Stránka 1 z 1

svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 31 bře 2011, 18:16
od blba blondyna
Ahoj, možná už se to tady řešilo, ale nemate někdo představu, na kolik tak může přijít výměna svíček i s kabely? Dneska jsem od toho dostala pecku, tak jsem si konečně všimla, že jsou zpuchřelý.....koukala jsem, že se musí sundat celej ten blbej filtr, to si doma teda neudělám, takže servis.

Jo a trošku mi začalo sáknout těsnění pod víkem (hlásí se stáří), jak moc to mám řešit? Ta výměna bude asi dost drahá, nechce se mi do toho.

Punto MKII,1.2 8V, r.v.2001, najeto asi 100 000

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 01 dub 2011, 08:01
od oldoss
Tak jedna sviecka stoji zhruba 7 Eur. (NGK). Zapalovacie kable tak cca 45-50 eur a to viko neviem. Mozno by sa to dalo nejakym specialnym silikonom pretesnit. Tazko povedat.

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 01 dub 2011, 11:02
od blba blondyna
A co prosim znamena sada kabelu? - viz http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 0,1016,150" onclick="window.open(this.href);return false;
To znamena ten jeden kabel, poskladanej z kousku, nebo 4 kabely (jako sada svicek). Nejak to z toho nemuzu vycist. Jen abych vedela, jestli vyplaznu 400 nebo 1600....

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 01 dub 2011, 11:06
od Smrťák
Sada je celá sada. Ty kabely totiž mají různé délky.Takže komplet

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 01 dub 2011, 14:09
od racer
Těsnění pod víko nebrat (100-250kč). Je to zbytečný a když se neobrousej ty nálitky na víku tak to stejně bude týct i s novým těsněním. Silikon taky nepomůže, protože když se to zkombinuje s těsněním, tak to poteče a když se dá jenom silikon tak je tam vlivem těch nálitků velká mezera a na to se silikon nehodí. Všechno vlastní zkušenost. Už se to tady někde řešilo. Myslim, že funkci plnilo jenom origo těsnění od fiatu, anebo zbrousit ty nálitky.

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 02 dub 2011, 00:04
od blba blondyna
O.K., tak děkuji! S těmi kabely jste mě potěšili a těsnění pod víko asi nebudu řešit (není to nic hroznýho, trošku upatlaný od oleje) takže jedině, kdyby měl servisák kecy... :wink:

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 02 dub 2011, 08:30
od Smrťák
Já bych to těsnění vyměnil. Práce to žádná není a mít zasraný motor od oleje je zbytečné

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 12 dub 2011, 14:45
od Dj.Mistics
Já si dělám na autě vše sám a výměna tešsnění pod víkem ventilů mě vyšla na nějakých 230 kč (těsnění VICTOR Reinz) a celková demontáž i montáž mi zabrala nějakých 30 minut.

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 12 dub 2011, 14:55
od blba blondyna
Tak já si sama neudělám na autě skoro nic krom základní údržby, páč mě to nebaví a ani mi to moc nejde. Jednou ještě na průmyslovce nás nechali rozebrat a složit motor z nějaký felicie, nebo co to bylo, a mně zbyly součástky ještě na Trabanta...

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 12 dub 2011, 20:36
od racer
tak přesně to těsnění victor - reinz sem tam dával taky a teklo to stejně právě díky těm nálitkům a pak už se mě to nechtělo brousit a vubec takovou nedůležitou věc řešit. asi je to problém jenom pro auta kolem roku 2001 a nebo to už někdo brousil před tebou.

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 13 dub 2011, 20:40
od Tonda
Taky jsem si sám měnil těsnění pod víkem a taky mě to teklo, v rozích o uložení vačkové hřídele - obloučky. Nálitky jsem nebrousil, ale známej automechanik mi do těch rohů dal trochu jakéhosi tmelu a od té doby perfekt. Ty rohy jsou prý problém vždycky, asi je opravdu třeba trochu obrousit nálitky vymezující vůli.

Re: svíčky+kabely, těsnění

Napsal: 13 dub 2011, 20:46
od racer
mě to teklo všude. potom jsem ještě na to nový těsnění dal silikon a teklo to stejně. jedině zbrousit.