Ahojte...
som spokojným druhým majiteľom Croma 2,4 multijet, automat, výbava emotion plus koža. Paradoxne s týmto motorom mám obdobné problémy ako ostatný. Prvý je, zlé štartovanie za studena. Ide ako keby na menej valcov. Tento problém neviem vyriešiť, viem len, že naftou to nebude a tiež žhaviče mám nové. V servise to tipovali na výmenu vstrekovačov, len vstrekovače sú brutal drahé, nemá niekto radu ako prísť správne na závadu?
Druhý, závažnejší problém je filter pevných častí /FAP, DPF/. Veľa ľudí tu píše, že nechápu, že im zrazu stúpne spotreba a začne dymiť, a že stačí zastať, vypnúť motor a naštartovať nanovo a ide im to v pohode - chudák filter. Moja Croma má 240tis km, doteraz bez závad. Horšie je, že prednedávnom sa mi rozvietila kontrolka check engine, a diagnostika vypísala - Filter pevných častíc - regenerace nemožná. Nutná výmena. Žiaľ, náhrada neexistuje, a sumu, koľko stojí originál ma šokovala 1850 € vrátane DPH. Nevie niekto o lacnejšom riešení?
Inak je to super voz. Sedenie je cool, spotreba priemer 6,8 normálne cesty, diaľniece 7,4. Prevodovka úžasná, proste bomba auto... inak ten filter je prvá porucha, resp. skončená životnosť filtra. Viac ma trápi to štartovanie, ale aj tak ešte pár tisíc km nebudem meniť... je to vďačné autíčko...
Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Vela ludi si dava ten filter pevnych castic vykuchat a potom sa daco cez diagnostiku nastavuje aby sa vlastne "oklamala" ta jednotka, ze filter tam je a vlastne nie je. Par ludi a firiem s tym robi staci troska ponurit na nete.
http://www.rls-chiptuning.sk/filter-pev ... oprava.php" onclick="window.open(this.href);return false;
priklad jednej firmy
K tomu startovaniu. Tuna dakde na fore som videl, ze zhavice co su tam maju ine napatie ako origos Fiatacke. Neviem presne kolko to bolo ale ked pohladas v starsich temach tak to najdes. A ten pan co to pisal vravel, ze sa startovanie o dost zlepsilo.
http://www.rls-chiptuning.sk/filter-pev ... oprava.php" onclick="window.open(this.href);return false;
priklad jednej firmy
K tomu startovaniu. Tuna dakde na fore som videl, ze zhavice co su tam maju ine napatie ako origos Fiatacke. Neviem presne kolko to bolo ale ked pohladas v starsich temach tak to najdes. A ten pan co to pisal vravel, ze sa startovanie o dost zlepsilo.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Dík za reakciu, tá s DPF mi pomohla, pouvažujem nad tým riešením, určite je to podstatne lacnejšie ako nové DPFko...
čo sa týka štartovania... tak mne to blbne dlhšie, ale žhaviče nie sú problém, pôvodne zle štartovalo, ale žhavilo max 3 sekundy, vymenil som žhaviče a nič sa nezmenilo. Auto keď je teplé, tak štartuje bez problémov, keď je studené, naštartuje väčšinou na prvý krát, max na druhý, len veľmi veľmi nekultúrne... celý motor trasie a ide tak, ako keď benzín štartuje o valec menej, cca po 10-20 sekundách sa to ukludní a motor ide super... niečo som tu čítal o egr ventile a o nasávaní... ale netuším presne ako funguje tento multijet...
čo sa týka štartovania... tak mne to blbne dlhšie, ale žhaviče nie sú problém, pôvodne zle štartovalo, ale žhavilo max 3 sekundy, vymenil som žhaviče a nič sa nezmenilo. Auto keď je teplé, tak štartuje bez problémov, keď je studené, naštartuje väčšinou na prvý krát, max na druhý, len veľmi veľmi nekultúrne... celý motor trasie a ide tak, ako keď benzín štartuje o valec menej, cca po 10-20 sekundách sa to ukludní a motor ide super... niečo som tu čítal o egr ventile a o nasávaní... ale netuším presne ako funguje tento multijet...
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Najlacnejsie riesenie je naliat nejake aditivum do nafty resp. natankovat plnu nadrz Shell V-Power, aby sa ti ocistili vstrekovace. Ak to nepomoze, tak potom jedine ultrazvukove cistenie vstrekov alebo ich repas alebo nove.
Fiat Croma 1,9 JTD 16V, Emotion, Navi,185 PS, 400 NM, DPF, EGR off
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Zdravim,
mam uplne stejny problem jako popisujete vy viz. https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=2&t=15007. EGR ventil jsem nechal kontrolovat a je uplne cisty. Tim by to byt nemelo. Pisete, ze palivem to neni, ale u mne se to trosku lepsi s Vervou, kde je vetsi cetanove cislo.
Kdybyste prisel na neco cim to muze byt, byl bych vdecny za radu
mam uplne stejny problem jako popisujete vy viz. https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=2&t=15007. EGR ventil jsem nechal kontrolovat a je uplne cisty. Tim by to byt nemelo. Pisete, ze palivem to neni, ale u mne se to trosku lepsi s Vervou, kde je vetsi cetanove cislo.
Kdybyste prisel na neco cim to muze byt, byl bych vdecny za radu
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Dík za všetky príspevky... momentálne sa rozhodujem, či ju vymením za iný voz, alebo si ju nechám. Croma je skutočne vďačné auto a zamiloval som si ho, ako žiadne predtým /a to som mal tú česť jazdiť aj BMW 7/.
Palivom určite problémy zo štartovaním nebudú, tankujem v 100 percentách len OMV, a to väčšinou Premium diesel, čo je najlepšia nafta na Slovensku. Momentálne idem na výmenu oleja, tak som sa dohodol so servisákmi, že mi prečistia ultrazvukom tie vstrekovače. Tiež vidia problém v nich, tak to vyskúšam a dám vedieť. Naozaj ďakujem za všetky typy.
Ešte perlička: vrátim sa k DPF, kedy vyhlásilo DPF, že ďalšia regenerácia nie je možná a nutná výmena. V servise túto chybu vymazali a zatiaľ auto jazdí bez problémov. Perlička je v tom, že po ubehnutí asi 2000 km sa filter znovu vypálil!!! Ten nefunkčný filter sa vypálil a nehlási žiadnu chybu, tak teraz neviem, či je chyba v riadiacej jednotke, alebo skutočne je to DPF odpálené...
Palivom určite problémy zo štartovaním nebudú, tankujem v 100 percentách len OMV, a to väčšinou Premium diesel, čo je najlepšia nafta na Slovensku. Momentálne idem na výmenu oleja, tak som sa dohodol so servisákmi, že mi prečistia ultrazvukom tie vstrekovače. Tiež vidia problém v nich, tak to vyskúšam a dám vedieť. Naozaj ďakujem za všetky typy.
Ešte perlička: vrátim sa k DPF, kedy vyhlásilo DPF, že ďalšia regenerácia nie je možná a nutná výmena. V servise túto chybu vymazali a zatiaľ auto jazdí bez problémov. Perlička je v tom, že po ubehnutí asi 2000 km sa filter znovu vypálil!!! Ten nefunkčný filter sa vypálil a nehlási žiadnu chybu, tak teraz neviem, či je chyba v riadiacej jednotke, alebo skutočne je to DPF odpálené...
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Ono to DPFko trpi kratkymi jazdami. Podla spravnosti ked nastratujes by si mal prejst aspon cca 60 km a viac aby sa bol schopny ocistit. Skus ist dakde na dialnicu a riadne ho poprehanaj, samozrejme v ramci bezpecnosti a uvidis sam co to povie. Ale pri tych km sa necudujem, ze sa uz poruca. Predsi co sa nosi drat sa musi.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 lis 2009, 19:40
Re: Fiat Croma 2,4 multijet problém...
Ja som mal tiež taký problem so štartovaním a odkedy tankujem Shell V Power Diesel, tak auto štartuje ako cukrík. Neviem prečo to tak je, ale zaručene to pomohlo.
Fiat Croma 2,4 JTD , 460Nm, 238 HP, DPF off, max: 245km/h :)