to číslo ve Fiatu trochu nevylepšili. Narozdíl od spotřeby se dokazuje hůř i novinářům.
A úplně nakonec, je to pro Tebe opravdu tak důležité?
Nejlépe je to měřit přes GPS.
Máš na Sportingu správný rozměr pneumatik?
No a nakonec, není důvod si nemyslet, že to číslo ve Fiatu trochu nevylepšili. Narozdíl od spotřeby se dokazuje hůř i novinářům.
A úplně nakonec, je to pro Tebe opravdu tak důležité?

1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Meranie zrýchlenia ???
Tak meranie sa spúšťa aj ukončuje automaticky podľa údajov z RJ to či sú údaje z RJ 100% to neviem, ale predpokladal som že to bude najpresnejšie. Môže samozrejme byť, že moje auto už má svoj vek a RJ nespolupracuje s programom na meranie zrychlenia najlepšie a údaje sú nepresné.
Merať pomocou GPS ma nenapadlo. Skúsim niečo vypátrať.
Rozmer pneumatík mam presne podľa výrobcu na originál diskoch.
Tak nieje to pre mňa životne dôležité, ale ma to prekvapilo že na blbej Fabii a Pole to sedí a u môjho Puntasa je takmer sekundový rozdiel.
Navyše keď si porovnám papierové hodnoty Pola TSI a môjho auta tak sú rovnaké 9,6 sekundy na 100 no reality je iná.
Keď si sadnem z mojho auta do toho Pola tak sa mi zda ze to ide ako utrhnute aj ked viem ze turbo efekt robi svoje, no zda sa mi to byt trosku veky pocitovy rozdiel vzhladom na papierove hodnoty oboch aut.
Este to skusim zmerat nejako pomocou GPS, aj keď tam by som teoreticky čakal väčšie odchylky ako pri meraní cez RJ.
Merať pomocou GPS ma nenapadlo. Skúsim niečo vypátrať.
Rozmer pneumatík mam presne podľa výrobcu na originál diskoch.
Tak nieje to pre mňa životne dôležité, ale ma to prekvapilo že na blbej Fabii a Pole to sedí a u môjho Puntasa je takmer sekundový rozdiel.
Navyše keď si porovnám papierové hodnoty Pola TSI a môjho auta tak sú rovnaké 9,6 sekundy na 100 no reality je iná.
Keď si sadnem z mojho auta do toho Pola tak sa mi zda ze to ide ako utrhnute aj ked viem ze turbo efekt robi svoje, no zda sa mi to byt trosku veky pocitovy rozdiel vzhladom na papierove hodnoty oboch aut.
Este to skusim zmerat nejako pomocou GPS, aj keď tam by som teoreticky čakal väčšie odchylky ako pri meraní cez RJ.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Meranie zrýchlenia ???
Každého trápi niečo iné a ja som rád, že ma momentálne u mojho auta zaujímajú len takéto príjemné veci.oldoss píše:Mať tak tvoje starosti...
Už som sa so zložitými vecami natrápil viac ako dosť.
Na to sú fóra aby sme dostali odpovede na otázky, ktoré inde nenájdeme

Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Meranie zrýchlenia ???
Tak hej kazdy mame svoje starosti. A co sa by sa zmenilo keby tvoje punto aj sa rozbehlo na tu 100ku za ten cas aky udava vyrobca?
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Meranie zrýchlenia ???
Bol by som nadmieru spokojnýoldoss píše:Tak hej kazdy mame svoje starosti. A co sa by sa zmenilo keby tvoje punto aj sa rozbehlo na tu 100ku za ten cas aky udava vyrobca?

Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Meranie zrýchlenia ???
Na zrychlenie vplyva mnozstvo faktorov, napriklad aj vlhkost nasavaneho vzduchu, teplota nasavaneho vzduchu, kompresia motora ktora sa opotrebenim meni, pripadne presmykujuca spojka a pod. Mozno ked bude po dazdi a chladnejsie, nameras lepsie zrychlenie.
K samotnej metode merania zrychlenia len tolko, ze je rozdiel medzi okamzitym a priemernym zrychlenim. Kedze okamzite je definovane cez derivaciu, vyzaduje merat zmenu rychlosti za nekonecne kratky cas, co je v praxi nezmysel, cize kazde meranie zrychlenia je v skutocnosti meranie priemerneho zrychlenia, ale za kratky cas. Otazka kolko impulzov snimaca rychlosti riadiaca jednotka priemeruje na meranie rychlosti. To by mohlo dost odlisit okamzite zrychlenie od priemerneho. Priama metoda na zrychlenie je akcelerometer, ale je to drahe zariadenie.
K samotnej metode merania zrychlenia len tolko, ze je rozdiel medzi okamzitym a priemernym zrychlenim. Kedze okamzite je definovane cez derivaciu, vyzaduje merat zmenu rychlosti za nekonecne kratky cas, co je v praxi nezmysel, cize kazde meranie zrychlenia je v skutocnosti meranie priemerneho zrychlenia, ale za kratky cas. Otazka kolko impulzov snimaca rychlosti riadiaca jednotka priemeruje na meranie rychlosti. To by mohlo dost odlisit okamzite zrychlenie od priemerneho. Priama metoda na zrychlenie je akcelerometer, ale je to drahe zariadenie.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Meranie zrýchlenia ???
Dik Karol velmi dobre si mi to vysvetlil a uz sa tym nebudem zaoberať.
Stačí že bežne nasieram 90k Octavie
Myslia si že maju ake delo a že male Punto dam dole ako nic. No ked zistia ze im male Punto zdrha dokonca aj v kopcoch a z ich vyfuku ide iba kudol dymu a aj tak nestihaju, tak prestanu provokovat
Pripadne ty "inteligentnejsi" ta predbehnu v dedine 80km/h.
Stačí že bežne nasieram 90k Octavie

Myslia si že maju ake delo a že male Punto dam dole ako nic. No ked zistia ze im male Punto zdrha dokonca aj v kopcoch a z ich vyfuku ide iba kudol dymu a aj tak nestihaju, tak prestanu provokovat

Pripadne ty "inteligentnejsi" ta predbehnu v dedine 80km/h.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Meranie zrýchlenia ???
Nuz to je vyhoda mensej hmotnosti
, Octavie su trochu tazsie.
Este ma napadlo zopar poznamok :
este mala oprava - akcelerometer je nie priama (ako som omylom napisal) ale nepriama metoda kedze meria zotrvacnu silu nejakeho telieska a ta zavisi od zrychlenia, priama metoda by bolo meranie zmeny tej rychlosti za nekonecne kratky cas, cize rovno z definicie, takze vlastne priamou metodou sa to merat ani neda
- to len keby niekto chcel rypnut
Moze sa stat ze das iny olej, zmeni sa kompresia a zmeni sa zrychlenie, pripadne das iny olej do prevodovky, znizia sa odpory v nej, das ine pneumatiky, zmenis tlak, to vsetko vplyva na zivost auta. Potom vacsie pneumatiky sa otacaju trochu pomalsie a teda riadiaca jednotka si mysli ze auto ide v skutocnosti pomalsie. Takze vacsimi pneumatikami je rychlost skreslena smerom dole. Ale zmena rychlosti teda zrychlenie by ovplyvnene rozmerom pneumatiky nemalo byt. Pretoze senzor meria otacky kolies a kolkokrat sa zvysi rychlost auta tolkokrat sa zvysia otacky kolesa a to bez ohladu na jeho rozmery. Takze preto meranie zrychlenia teda zmeny ryhclosti v case vacsie gumy neovplyvnia. Ina vec je vsak vplyv vacsich penumatik na zrychlenie. Motor ma na vystupe nejaky krutiaci moment a na pneumatikach ma iny. To je dane prevodovymi pomermi v prevodovke a rozvodovke. Takze na poloosi kolesa je nejaky krutiaci moment. Avsak to, co auto uvadza do pohybu nieje moment, ale je to sila, ktora sa prenasa na cestu cez pneumatiku. A pre dany moment je tato sila tym mensia, cim vacsie gumy clovek ma (moment = polomer x sila) (sila = moment / polomer). Takze ked mas vacsie gumy ako tie pri ktorych prebiehalo oficialne meranie, tak nameras mensie zrychlenie, lebo auto je urychlovane mensou silou. To je logicke. (sila = hmotnost x zrychlenie) a teda (zrychlenie = sila / hmotnost).
Mas na aute vacsie gumy ako predpisuje vyrobca ? Ak ano, tak sme prave vyriesili zahadu.

Este ma napadlo zopar poznamok :
este mala oprava - akcelerometer je nie priama (ako som omylom napisal) ale nepriama metoda kedze meria zotrvacnu silu nejakeho telieska a ta zavisi od zrychlenia, priama metoda by bolo meranie zmeny tej rychlosti za nekonecne kratky cas, cize rovno z definicie, takze vlastne priamou metodou sa to merat ani neda

Moze sa stat ze das iny olej, zmeni sa kompresia a zmeni sa zrychlenie, pripadne das iny olej do prevodovky, znizia sa odpory v nej, das ine pneumatiky, zmenis tlak, to vsetko vplyva na zivost auta. Potom vacsie pneumatiky sa otacaju trochu pomalsie a teda riadiaca jednotka si mysli ze auto ide v skutocnosti pomalsie. Takze vacsimi pneumatikami je rychlost skreslena smerom dole. Ale zmena rychlosti teda zrychlenie by ovplyvnene rozmerom pneumatiky nemalo byt. Pretoze senzor meria otacky kolies a kolkokrat sa zvysi rychlost auta tolkokrat sa zvysia otacky kolesa a to bez ohladu na jeho rozmery. Takze preto meranie zrychlenia teda zmeny ryhclosti v case vacsie gumy neovplyvnia. Ina vec je vsak vplyv vacsich penumatik na zrychlenie. Motor ma na vystupe nejaky krutiaci moment a na pneumatikach ma iny. To je dane prevodovymi pomermi v prevodovke a rozvodovke. Takze na poloosi kolesa je nejaky krutiaci moment. Avsak to, co auto uvadza do pohybu nieje moment, ale je to sila, ktora sa prenasa na cestu cez pneumatiku. A pre dany moment je tato sila tym mensia, cim vacsie gumy clovek ma (moment = polomer x sila) (sila = moment / polomer). Takze ked mas vacsie gumy ako tie pri ktorych prebiehalo oficialne meranie, tak nameras mensie zrychlenie, lebo auto je urychlovane mensou silou. To je logicke. (sila = hmotnost x zrychlenie) a teda (zrychlenie = sila / hmotnost).
Mas na aute vacsie gumy ako predpisuje vyrobca ? Ak ano, tak sme prave vyriesili zahadu.

Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Meranie zrýchlenia ???
Nedalo mi a spravil som velmi jednoduchy vypocet na zaklade tvojich udajov o nameranom zrychleni a o zrychleni podla vyrobcu. Takyto rozdiel v zrychleni by bol sposobeny keby si mal pneumatiky s priemerom 1,125-krat takym s akymi bolo merane zrychlenie vyrobcom. Skus premerat
To zrychlenie je z nuly na 100 km/h, cize priemerne. Tie gumy by to paradne mali ovpylvnit.
To zrychlenie je z nuly na 100 km/h, cize priemerne. Tie gumy by to paradne mali ovpylvnit.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Meranie zrýchlenia ???
Dik za rady, ale s timi gumami som dost dobre nepochopil.Karol píše:Nedalo mi a spravil som velmi jednoduchy vypocet na zaklade tvojich udajov o nameranom zrychleni a o zrychleni podla vyrobcu. Takyto rozdiel v zrychleni by bol sposobeny keby si mal pneumatiky s priemerom 1,125-krat takym s akymi bolo merane zrychlenie vyrobcom. Skus premerat
To zrychlenie je z nuly na 100 km/h, cize priemerne. Tie gumy by to paradne mali ovpylvnit.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Meranie zrýchlenia ???
Rovnako ako ked mas velky volant tak s nim sa toci lahsie ako s malym volantom lebo mas vacsiu paku. V pripade kolesa ked je vacsie, tak krutiaci moment motora sa prenesie na vozovku mensou silou - rovnakym momentom ale mensou silou, lebo moment je sila krat polomer. Takze cim vacsi polomer tym mensia sila. A sila je to, co sposobuje zrychlenie auta.
Osobne sa priklanam k pneumatikam ako k najpravdepodobnej pricine mensieho nameraneho zrychlenia, samozrejme stojim si aj za ostatnymi tvrdeniami.
Napriklad ak original mali byt R 13 a mas R 14 . Alebo ked original boli R 14 a das R 15 a pod.
Osobne sa priklanam k pneumatikam ako k najpravdepodobnej pricine mensieho nameraneho zrychlenia, samozrejme stojim si aj za ostatnymi tvrdeniami.

Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Meranie zrýchlenia ???
narvy tam 1.4turbo a budes riesit uz len casy okolo 8.5s 

Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Re: Meranie zrýchlenia ???
možná ti to objasním jinak:máš dost starej vrak kterej má malej motor vyhnanej do výkonu a ještě k tomu je před smrtí(těch 140tis km je celkem dost) a vzhledem k tomu že je to sporting tak se s ním asi nikdy nejezdilo tak aby se šetřil motor.ložiska a převodovka taky už nebudou to nejlepší natož ten olej v převodovce.takže že to má horší akceleraci než nový zajetý auto(na kterém to fiat měří) je celkem samozřejmý.Já bych asi hledal problém v tomhle a ne ve způsobu měření.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2