Stránka 1 z 3

zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 05 úno 2011, 18:04
od racer
tak jsem po dlouhý době otevřel kapotu u punta mk2 1,2-8V. všimnul jsem si že je tak zhruba o 2cm povysunutá hadice ke chladiči. dal jí zpátky a dotáh sponku. pro jistotu jsem to odvzdušnil a od tý doby žblunká (klasický zavzdušnění). Jelikož byla celkem chycená hadice, tak jsem dal potom novou. Nalil vodu a znovu odvzdušnil. Ale žblunká to pořád. Odvzdušnoval jsem to běžným postupem na studeným motoru podle (jak na to). na tomhle puntu jsem to už dělal takhle parkrát v minulosti a vždycky ok. Má to cenu zkoušet ještě jednou odvzdušnit? Nebo se rovnou vrhnout na těsnění pod hlavou. Někdo tady taky psal, že to odvzdušnoval na teplym motoru-má to smysl? Těsnění pod hlavou sice už dochází (olejnička, tedka už i něco málo bílýho maglajzu pod víčem), ale je mě divný že to dělá až od tý doby co jsem přeštěloval hadici a odvzdušnil.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 05 úno 2011, 19:06
od dombo
"jemny biely maglajz" je v zimnych mesiacoch, ked su teploty okolo 0 a jazdis kratke vzdialenosti, so studenym motorom normalny - kondenzacia vzdusnej vlhkosti,.. (inak by som mal tesnenie pod hlavou odidene od zaciatku co som auto kupil :) ). mal som problem s odvzdusnenim - takisto to nijako neslo, az sa mi to raz podarilo. pravdepodobne ostava niekde zaseknuta bublina. pohladaj moje prispevky a uvidis ako sa mi to podarilo. teraz po 4 mesiacoch stale ziadne zblnkanie. a urcite skus odvzdusnenie za tepla.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 05 úno 2011, 19:41
od racer
taky si myslim, že těsnění uplně proražený nebude. si stim ještě pohraju. Za tepla se ty šrouby asi povolujou s vypnutym motorem? a nebo při běhu (což si myslim že by byl docela hučák). pro jistotu na ty šrouby dám nový o-kroužky(vypadaj šeredně i když tudy voda neprolíná). ještě mě napadlo, když jsem to minule uspěšně odvzdušnoval měl jsem přední kola trošku vejš než zadní. tedka to bylo na uplný rovině. uvidíme

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 07:23
od žabak
Ja osobně odvzdušňuji vždy tak, že oddělám víčko na chladiči, nastartuji, odvzdušním topení, a nechám zahřát motor a jak otevře termostat, tak odvzdušnim chladič a mělo by to být bez problému odvzdušněno.
Mám ale jiný problém a to to že se mi chladicí okruh furt zavzdušnuje a tlakujie. Mám nové těsnění pod hlavou a hlava byla srovnana, ale furt se to zavzdušňuje! Mohlo by to dělat ještě něco jiného? Ještě se mi totiž zdá, že mi málo tlačí vodni pumpa. Chci ji vyměnit i s rozvodama, ale nevím jak ještě zjistit co mi to zavzdušňuje? Voda se mi mírně tratí, ale olej je normálně černý a z výfuku se mi nezdá, že by to nějak extrémě bíle kouřilo. :roll:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 09:13
od racer
nevim jak u mk1, ale u mk2 by se nejdřív měl odvzdušnovat chladič protože je níž, pak teprve topení. k tomu tvýmu-zkoušela se hlava přetlakovat? mohla by bejt ruplá. nebo se mrkni na pumpu- je tam taková dírka, kterou když je mechanická ucpávka na pumpě k.o. tak teče voda. když ti to tlakuje, tak bude pumpa tlačit dobře

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 14:07
od pepaxx
pozri všetky hadice tiež som mal podobny problem..a hadica nebola ani celkom drava len trocha predrata a ked sa to zohrialo stale sa to zavzdušnovalo...

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 14:12
od žabak
Jak jsem měl hlavu na srovnání a daní nových gufer, tak jsem jim řikal ať to zkusí a prý to bylo dobré, ale otázka je zda jim v tom věřit? Spíše uvažuji že odpojim veškeré hadice a zkusím natlakovat celý blok zda to nebude někde unikat. Otázka kolik to mužu natlakovat? Celý system se tlakuje jen na 1bar ale samotný blok s hlavou bych mohl i na vic ne?

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 14:14
od žabak
pepaxx píše:pozri všetky hadice tiež som mal podobny problem..a hadica nebola ani celkom drava len trocha predrata a ked sa to zohrialo stale sa to zavzdušnovalo...
Problém je ale v tom, že jak dojedu, tak hadice jsou natlakované a není vidět, ze by to někde unikalo.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 15:00
od racer
hadice neodpojuj (zbytečný). zkus si natlakovat celej systém přes spešl víčko (jestli ho máš-já taky nemám) pumpičkou na 1bar. když nic nepoteče tak to de do motoru. Čistě teoreticky si myslim že malý netěsnosti typu prosakující hadice apod. (když to vyloženě neteče proudem) by neměly nasávat vzduch. je tam přece určitej tlak a od toho tam je vyrovnavácí nádobka, aby to co vyteče ven se nahradilo a dokud není prázdná tak by to vzduch nasát nemělo a když je to čerstvě odvzdušněný tak by to mělo nákej pátek vydržet.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 15:26
od racer
já jsem už vyzkoušel všechny možný varianty odvzdušnění za studena,tepla i s nastartovanym motorem a pořád to šplouchá. dělá to u studenýho i teplýho motoru, na volnoběh i když se přidá plyn. připadá mě že když se doplnuje kapalina tak hladina ve vyrovnávací nádobce v momentě kdy to začne vytejkat přes ty odvzdušnovací otvory je moc vysoko (tak 5cm pod víčkem) a když se to zahřeje tak to trošku klesne při zavřenym víčku a pak když chci víčko popustit tak místo toho aby vysyčel vzduch tak vyletí hladina nahoru a přes lehce přiotevřený víčko se valí voda ven. hadice mě moc natlakovaný nepřipadaj, už mě to sere. už jedině to těsnění pod hl.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 16:55
od žabak
ja to odvzdusnim a ujedu tak 16km a muzu to odvzdusnit znovu. Z chladice jde jen vzduch. Osobne to typuju na tu prasklou hlavu, ale predem to jeste prubnu natlakovat.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 07 úno 2011, 18:31
od racer
mě jde z chladiče i z topení voda , ani to nezasyčí, ale žblunká to vesele dál. tedka jsem si všim že i po 6 km mám celkem studenou spodní hadici ke chladiči. ručička teploměru uprostřed. možná to bylo málo km, ale kdyby byl termostat v háji tak by to aspon po odvzdušnění dokud se to ještě neohřeje nemělo žblunkat.

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 09 úno 2011, 08:39
od PotkanGT
racer píše:já jsem už vyzkoušel všechny možný varianty odvzdušnění za studena,tepla i s nastartovanym motorem a pořád to šplouchá. dělá to u studenýho i teplýho motoru, na volnoběh i když se přidá plyn. připadá mě že když se doplnuje kapalina tak hladina ve vyrovnávací nádobce v momentě kdy to začne vytejkat přes ty odvzdušnovací otvory je moc vysoko (tak 5cm pod víčkem) a když se to zahřeje tak to trošku klesne při zavřenym víčku a pak když chci víčko popustit tak místo toho aby vysyčel vzduch tak vyletí hladina nahoru a přes lehce přiotevřený víčko se valí voda ven. hadice mě moc natlakovaný nepřipadaj, už mě to sere. už jedině to těsnění pod hl.
mas tam cistu vodu alebo nemrzku??

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 09 úno 2011, 08:51
od racer
nemrzku, ale naředěnou jenom do -25°, půl roku stará

Re: zavzdušněný chladící systém.

Napsal: 09 úno 2011, 13:15
od peta.smolik
Tady se řešilo něco podobnýho Dokonce si tam psal i ty... Stačí použít funkci hledat... Všechno se tady řeší nesmyslně X krát furt dokola!!!! https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... D&start=15