Stránka 1 z 1
motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 18 kvě 2011, 19:58
od puntos428CS
čo mam robit dneska to začalo robit jak som ho opetovne štartol a nwm čo to može byt
je to punto r.v. 2005 viemy niekdo poradit ???
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 18 kvě 2011, 21:20
od oldoss
Priatelu trosku to skus lepsie napisat resp. opisat ten tvoj problem. Kolisu otacky ked je motor zohriaty na prevadzkovu teplotu alebo to robi pri studenom? Robi to pravidelne alebo zriedka? Takto od PC tazko hadat. Ale ako prve by som skusil vycistit skrtiacu klapku. Ta vacsinou robi neplechu ohladne co sa tyka kolisania otacok.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 19 kvě 2011, 10:12
od puntos428CS
tak prepač za nepresnos

ale som stoho dost v šoku :/ robi to v jednom kuse to je jedno či teply či studeny :/

klapku som prečistil s original sprejom nato mam to z fiat servis a neupokojil sa v kuse to robi :/
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 19 kvě 2011, 11:30
od oldoss
Mal si aj tú klapku von? Pokial nie a čistil si hu nahodenú v motore tak ten sprej ti je na dve veci. Naj je hu demontovať a pekne ručne hu očistiť. Celkom fajn na čistenie je lieh. Vykašli sa na všakovaké spreje. Poprípade keď to nebude tým tak behnúť na diagnostiku a budeme múdrejší.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 19 kvě 2011, 12:46
od Karol
Ano, mozeto byt klapka, tak isto ako to moze byt vaha vzduchu (ak ju to uz ma), tak isto to moze byt potenciometer skrtiacej klapky, resp. plynoveho pedalu, ako aj servomotor ovladania skrtiacej klapky ak to ma eletkronicku klapku (telematicky riadenu), ako si viem predstavit aj snimac otacok klukoveho hriadela, ako aj lambda sondu ktora striedavo zbytocne obohacuje zmes, pripadne ju nezmyselne ochudobnuje. Tiez si viem predstavit sanie falosneho vzduchu do sacieho traktu cez prasknutu hadicu, tesnenie, membranu vzduchoveho posilovacu brzd... To su len veci co ma napadli. Treba na to ist systematicky. Ak vyberes a vycistis klapku a bude cista (nemusi sa lesknut, len na jej okrajoch a okolo osicky nesmie byt nasadany bordel), tak zacni skumat vahu vzduchu ak ju to ma. Byva umiestnena niekde pred alebo za klapkou v sani. Je to prietokomer vzduchu, trci do prudu vzduchu a treba s tym narabat jemne. Sonda otacok sa da zmerat osciloskopom, pripadne jej konektory prestriekat kontaxom, nastavit vzdialenost od kotuca na remenici na 0,4 mm tusim. Ak nepomoze, tak dalej zmerat lambdu najlepsie osciloskopom ci nieje uplne skapata. Sanie falosneho vzduchu sa da dokazat tym, ze zapchas sanie pred filtrom rukou, foliou alebo tak podobne ci sa zacne dusit. Ak nie, tak taha odniekial vzduch.
Ine ma nenapada. Jedine diagnostika, ktora by mala poskytnut dost informacii. Je to 2005, takze FiatECUscan by mal stacit popri obycajnom OBD2 kabli.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 19 kvě 2011, 20:25
od mad mike
napadá mě i klimatizace, problém s tlakem v systému. mě se párkrát stalo po napuštění klimy, že mi chcípal motor a haprovaly otáčky jak se řj snažila udržet klimu v chodu.
jinak bych taky řekl netěsné sání, snímač otáček anebo klapka(snímač, potenciometr, servo).
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 20 kvě 2011, 18:02
od puntos428CS
vdaka za rady chlapci

bol som dneska snim na diagnostyke a vyhodilo kabel na 2 valci tak zajtra idem kupit kable ale ak to bude robit dalej tak nwm :/ dufam že nevihodim zbitočne peniaze lebo moc ich nemam :/ ale ked diagnostyka vyhodila to tak malo by to byt potom v poriadku ak kupim kable

skušal som aj s ineho punta konkretne 1.1 98 rv no ale robilo to stale tak nwm či su tam ine kable (odpor ) no tak nwm zajtra uvidim a dam vam vediet čo to bolo

este raz velke vdaka
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 20 kvě 2011, 21:45
od Karol
Pravdupovediac, neviem si predstavit ako by vadny zapalovaci kabel dokazal sposobit nieco take ako pridavanie a uberanie otacok. Asi by som skusil zresetovat databazu ci sa ten kabel zase vyhodi. Ono hento sposobuje nieco ine.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 21 kvě 2011, 10:48
od hanzs
Jestli to kolisani otacek se deje na volnobeh,tak je to spinava klapka na 99%.
Karol: K tomu cisteni klapky - mela by se vycistit uplne do cista, aby se leskla a nikoliv nekde u osicky, ale v miste kde klapka dovira k trubce, protoze to je pozice pri volnobehu a proto ten bordel ovlivnuje volnobeh. viz. navod z angl. fiat fora:
http://www.fiatforum.com/stilo-guides/8 ... valve.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A udelat to docista, ze se to leskne je zas dobry proto, aby to dlouho vydrzelo nez se tam zas bordel zachyti... (vlastni zkusenosti).
Jinak souhlas tim kabelem co napsala diagnostika to nejspis nebude.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 21 kvě 2011, 11:59
od rossi
kolísání otáček způsobuje bud motorek volnoběhu\10%\ nebo pot.škrticí klapky\90%\.nějaké čištění klapky je na nic.Vyměn potenciometr na klapce a máš klid.\vlastní skušenost\.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 21 kvě 2011, 13:10
od hanzs
rossi: achjo... ja se nechci hadat ale rikas nesmysly. Prakticky vsechny benzinovy motory s vicebodovym vstrikem trpi na problem se spinavou klapkou. Ja uz jsem takhle cistil nekolik klapek u ruznych aut a funguje to. Radit jako prvni vymenit potenciometr je blbost.
Re: motor straca otakčy a vzapeti si sam pridava
Napsal: 21 kvě 2011, 13:46
od puntos428CS
o otačky su zrobene bola to škrtiaca

vdaka

a teraz prezmenu mi nejde len na dva valce :/

bože
nwm čoo mam robit :/