Stránka 1 z 2

Špatny start za studena

Napsal: 22 úno 2011, 11:13
od Nero4
Zdravim, dneska jsem chtel nastartovat a nepovedlo se. Venku -10°C, baterka nabita, motor se protacel ale nic. Tento problem mam jen pri studenem startu, kdyz je motor zahraty tak chytne hned krasne na poprve. Mam tam nove svicky, vzduchový filtr, benzin kvalitní.

mam Punto 1.2, 44 kW, 1995, najeto 178000km.

Napadlo me jesli to nebude zaneseny palivovy filtr, mam to auto 3 roky a jeste jsem ho nemenil.
Ale na diskuzich jsem nasel ze 1.2 palivovy filtr nema, pry jen jakesi sitko... tak nevim..

Re: Špatny start za studena

Napsal: 22 úno 2011, 11:57
od Fénix
Co palivo? Nebo čidlo teploty.

Re: Špatny start za studena

Napsal: 22 úno 2011, 13:44
od hawtin
me to zpusobovala spinava klapka

Re: Špatny start za studena

Napsal: 22 úno 2011, 13:49
od Fénix
Potom by stačilo mírně přišlápnout plyn(při startování) mírně

Re: Špatny start za studena

Napsal: 22 úno 2011, 19:04
od Nero4
Fénix píše:Potom by stačilo mírně přišlápnout plyn(při startování) mírně
Prave ani s plynem to neslo, nevim. Zkusim kouknout na tu klapku a cidlo..

Re: Špatny start za studena

Napsal: 22 úno 2011, 20:44
od 6speed
Teplotní čidlo.Klapka se u jednobodu zas tak nesviní,neb na ni cáká benzín ze vstřikovače :D

Re: Špatny start za studena

Napsal: 23 úno 2011, 07:58
od Karol
Skontroluj odpor teplotneho cidla teploty vody (na bloku motora s jednym kontaktom, meria sa proti kostre) a aj nasavaneho vzduchu (na vstrekovaci taky maly termisto, meria sa na dvoch kontaktoch odpor). Obidve cidla by mali mat pri -10 okolo 20 kiloohmov. S rastucou teplotou odpor NTC cidiel klesa.
Viem si predstavit ze pri nizkej teplote by niekde kondenzovala voda a VN z cievok by niekde prebijalo na kostru. TO by bolo pocut v motorovom priestore ako praskanie klasicke ako vysoke napatie ked prebija. Dokonca v noci by to mohlo aj pekne svietit (ako mne svietili stare zapalovacie kable)
Diagnostika by viac povedala, resp. aspon ake hodnoty davaju cidla (z akych hausnumer sa musi RJ vysomarit) a kolko teploty hlasia. Keby to neslo nastartovat ani za tepla, spytal by som sa na tlak paliva, ale takato ked to zavisi od teploty, tak to palivo by som vylucil. Len tak mimochodom, nemas v nadrzi okrem benzinu aj napriklad E 85 ? Ten sa neodparuje tak dobre ako benzin pri nizkych teplotach a velmi dobre rozpusta vodu. Nuz nic ine ma nenapada.

Re: Špatny start za studena

Napsal: 23 úno 2011, 14:28
od Pun-to
Palivovej filtr samozřejmě má. Je na spodku na pravý straně auta za prahem před zadním kolem.

Re: Špatny start za studena

Napsal: 23 úno 2011, 15:16
od Nero4
Karol píše:Skontroluj odpor teplotneho cidla teploty vody (na bloku motora s jednym kontaktom, meria sa proti kostre) a aj nasavaneho vzduchu (na vstrekovaci taky maly termisto, meria sa na dvoch kontaktoch odpor). Obidve cidla by mali mat pri -10 okolo 20 kiloohmov. S rastucou teplotou odpor NTC cidiel klesa.
Viem si predstavit ze pri nizkej teplote by niekde kondenzovala voda a VN z cievok by niekde prebijalo na kostru. TO by bolo pocut v motorovom priestore ako praskanie klasicke ako vysoke napatie ked prebija. Dokonca v noci by to mohlo aj pekne svietit (ako mne svietili stare zapalovacie kable)
Diagnostika by viac povedala, resp. aspon ake hodnoty davaju cidla (z akych hausnumer sa musi RJ vysomarit) a kolko teploty hlasia. Keby to neslo nastartovat ani za tepla, spytal by som sa na tlak paliva, ale takato ked to zavisi od teploty, tak to palivo by som vylucil. Len tak mimochodom, nemas v nadrzi okrem benzinu aj napriklad E 85 ? Ten sa neodparuje tak dobre ako benzin pri nizkych teplotach a velmi dobre rozpusta vodu. Nuz nic ine ma nenapada.

E85 nepouzivam, takze chyba bude nejspis nekde v tom cidle. Jak budu mit cas kouknu na to.
A co ten palivovy filrt, kdyz ho sundam poznam jesli je zaneseny?

Re: Špatny start za studena

Napsal: 23 úno 2011, 15:41
od Pun-to
Jestli máš na vstřikovací liště benzín tak zanešenej nebude.

Re: Špatny start za studena

Napsal: 23 úno 2011, 21:16
od Nero4
Pun-to píše:Jestli máš na vstřikovací liště benzín tak zanešenej nebude.
Tu vstrikovaci listu najdu kde?? :wink:

Re: Špatny start za studena

Napsal: 23 úno 2011, 21:57
od Pun-to
Aha myslel jsem že odpovídám na 1,6. 1,2 lištu nemá.
Nejdřív kokni jestli hází jiskru jestli ne tak modul zapalování, snímač HU. Jestli jiskra je tak:
Odpoj jednu hadičku na benzín a zapni zapalování a uvidíš jestli pujde benzín (musí týct proudem).
Pak jen ty teplotní čidla a nebo voda v benzínu (přidej do nádrže asi půl litru lihu nebo Velfobin)

Re: Špatny start za studena

Napsal: 24 úno 2011, 20:11
od Nero4
Tak se mi zda ze posledni dobou tady pisu cim dal casteji.. :cry:

Pred 3 dny mi neslo nastartovat (teplota venku -10C), tak jsem si myslel ze mam zamrzlou nejakou hadicku s benzinem, protoze baterka bylo ok, motor tocil ale ne a ne naskocit.
Tak jsem to nechal tak a dneska to zkusil znovu. Baterka stale OK, ale motor uz ani netocil, starter jen cvaka ale jinak nic.

Tak nevim co s tim? Mozna mi odesel starter, mozna neco jineho. Nejake navrhy? :?:

Re: Špatny start za studena

Napsal: 24 úno 2011, 21:32
od Karol
Si si isty tou baterkou ? Lebo ked netoci len cvaka, to by mohla byt aj ona. Resp. skus ju premerat pod zatazou ako klesne napatie (vnutorny odpor). Pocas pokusu o start pohasinaju kontrolky (klesa palubne napatie) ? Moze byt v dosledku bud zlej baterky, alebo skratnuteho starteru ktory bere ovela viac nez by mal. Nic ma nenapada, snad len dobre skontrolovat baterku. Ona moze mat dobre napatie, ale nemusi davat vykon. Napriklad ked su rozlamane clanky, tak efektivna plocha elektrody je zmensena cim sa prudko znizi jej vykon. Napatie na rozdiel od vykonu nieje dane plochou elektrody ale len zlozenim elektrody, elektrolytu a teplotou. Skus inu baterku od niekoho pozicat len na pokus.

Re: Špatny start za studena

Napsal: 24 úno 2011, 23:04
od Nero4
Baterku mam tak 9 mesicu starou ale pred mesicem ani ne jsem ji byl promerit a vse bylo ok, i pod zatezi, dobijeni vse v poradku. Navic na baterce sviti zelene kolecko coz znamena OK nabito.

Jinak jak pises, tak pri pokusu nastartovat klesne napeti a kontrolky zhasnou, vynuluje se mi radio a hodiny.

A je mozne aby se mi ty clanky jak pises rozlamaly samy od sebe? V nedeli jsem s tim jel a v pohode, v utery jsem chtel jet znovu ale nepovedlo se nastartovat - starter a vse v poradku, protacelo se to ale nechtelo naskocit. No a dneska se to uz ani neprotacelo...