Stránka 1 z 2

JTD nouzový režim- help

Napsal: 03 úno 2011, 15:01
od honzais11
Zdravím mam fiat punto 1,9 jtd když sešlapnu plyn na podlahu a dosahne přes 3000 otaček tak mi skočí červena kontrolka motor !!! a motor jde uplně bez výkonu a nejed vytočit vic jak 3000ot motor chcipnu nastartuju a prošlapnu ho a kontrolka zhasne. Už si s tím nevím rady v servisu už sem byl asi 4 a je to horší a horší. :( :( :( :(

Re: prosba

Napsal: 03 úno 2011, 15:04
od Fénix
300ot. ??? Dej si auto do podpisu a nebudeš muset psát co máš za auto.

Re: prosba

Napsal: 03 úno 2011, 16:01
od mad mike
čidlo otáček, váha vzduchu? co řekli v servise?

Re: prosba

Napsal: 03 úno 2011, 16:12
od honzais11
V servise mi měnili vahu vzduchu čistili egr ventil a nějake čidlo tlaku

Re: prosba

Napsal: 03 úno 2011, 16:29
od Karol
asi myslel 3000 ot :) , nedivil by som sa keby to na 300 ot. nechcelo ist :lol:

Ako prve by som skusil diagnostiku, ale zrejme v servise to skusali. Bolo nieco v zozname zavad ? Lebo takto sa prejavuje chod na nudzovy rezim RJ, ze ide to ale nanic, len aby s tym clovek dosiel domov pripadne do servisu ale je obmedzeny vykon aby sa to neposralo este viac.

Zly vykon pri vyssich otackach moze byt v dosledku zakarbonovaneho turba. Rozbehne sa turbo ? Neviem, ci to ma turbo s regulaciou tak ako napriklad VW, ale ta regulacia byva velmi nachylna na zakarbonovanie, hlavne su na to nachylne zle nacipovane diesle a nekvalitna nafta, potom sa ta regulacia zasekne a turbo nema tah. Zvykne sa prepnut RJ do nudzoveho rezimu a ten ma velmi obmedzeny vykon, a aj nejaka kontrolka sa zvykne rozsvietit. Nudzovy rezim sa da vypnut resetom - vypnut a zapnut motor, ale pri pridani plynu do vyssich otacok sa to zase prepne do nudzoveho rezimu.

Takze by som tipoval zasvinene turbo.

Inak ma napada len zaseknuty a stale otvoreny EGR ventil.

Ine ma nenapada. Treba zacat databazou zavad, ked sa rozsvietila kontrolka motora, musi tam byt v pamati ze preco sa rozsvietila.

Re: prosba

Napsal: 03 úno 2011, 16:32
od johny_punto_sporting
300 otáčok :?:

Re: prosba

Napsal: 03 úno 2011, 17:28
od honzais11
Na diagnostice byla pravě vaha vzduchu, egr ventil ten čistili a pak ještě ridici jednotka ale přece nebudu kupovat novou. Když je to v tom nouzovym režimu tak to jde bez turba ale turbo tam je chvili jinak auto jede dobře než se rozsviti ta kontrolka.

Re: prosba

Napsal: 04 úno 2011, 20:47
od Karol
ono ked to je tolko poruch naraz moze to byt bud ta RJ vadna, alebo kable popredierane, prekusane, zly kontakt na niektorych konektoroch RJ a pod. Asi by som najprv resetoval dazabazu zavad, vybral by som ten velky konektor RJ, nastriekal kontoxom, dal naspat a cakal ci sa to nezlepsi. Totiz RJ je prave to co je spolocne pre vsetky tie cidla a senzory.

Re: prosba

Napsal: 05 úno 2011, 21:07
od honzais11
tak děkuji za rady zkusim to .

Re: prosba

Napsal: 09 úno 2011, 08:57
od PotkanGT
Karol píše:asi myslel 3000 ot :) , nedivil by som sa keby to na 300 ot. nechcelo ist :lol:

Ako prve by som skusil diagnostiku, ale zrejme v servise to skusali. Bolo nieco v zozname zavad ? Lebo takto sa prejavuje chod na nudzovy rezim RJ, ze ide to ale nanic, len aby s tym clovek dosiel domov pripadne do servisu ale je obmedzeny vykon aby sa to neposralo este viac.

Zly vykon pri vyssich otackach moze byt v dosledku zakarbonovaneho turba. Rozbehne sa turbo ? Neviem, ci to ma turbo s regulaciou tak ako napriklad VW, ale ta regulacia byva velmi nachylna na zakarbonovanie, hlavne su na to nachylne zle nacipovane diesle a nekvalitna nafta, potom sa ta regulacia zasekne a turbo nema tah. Zvykne sa prepnut RJ do nudzoveho rezimu a ten ma velmi obmedzeny vykon, a aj nejaka kontrolka sa zvykne rozsvietit. Nudzovy rezim sa da vypnut resetom - vypnut a zapnut motor, ale pri pridani plynu do vyssich otacok sa to zase prepne do nudzoveho rezimu.

Takze by som tipoval zasvinene turbo.

Inak ma napada len zaseknuty a stale otvoreny EGR ventil.

Ine ma nenapada. Treba zacat databazou zavad, ked sa rozsvietila kontrolka motora, musi tam byt v pamati ze preco sa rozsvietila.
presne tu istu chybu nam robi doblo 1.3jtd. uz cca dva roky svieti kontrolka vstrek cerpadla (taka zlta) ale bez znamok chyby.bolo to aj vo fiate ale po chvilke to svietilo zas :D
teraz cca po dvoch rokoch jazdenia to zacalo robit to ze napriklad ides predbiehat ,das 4 pridas plyn a motor po chvilke zo sebou trhne a prestane mat vykon.das 5 zaradis sa a snazis sa ist dalej ale marne. motor toci presne 3000ot a max 100km/h. staci vypnut motor a po nastartovani ide jak cuker dalsich cca 150km to normalne taha a nic nespravi ani pri plyne na podlahe a potom to prepne zas :D

Re: prosba

Napsal: 09 úno 2011, 10:11
od kejml
Zdá se, že při požadavku na výkon jednotka dostane špatnou hodnotu z nějakého čidla a vyhodnotí to jako chybu a pošle to do nouze.
Chce to projet s napíchnutou diagnostikou a kontrolovat live data. Zjistit, co se kde na čidlech děje, než to padne do nouzového režimu.

U 2.4 JTD jsme nakonec zjistili, že na vině je vysokotlaké (CR) čerpadlo, které nedodávalo dost paliva. Výměna čerpadla to vyřešila. Nový majitel ho přetěsnil a funguje mu bez závad.

Re: JTD nouzový režim- help

Napsal: 16 úno 2011, 12:52
od honzais11
Potkan gt mě to dělá fur když dám plyn na podlahu ted sem zkusil si objednat čidlo otaček a ještě jdu na počítač tak uvidím co s tím :(

Re: prosba

Napsal: 16 úno 2011, 22:07
od peetan
PotkanGT píše:
Karol píše:asi myslel 3000 ot :) , nedivil by som sa keby to na 300 ot. nechcelo ist :lol:

Ako prve by som skusil diagnostiku, ale zrejme v servise to skusali. Bolo nieco v zozname zavad ? Lebo takto sa prejavuje chod na nudzovy rezim RJ, ze ide to ale nanic, len aby s tym clovek dosiel domov pripadne do servisu ale je obmedzeny vykon aby sa to neposralo este viac.

Zly vykon pri vyssich otackach moze byt v dosledku zakarbonovaneho turba. Rozbehne sa turbo ? Neviem, ci to ma turbo s regulaciou tak ako napriklad VW, ale ta regulacia byva velmi nachylna na zakarbonovanie, hlavne su na to nachylne zle nacipovane diesle a nekvalitna nafta, potom sa ta regulacia zasekne a turbo nema tah. Zvykne sa prepnut RJ do nudzoveho rezimu a ten ma velmi obmedzeny vykon, a aj nejaka kontrolka sa zvykne rozsvietit. Nudzovy rezim sa da vypnut resetom - vypnut a zapnut motor, ale pri pridani plynu do vyssich otacok sa to zase prepne do nudzoveho rezimu.

Takze by som tipoval zasvinene turbo.

Inak ma napada len zaseknuty a stale otvoreny EGR ventil.

Ine ma nenapada. Treba zacat databazou zavad, ked sa rozsvietila kontrolka motora, musi tam byt v pamati ze preco sa rozsvietila.
presne tu istu chybu nam robi doblo 1.3jtd. uz cca dva roky svieti kontrolka vstrek cerpadla (taka zlta) ale bez znamok chyby.bolo to aj vo fiate ale po chvilke to svietilo zas :D
teraz cca po dvoch rokoch jazdenia to zacalo robit to ze napriklad ides predbiehat ,das 4 pridas plyn a motor po chvilke zo sebou trhne a prestane mat vykon.das 5 zaradis sa a snazis sa ist dalej ale marne. motor toci presne 3000ot a max 100km/h. staci vypnut motor a po nastartovani ide jak cuker dalsich cca 150km to normalne taha a nic nespravi ani pri plyne na podlahe a potom to prepne zas :D
jestli na to ve Fiat servisu nemohou přijít, do takového servisu bych už nikdy nejezdil. Umí to každý lepší garážový mechanik, co má zkušenosti a diagnostiku.

Re: JTD nouzový režim- help

Napsal: 22 úno 2011, 00:32
od sloso
mne to robilo tiež Fiat Idea 1,3 JTD , 51 kW, bol zadretý podtlak na turbe, nenaklápali sa lopatky.Po zapnutí turba sa zvyšuje tlak v sacom potrubí, ak sa lopatky nenaklopia tlak sa zvyšuje dalej a preto sa vypne aby ti napr. neroztrhlo nejaku hadicu.Po resetovaní to funguje, až kým zase neskočíš na plyn.Može to byť ten podtlak, alebo su zadrete samotné lopatky, treba to len vyčistiť a rozchodiť. Niekedy to pri turbe nestačí a musíš ho dať repasovať.

Re: JTD nouzový režim- help

Napsal: 22 úno 2011, 08:07
od PotkanGT
sloso píše:mne to robilo tiež Fiat Idea 1,3 JTD , 51 kW, bol zadretý podtlak na turbe, nenaklápali sa lopatky.Po zapnutí turba sa zvyšuje tlak v sacom potrubí, ak sa lopatky nenaklopia tlak sa zvyšuje dalej a preto sa vypne aby ti napr. neroztrhlo nejaku hadicu.Po resetovaní to funguje, až kým zase neskočíš na plyn.Može to byť ten podtlak, alebo su zadrete samotné lopatky, treba to len vyčistiť a rozchodiť. Niekedy to pri turbe nestačí a musíš ho dať repasovať.

dobre vedet. tiez si myslim ze to bude turbom.akurat mi nejde do hlavy preco to nespravi zakazdym ked dupnem na plyn ale len raz za cas. :?