Stránka 1 z 2

TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 28 dub 2011, 00:52
od d.k.236790
zdravim mam taky problem ked auto nastartujem zohrejem na prevadzkovu teplotu tak pocas jazdy mi teplotny budik neukazuje ani prevadzkovu teplotu a akonahle ked zastavim tak sa postupne dviha teplota a zdvihne sa az na 3/4 teploty na budiku cca niakich 110 stupnov a dost mi tlakuje hadice ked chcem otvorit vicko na chladiacu tak niaki tlak vyfuci a potom sa voda dviha dviha az ako keby chcela vivriet ale auto ma normalnu spotrebu vykon v pohode olej nezere takze to bude asi tesnenie pod hlavou ci ?? dik za rad y odpovede :)

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 28 dub 2011, 06:48
od linomaniac
myslim ze kazde auto tlakuje chladiaci okruh aby nevrel pri sto stupnoch

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 28 dub 2011, 08:19
od racer
termostat 70%, sahara 10%, zkusit odvzdušnit, až pak bych řešil těsnění

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 28 dub 2011, 11:22
od Karol
Chladic je teply ? Aku ma teplotu voda v chladici ? To ze sa dviha tlak je v poriadku. Pri vyssom tlaku to vre pri vyssej teplote - kuchta. V elektrarni je bezne pracovat s tesne podkritickou vodou teploty 300 °C a je to stale kvapalina.

Ak sa ale v tomto pocasi zahrieva na tak vysoku teplotu (110 °C), tak tam asi predsalen nieco nebude v poriadku. Ak je horuci chladic, tak mozno by som problem hladal v tom, ze nespina ventilator (sahara), kedze teplota stupne prudko az pri zastaveni. To by ukazovalo na vplyv prudiaceho vzduchu.

Ak vsak ani chladic nieje teply a napriek tomu budik ukazuje taku teplotu, tak skor termostat.

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 28 dub 2011, 12:03
od racer
mě na volnoběh při teplotě kolem 20° sahara nesepne vůbec. to to musím hodně dlouho protůrovat, aby se zapla. zapíná se tak 2 čárky nad půlkou. při 110 ° by měla běžet jak divá. ale při teplotě kolem 20° a funkčním termostatu by se to na 110° dostat vůbec nemělo i bez sahary. (nemyslim tim když někdo nechává na místě nastartovaný auto půl hodiny).

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 29 dub 2011, 23:13
od eNman
Tiez mam problem, nespina mi ventilator, cely okruh je horuci, takze to nechladi. Co tam treba vymenit ?

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 29 dub 2011, 23:49
od Karol
ventilator zvykne mat vlastny teplotny spinac (vypnuty/zapnuty). Zvykne byt priamo na chladici. Chyba moze byt bud v nom, pripadne v samotnom ventilatore, resp. cca 20 A poistke ktora ho isti. Treba zacat tym, ze ventilator odpojis a napojis priamo nakratko na baterku ci sa rozbehne. Ak ano, tak hladaj dalej. Ak by ventilator fungoval, zameral by som sa na teplotny spinac. Pri poriadne zahriatom motore by mal byt zopnuty. Ak nieje, tak ho treba vymenit.

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 01 kvě 2011, 15:08
od eNman
Pozrel som tu 40A poistku, je v poriadku. Takze ostava snimac.

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 20 lis 2011, 19:34
od intel_sk
ahojte,pisem do toho vlakna totiz mam nizku prevadzkovu teplotu....ja neviem no poviem to tak ze pri vylete do Bardejova sa moj motor nezohrial (podla budika)ani na pol centimetra od zakladu.....no povedzte je to narmalne ???dava niekto na chladic roletku ohladom skorsieho zohriatia motora ??

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 20 lis 2011, 19:51
od liborko
Ukaž mi jedničkové punto kterému ukazuje budík správně provozní teplotu :)

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 20 lis 2011, 19:57
od 6speed
Sím, já se hlásím :D :)

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 22 lis 2011, 18:37
od PotkanGT
to ci je motor zohriaty dostatocne citis aj ked si otvoris kurenie. ked som mal zly termostat,tak to fukalo uplne vlazny vzduch a rucicka ukazovala cca 1/4 budika.
po vymene termostatu to kury kapanek silnejsie a rucicka je za jazdy cca v 1/2 budka.

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 22 lis 2011, 19:36
od liborko
Nepřesně jsem to napsal,měl jsem na mysli jen motory 1.1 a 1.2 jak to mají TD,GT a 1.6 nevim,ale nejspíš podobně :wink:
termostat můžete mít v pořádku a teplotu vody taky,jenomže jaksi origo čidlo a budík na přístrojovce spolu nehrajou a neukazují přesně.Už jsem to na svem puntu řešil,měl jsem na stole asi 5 kusů čidel jak origo tak i nové náhražky z autokelly,a každé ukazovaly jiné hodnoty odporu,tak se pak není čemu divit.Mě ukazuje ručička při plném otevření termostatu čtvrt budíku a když se mi rozjede ventilátor tak ukazuje necelou půlku.

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 10 pro 2011, 17:32
od petn
Dobrý deň.Som tu nový a chcem poprosiť o radu.Dnes som bol u švagra,má punto I a poprosil ma.či by som mu pomohol so spínaním ventilátora na chladiči.Mal vypustenú vodu a dával tam alycol a teraz mu rýchlo ohreje motor,hadice sú natlakované,čo chápem-vodu som nalieval pomaly a mal som otvorené obidva odvzdušňováky.Ale čo mazaráža je,že spodná hadica na chladiči je studená,aj keď motor je už zohriaty,ručička je v červenom poli a spod víčka preteká prehriata voda a kúrenie nekúri.Ventilátor na chladiči nezopne,lebo tam zrejme nieje dostatočná teplota-pritom čidlo som meral v horúcej vode,to je v pohode.Neviete,čo to môže byť?Babrali sme sa s tým skoro celý deň.Mne sa zdá,akoby vodná pumpa nebrala vodu z tej spodnej hadice,keďže je studená.Ďakujem.Ešte podotknem,že tam má chladič z Tipa,ktorý je vyšší asi o 60mm

Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice

Napsal: 10 pro 2011, 20:13
od dedii
treba to dobre odvzdusnit , niekedy to trva dlhsie