Stránka 1 z 1

jak vám funguje TCS

Napsal: 29 bře 2011, 20:58
od marsiano
jak Vám funguje TCS na fiatu, je to jako ESP nebo spíše ASR ?

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 29 bře 2011, 22:14
od mad mike
funguje dobře :lol:
řekl bych laicky a podle wikpedie :D že je to taková italská kombinace obou systémů.
na sněhu je to občas problém, ale naštestí jde TCS vypnout. jinak bych asi na chalupu nedojel :lol:

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 29 bře 2011, 22:44
od marsiano
no já byl zvyklej že jsem měl na superbu ASR - ten bránil protiskluzu kol
a ESP to bránilo smyku vozidla
když se tento systém aktival, třeba když auto začalo hrabat a nebo šlo do smyku tak se rozsvítila na palubce kontrolka.
Byla to super věc hlavně v zimě mi to kolikrát zachránilo aby se auto přetočilo, ale třeba do zasněženýho kopce jsem tyto systémy musel vypnout jinak bych nevyjel. když kola začali hrabat tak auto ubíralo automatický výkon i při prudkém rozjezdu na asfaltu občas problikla kontrolka a auto ubíralo výkon.
Tady u fiatu nic nebliká, tak ani nevim jak to funguje a kdy se systém aktivuje, sníh už není tak nevim ani jak to zkusit.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 06:12
od oldoss
Vyskusas to velmi jednoducho. Postav sa na cestu s nizsou adheziou. Priklad naprsi, alebo niekde kde su este drobne kamienky po zime. Neverim, ze cestari su taky rychli. Trosku mu slapni a pusti spojku a hned uvidis ci zablika kontrolka ci nie.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 08:30
od marsiano
to jsem zkoušel a auto začne hrabat a nic nebliká.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 09:48
od oldoss
To TCS je odpajatalne. Medzi sedackami je tlacitko, s ktorym sa to vypina. To ale isto uz vies. Skus ho prepnut, mozno ze tcs mas stale vypnute a ziarovka na palubovke je vypalena alebo to ma poruchu a nejaky dobrak pred tebou tu ziarovku vybral aby nedrazdila.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 10:13
od marsiano
ldyž ho vypnu tak se rozsvítí žárovka na palubce, ale když zahrábnu tak nic.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 10:19
od oldoss
Tak system by tedy mal pracovat spravne. Neviem ja nemam HGT, skus sa opytat tuna clenov co tieto bestie sedlaju ako im to funguje? Ci to nezapina ja neviem mozno tresknem blbost pri extremnom preklze alebo podobne. Alebo skus riadny odpich spravit dakde ci naozaj nezabare. Ja som raz bol jedno HGTcko skusat a tiez to tam takto robilo, ze ta elektronika nezasiahla ale neviem neskusal som extremnosti s tym autom na kolko nebolo moje.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 10:39
od mad mike
no pokud to máš zaplé(nic nesvítí), tak když fest zahrabeš(štěrk, asfalt,tráva), měla by se kontrolka rozblikat a ucítíš zásah systému.
pokud ho tlačítkem vypneš( žlutá kontrolka kola se šterkem) tak můžeš hrabat 1,2,3 jak :D divý teoreticky bez zásahu

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 10:47
od mad mike
podle manuálu je to Protiprokluzová funkce, která je aktivní do 40km/h a v případě prokluzu:
při rozjezdu, při akceleraci a nízké přilnavosti.
systém automaticky ovládá brzdovou soustavu nezávisle na řidiči
při prokluzu obou hnacích kol soustava moduluje brzdný ůčinek soustavy na hnací kola

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 11:43
od marsiano
tak jsem to zkusil na trávě a kontrolka bliká. :) takže funguje
jinak na asfaltu to pomalu nezahrábne bez spojiky ani na jedničku, natož na 2,3 :)
Takže je to spíše jen protiprokluz a s ESP (elektronická stabilizace podvozku) to nemá žádné dočinění?

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 11:48
od oldoss
Je to iba protipreklz obdoba ASR u uberwagenov. A ESP ak sa nemylim sa do tejto generacie punt nemontovalo.

Re: jak vám funguje TCS

Napsal: 30 bře 2011, 14:13
od Toti
TCS je trakčna kontrola, čiže ti len pribrzdí koleso pri prešmykovaní, bud jedno ( podobna funkcia ako samosvor, aby nehrabalo jedno kolo jak divé a druhe nič) alebo obidve ( vyhodnocuje otáčky zadnej a prednej nápravy) . ESP je stabilizačný systém (čiže automaticky tam musí byť aj tcs ked je esp) a funguje tiež pribrzdovaním jednotlivých kolies, ale je o niečo komplikovanejší lebo musí merať viac veličín. Mk2a myslím že ESP nemalo vobec a mk2b mali iba HGTčka a ostatné ako príplatkovu výbavu ale to som si neni uplne istý. :?: