Stránka 1 z 4
Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 03 kvě 2011, 18:55
od dalibordn
Maximální spokojenost.Po zimě nyní 4.6, v poho jízda najeto pouze 14500km.Radost z každé jízdy.Divočák to není,ale pohodovka pro fajnšmektry,kteří nemaj až tak naspěch.Možná přijedu o 15 min. pozděj,ale o to tady nejde.Radost velká, i když nová 1.6 Mjet by byla asi dost lepší.Tak se svěřte kluci s Mjet.
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 04 kvě 2011, 10:15
od klubli
Najeto cca 54 tis., konečně na větších letních gumách, spotřeba se na nich trochu zvedla (5.3 l/100). Jinak vzhledem k výbavě spokojenost, celou zimu bez jediného problému, ESP a ASR hodněkrát pomohlo. Teď jsem si dodělal parkovací senzory a tažné, tak zadní nárazník (a já) je už v klidu
Teď mě čeká servisní prohlídka po 60 tis., tak se rozhoduju, co všechno udělat, když už je záruka pryč.
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 05 kvě 2011, 18:07
od Komanche
V 50tis vymena horniho zaveseni tlumicu (pry to je bolistka vsech kusu), ted v 70tis dotazeni toho zaveseni, ktere se samovolne povolilo...
Jinak vse slape jak ma, dlouhodoby prumer 6.4
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 08 kvě 2011, 19:35
od mezek
No vidíte, já se musím zase znovu učit jezdit... Po 14 měsících (a ubohých 6000km) jsem čirou náhodou zjistil, že 1,4/8V nemůže jezdit 50km/h na zařazenou pětku. Čili tak, jak jsem normálně jezdil s Puntem 1,2/8V. Krouťák je v oněch 1600ot. tak malý, že se musí víc šlapat na plyn (podvědomě, jinak má člověk pocit, že motor jede v pohodě) a rozdíl je 2 litry!!! Na pětku po rovince ukazuje aktuální spotřeba 7,2-7,3l/100km, na čtyřku 4,3-4,4 litrů. A já se pořád divím, že se nedostanu po městě pod 8 l. a mimo město pod 6,5 l. Je to stejný případ, kdy jsem zkoušel s Felicií držet motor za každou cenu v otáčkách +/- maxima toč. momentu. A jezdil jsem na trase Liberec - Svitavy - Liberec za 4,5 l.
Jak je tedy vidno, člověk se musí o autu dozvědět co nejvíce. Nemáte tedy někdo graf výkonu a krouťáku 1,4/8V?
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 09 kvě 2011, 09:28
od Komanche
me by teda nenapadlo v zadnym aute jezdit na 50 na petku... to se ten motor musi dost neochotne prevalovat...
graf nize, a technicka data motoru tady:
http://www.italiaspeed.com/new_models/2 ... tions.html
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 09 kvě 2011, 11:30
od mezek
Nejde o otáčky, ale o to, jaký je toč. moment v těch otáčkách. 1,2/8V v Puntu dokázal na pětku a 1500 ot. utáhnout celé auto a s přehledem. Nebyl problém z 50km/h na pětku zrychlit. Tahle 1,4/8V je na tohle prostě slabá. Ikdyž podle toho grafu by měl krouťák stačit...
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 16 črc 2011, 15:41
od ak39
jojo,spokojenost, najeto 13500km, zatím v pohodě, řešena 1 závada v záruce, prasklý plast na rádiu, výměna v záruce, spotřeba komb. 6,7 l/100km,takže jsem spokojen a manželka taktéž, pěkné ,slušné i živé svezení,ale těch lineí fakt moc nejezdí,,,,výjimečně ji potkám,,,,ale tak elegantní sedan na trhu snad nenajdete....holt Češi dávají přednost liftbackům a kombíkům..AK
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 17 črc 2011, 14:40
od dalibordn
Tak jsem se vrátil podruhé ze stejné dovolené jako loni z Primorska.Při cestě tam nebyla zapnuta klima bylo pod mrakem průměr po dojezdu do Primorska 4.7/100km čas jízdy 21hod rychlost po dojezdu 78km/hod.Při cestě zpět po dojezdu s klimou celkem najeto 3410km spotřeba celková 4.8/100km,rychlost 82km/hod.Auto bez problémů,jen radost z jízdy.Jen je to na jeden zátah dosti daleko bez spaní.Ale dá se to s trochou sebedůvěry.
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 18 črc 2011, 17:11
od mezek
Já nevím, buď jsem dostal neuvěřitelný šmejd, nebo jste nikdy neřídili lepší auto než Trabanta....
Linea je krásné auto, prostorné, výborně slouží jako rodinné. S tou 1,4/8V jsem se už trochu smířil. Změnil jsem styl jízdy a spotřeba šla dolů (pod 6,5 po městě, kombinovaná město/mimo město/dálnice 5,2), jen ty koníci trochu chybějí.
Ale ty příšerný jízdní vlastnosti!!! Díky příliš měkkému podvozku. Zatáčku projede zhruba o 10-20km/h pomaleji, než Punto II, jinak letí ven. A hranice mezi normálem a nedotáčivostí je velice malá. Stejně se chová "jedničková" Fabie. Mám sice 15", ale ty sedmnáctky to dramaticky nezlepší. Prostě auto nedrží. Vezl jsem syna do školy a vzal jsem to tím nejlepším "zkušebním polygonem" tady v okolí - silnice Česká Lípa-Mělník. Linea naprosto nestíhala. A to se nabavím o nějaké "sportovní" jízdě, naopak, pohodovka jen s využitím povolených limitů.
Když k tomu připočtu odfláknuté zpracování (holt Turci), je mi smutno. Manželka mi už ani nechce dalšího Fiata dovolit.
Asi jsme moc rozmazlení X5. To velké a těžké auto sedělo na silnici jako přibité.
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 18 črc 2011, 17:14
od Smrťák
Srovnání X 5 a Linea nemohlo dopadnout dobře. Pochopitelně. Punto 1 má ještě lepší jízdní vlastnosti než 2
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 18 črc 2011, 18:22
od Komanche
Mezku co nam tom mas za gumy?
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 18 črc 2011, 20:02
od Smrťák
Určitě Čínské
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 19 črc 2011, 16:15
od mezek
Nechce se mi do garáže zjistit přesně jaké, ale jsou to Pirelli (nejspíš P4 Cinturato). Stojej za hov.. stejně jako jsem měl Continentaly na Puntu.
Ale není to jen o gumách, prostě podvozek je celkově moc měkký. Bohužel, je stavěný na silnice primárních trhů Linei (blízký východ, Indie, Brazílie...). U nás jsou silnice taky jako tankodrom, ale hlavní tahy ještě ujdou. Třeba ta zmiňovaná silnice z České Lípy do Mělníka. Motorkářský ráj.
Jak jsem lidem tvrdil, že Punto II bych nedoporučoval začátečníkům (má svoje mouchy, zkušenému řidiči "pomáhá" vyblbnout se, začátečníka překvapí), tak Lineu bych nejen nedoporučoval, ale zakázal. Jak říkám, stejně jako jedničková Fabie - do určité hranice drží a pak bez varování okamžitě pošle ven. A to ani gumy nezačnou pískat...
Jediná náprava je překopat podvozek a dát nízkoprofilové gumy.
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 19 črc 2011, 17:51
od Smrťák
Re: Tak jak vám to doposud jezdí?
Napsal: 19 črc 2011, 19:05
od mezek
Ano, P4 i ty Continentaly stojí za prd. Jednak - jsou to tzv. "fuel saving" (či jak se to píše) pneumatiky. Mají tvrdší směs, aby se snížil valivý odpor. Jenže tyhle směsi nedrží tak, jako klasická pneu. Druhak - ty P4 mají docela měkké boky, i při správném natlakování vypadají jako "bačkory", dost se v zatáčkách deformují.
Continetaly za mokra taky pěkně klouzaly...
Punto II a začátečník/zkušený - díky nastavení podvozku a konstrukci má Punto "specifické" vlastnosti. Nástup nedotáčivosti je pozvolný (pozvolnější než u konkurence) a dá se dobře korigovat. Při lehké nedotáčivosti stačí malinko víc zatočit a poslechne, při větší nedotáčivosti stačí lehce ubrat plyn. To je vše v pořádku. Jenže... Stačí, aby začátečník jel rychleji v zatáčce, něco tam bude a on dupne na brzdy - a Punto jde hodně rychle do přetáčivého smyku. A takový řidič těžko bude umět srovnat to. Taková Fabie a ještě lépe Felicie si nechají líbit i to brzdění v zatáčce.
Další věcí je nervozita podvozku na nerovnostech. Nezatížené Punto pěkně odskakuje. Opět pro začátečníka nemilá vlastnost.
Naopak zkušený řidič, který má už Punto v ruce, dokáže třeba tu přetáčivost využít. Když bude mít trochu citu, točí Punto zatáčku "na pěťáku" a jde přitom pořád řídit, čili mít ho pod kontrolou. Dokázal jsem se se svým 1,2/8V držet 205 GT s Golfem GT, na klasické Jizrohorské silničce. Co mi na rovince ujeli, v zatáčkách jsem dohnal.
Mimochodem, nepovažuji se za "experta", nejsem soutěžní jezdec. Ale nějaké zkušennosti jsem nasbíral při ujetých 1 000 000+ km s nějakými +/- 50 auty...
Linea mne neotrávila. Plní svou roli rodinného auta. Ale zklamal mne FIAT, když nedokáže udržet kvalitu na evropské úrovni.