Stránka 1 z 2

Alternator

Napsal: 11 úno 2011, 13:28
od janS
mozem vymenit volnobezku na alternatore za normalnu remenicu?

Re: Alternator

Napsal: 11 úno 2011, 13:32
od Fénix
?

Re: Alternator

Napsal: 11 úno 2011, 13:41
od janS
Zasekla sa volnobezka a rozbila alternator. Vymenili sme a teraz sa strasne hreje, neda sa chytit rukou. Tak sme zohnali iny a ten nema volnobezku ale normalnu pevnu remenicu

Re: Alternator

Napsal: 11 úno 2011, 18:36
od SpiritWolker
to co mas za alternator? urob fotku :D

Re: Alternator

Napsal: 11 úno 2011, 18:46
od janS
Zajtra ju tu dam

Re: Alternator

Napsal: 14 úno 2011, 19:46
od janS
Tak az teraz sa mi to podarilo. Inac vymenit altik na Mk2 s klimov je trosku brblacka... vsak je to talian. Volnobezna remenica je tam len aby setrila remen a napinaciu klapku. Asi o 50% predlzi zivotnost remena. Ospravedlnujem sa za kvalitu fotiek

Re: Alternator

Napsal: 12 srp 2014, 18:03
od r.trieska
Oprasim staru temu.

Viete prosim ake narocne je vybrat alternator z MK2 1.2 16V s klimou?
V tomto pripade ma postup z prirucky "Jak na to" dost odradil.
Robili ste to niekto doma, ci mam to dat na demontaz do servisu?

Altik sem-tam prestava dobijat, zhanam nahradu.

Re: Alternator

Napsal: 12 srp 2014, 20:03
od Che
Dělal jsem to na mk1 16v s klimou a šikovnej člověk s dobrým nářadím to dokáže - máš kardan na golu?

Re: Alternator

Napsal: 13 srp 2014, 13:18
od r.trieska
Takze nebolo treba odmontovat predny vyfuk? Ani uvolnit motor + prevodovku? (podla navodu treba vytiahnut srob vzpery prevodovky z priecneho nosnika).

Kardan mam len na malu golu 3/4".

Re: Alternator

Napsal: 13 srp 2014, 20:57
od Che
Je altík na zadní straně motoru nad klimakompresorem jako u mk1 ??

Re: Alternator

Napsal: 14 srp 2014, 11:27
od r.trieska
Zial nie, na zadnej strane motoru pod kompresorom klimatizacie.
Zhora altik vobec nevidno.
Podla navodu sa vybera zospodu.

Edit: nasiel som lepsiu nazornu fotku. Ten altik je riadne velky. A vidno pod nim predny vyfuk...

Edit 2: Spravil som mensi prieskum s vytiahnutym kolesom. Myslim ze altik by siel von zboku, smerom ku kolesu, ked dam dome plastove kryty v tej oblasti. Nasiel som 3 skrutky, ktorymi je prichyteny.
Aspon som zistil, ze je tam 75 A Magneti Marelli. Prasklinu na obale som nenasiel.

Re: Alternator

Napsal: 15 srp 2014, 15:01
od r.trieska
Alternator som uvolnil, spodom sa vsak neda vytiahnut. Chybaju asi 2 cm medzi napravnicou a hriadelom. Podla prirucky treba teraz motor aj s prevodovkou posunut dopredu, to si uz ale netrufam.

Dal by sa uvolnit hriadel v mieste nad vyfukom? Pomohlo by mi to?

Dik.

Re: Alternator

Napsal: 15 srp 2014, 16:52
od rossi
na Mk1 se vyndava taky spodem,ale musi se vyndat poloosa.Podle manualu se vyndava vrchem,ale to je porod.Musí dolu sběrný potrubí ,sání a nevim co ještě. Mehanici to dělají spodem,takže povolení poloosy by mělo pomoct.

Re: Alternator

Napsal: 16 srp 2014, 18:31
od Che
Na Mk1 to de vrchem bez demontáže sacího potrubí - dělal sem to nedávno, takže to mám dobře v paměti - největší pakárna je povolit ten hlavní šroub - musí se sundat držák baterky a za motorem to povolit pomocí sestavy ořech + kardan + 2 nástavce.

Re: Alternator

Napsal: 16 srp 2014, 19:18
od rossi
proboha proč se musí sundat držák baterky,když alternator je na opačné straně než je baterka?