Stránka 1 z 2

Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 12 led 2011, 20:40
od Sirk9
Zatím jsme ještě nekoupily Fiat Stilo MW, ale byly jsme se na nějaké dívat,(po napíchnutí jsme zjistily, že kilometry sedí na ŘJ, ale u toho bazaru bych se divil, že to je poctivé, dá se to ještě nějakým způsobem stočit, aby to nebylo poznat?Někdo mi říkal, že od nového roku to má být udajně trestné.)
Chtěl jsem se zeptat co se dá všechno s těmito kabely dělat, jestli je nutné udělat upravu kabelu?(Nebo se to dělá jen, pokud mám jenom jeden kabel?)Co mi pujde s kabely udělat a co nepujde.Popř.co všechno pujde po předělání těchto kabelu.(o co příjdu, když kabely nechám v původním stavu).Pročítal jsem si celé forum (http://www.gabriel-net.de" onclick="window.open(this.href);return false;) všechno možné, ale téma jsem nezakládal, je to tam v cizím jazyce.Je tam strašně moc informací, nevěděl by někdo stručně na co se ptám v tomto příspěvku?Někde jsem se dočetl, že u novějšího Stila, 88kW, r.v.2006, nějaké věci nejdou s těmito kabely dělat nebo ještě není na to program udělaný?

Předem díky za vaše zkušenosti.

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 12 led 2011, 21:23
od idefix
Stačí pročíst http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... ht=elm+327" onclick="window.open(this.href);return false;

V kostce http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... abel-motor" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... a-pres-USB" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 12 led 2011, 22:31
od Sirk9
Takže pokud mám oba kabely, není potřeba žádná uprava?(Na tom foru někdo píše, že se musí přepajet oba kabely, aby to všechno fungovalo, ale proč by se to dělalo, když je to original?Zajímá mě když je nechám jak jsou co pujde a co třeba nepujde?)Už jsem to skoro četl celý na té stránce, ale nějak z toho nejsem chytrej, proto bych to chtěl od někoho napsat (zjednodušeně), na co jaký kabel všechno je a jestli to samé jde i u novějšího motoru JTD, 88kW?(nebo se musí počkat na novější sw?)

KKL kabel: jde diagnostika motoru, zjištění chyb, mazání chyb, airbagy, abs? (opravte mě nebo doplnte)

ELM327: da se nastavovat interval, zjistit věci na palubní desce, karoserie?

Stačí u těchto kabelu používat program Fiatecuscan? (Vím, že jich je více, ale zajímá mě jestli stačí tento nebo je lepší jiný na zjištění více věcí, popř.jaký a na který kabel?)

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 13 led 2011, 00:31
od radek.s
Ahoj, snad se ti bude hodit můj příspěvek zde: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 5&start=15
:D

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 13 led 2011, 09:31
od Sirk9
Mockrát díky za vyčerpávají příspěvěk, ja jsem byl hodně zmatený s těch příspěvku na té stránce, kde diskutují o těch kabelech, pokaždé jiný názor...

Takže ty používáš jenom program FiatEcuscan (jakou verzi přesně používáš a když je nový hnedka si ho nainstaluješ?) a funguje ti skoro všechno kromě těch airbagu?Já mám nějaký kabel ELM 327, ale ted si nejsem jistý jestli je přímo na Fiaty nebo to je na všechny vozy, tudíž by se měl asi upravit, aby fungovalo uplně všechno, ale nevím jak a co se má upravit, nemáš nějaký jednoduchý návod?Myslím,že zrovna ABS by mělo fungovat...:-)

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 13 led 2011, 22:33
od radek.s
Ano používám jenom FiatECUScan, uspokojil mě a žádný jiný už jsem neměl potřebu hledat. Protože jsem už nějakou dobu diagnostiku nepotřeboval, mám nainstalovanou verzi 2.4.1 a novější sem zatím neinstaloval, nebyla potřeba. Pokud budeš instalovat, stáhni si poslední. Co se týče kabelu ELM327 na stránkách FES garantují funkci s verzí kabelu 1.3 a vyšší, někdy je to na nálepce na konektoru OBD kabelu (nebo uvnitř), na to se koukni, co máš za verzi. Pokud nemáš kabel moc dlouho bude to 1.3 nebo vyšší, já mám 1.4. Asi budeš mít neupravený kabel, mělo by ti jít vše kromě ABS a posilovače řízení. Nepůjdou taky airbagy, ale o tom později. Pokud máš upravený kabel, půjde ti i ABS a posilovač řízení. Úprava kabelu spočívá v tom, že otevřeš OBD konektor (krabičku) na kabelu a zapájíš dvě propojky z tenčího drátu mezi piny OBD konektoru, jednu mezi piny 7 a 1, druhou mezi piny 7 a 9. Pak už by ti mělo jít i ABS a posilovač řízení. Doporučuju ti nejdříve rozchodit diagnostiku s kabelem bez úpravy a až ti to bude chodit, kabel upravit. Nedoporučuju trafopájku z důvodu možnosti odprásknutí obvodů v kabelu. Nejlepší je mikropáječka. Pokud si na to netroufáš, lze vyrobit redukci OBD pin 7 na OBD 7+1+9 a tu zapojit mezi kabel a auto. Vše co popisuju platí pro Stilo, u jiných modelů to může být mírně jinak. Pro airbagy je třeba koupit KKL kabel a upravit, propojit pin 7 a pin 3 v OBD konektoru. To ale neznamená, že kdo má KKL kabel, může diagnostkovat jen airbagy. S KKL kabelem lze také dignostikovat jednotku motoru (kabel bez úpravy), ABS a posilovač řízení (nutno kabel uparvit). Vše je popsáno zde v tabulce: http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jsou tam i typy kabelů a jaké piny je nutné propojit na pin 7. Platí zásada, že lze spojit piny 7+1+9 nebo jen 7+3. Nesmí se udělat kabel, kde je spojeno vše (7+1+9+3), prý hrozí poškození některé jednotky v autě. Kdo nechce propojovat v kabelu, jsou tam nakreslené redukce. Upravené kabely se nedoporučuje používat na jiné značky aut, předtím je nutné propojky z kabelu odstranit. Nebo kabely neupravovat a pro Fiaty používat zmíněné redukce. Čerpal jsem z těch údajů tam i jinde, všechno vyzkoušené nemám. Zdá se to vše složitý, ale když člověk pochopí ty tabulky a typy kabelů, jde to. Tak snad jsem ti pomoh :D

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 19 úno 2011, 12:53
od Sirk9
radek.s: Když používáš kabel ELM327 pro Fiaty, jaké máš přesně auto (jaký motor) a jde ti to komplet česky, když máš program v češtině?Jaké všechny intervaly se dají nastavovat? (olej, ještě nějaký?)Podle obrázku ze stránky co jsi jednou psal (http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... iatECUScan" onclick="window.open(this.href);return false;) mám kabel uplně stejný podle fotky, ale není na něm žádné číslo verze,takže ho nemůžu identifikovat.Kupoval jsem ho přes aukro,ale už nevím od koho,takže se nemůžu ani zeptat.Jak jsi psal,že na upravu kabelu se nemá spojovat z pinu 7 na 1,3,9,tak je jeden borec spojil na KKL kabelu a prý mu jde všechno kromě servisního intervalu.

Chtěl bych aby mi ten kabel fungoval hlavně na Fiat stilo kombi jtd 88kW multijet.(motor,ABS,posilovač řízení,servisní interval)

Popř.mi pošli svůj mail, pro případ nějakého dalšího dotazu.Díky.

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 20 úno 2011, 15:51
od radek.s
Sirk9: Ahoj, já jsem ti výše popsal informace pouze pro Stilo, aby se to nemotalo s jinými modely, ale já Stilo nemám. Mám Seicento 1,1 MPI, tam jsou některé věci stejně a některé jinak než pro Stilo. Program není komplet v češtině, to je normální, v placené verzi je toho česky víc, ale zatím jsem placenou nezkoušel. Seicento nezná servisní interval a to je jedině dobře :D U Stila jde o olej a vlasně i stanovený čas na prvidelnou prohlídku, víc nevím. Čerpal jsem z informací na stránkách toho softu (odkaz v předchozím mém příspěvku), je tam vše a nemůžu zde vše překládat a přepisovat. Stačí si to dobře pročíst a člověk pochopí, jak to všechno je (modely aut, kabely, propojky nebo potřebné redukce). Jestli jsi kupoval kabel přes aukro, určitě upravený pro Fiaty nebude, tak ti půjde jen řídící jednotka motoru a další věci dle tabulky na stránkách software. Ale to už jsem tady psal, přečti si pořádně můj předchozí příspěvek, tam to vše je. Ano, dočetl jsem se, že se nedoporučuje v kabelu spojovat PIN 3 s těmi ostatními a to platí, pokud to někdo spojí, může to fungovat jak píšeš, ale u některých modelů může prý dojít ke kolizi komunikace a to bych nepokoušel, zvláště protože PIN 3 u Fiatu jsou airbagy. Takto upravený kabel bych si do auta nenechal zapojit. Zjistil jsem, že poslední dobou už moc nefrčí propojky v kabelu, protože zvláště při potřebě diagnostiky více modelů + požadavek na samostatnou propojku 7-3 pro airbagy by se propojky musely často přepojovat. Teď frčí redukce mezi diag. kabel a auto, které to řeší. Je to opět vše na stránce toho softu. V tabulce najdeš svoje auto a tam zjistíš, jaký kabel a jakou redukci potřebuješ pro určitou jednotku v autě a nebo jestli to jde bez redukce (např. jednotka motoru). Místo redukcí lze taky použít propojovací pole: http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... ovaci-pole" onclick="window.open(this.href);return false;
Použije se to tak, že se kablíky na tom boxu propojí piny kabelu tak, jako by to byla redukce (podle tabulky). Taky jsem zjistil, že s novými modely jsou nové informace: Například pro Grande Punto, Fiat 500 a Alfa Mito se NESMÍ spojit piny 1 a 9, což se u jiných modelů smí, tak bych s tím propojováním všeho se vším velmi opatrný.

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 20 úno 2011, 16:32
od Sirk9
radek.s: Právě se v té tabulce moc nevyznám a ani nevím jakou má jednotku konkrétně Stilo 1,9JTD Multijet 8V,(tam není JTD 8V),ani na ABS,servu atd.
Když bych měl kabel KKL propojený jenom z pinu 7 na 1 a z pinu 7 na 9,tak by mělo jít aspon motor,abs,servo?Potřeboval bych poradit,vždycky nám šel jenom motor,načtení chyb.Ještě by asi byla varianta,koupit ten kabel ELM327 na Fiaty za těch 1490kč,ale jakou mám jistotu,že mi to všechno bude fungovat?Pokud jsem to pochopil správně nešly by airbagy.(to je zase potřeba mít kkl kabel s propojením pinu 7 na 3).

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 20 úno 2011, 16:53
od radek.s
Je tam Stilo 1,9 JTD, tak to bude ono. Ale ono je to jedno, kabel i tabulka to je stejný jako 1,9 JTD 16V.
Je to jak píšeš, pokud přidáš propojky z 7 na 1 a z 7 na 9 půjde ti motor, ABS a servo. Šel ti jenom motor, protože tam nemáš ty propojky. Toto půjde jak s KKL tak s ELM327, s ELM by měl navíc jít i servisní interval+CAN info+(další jednotky ale jen v placené verzi, v tabulce červeně). Na airbagy potřebuješ upravený KKL kabel s jednou propojkou mezi 7 a 3 a nic víc, (s ELM airbagy nelze). Kupovat nový kabel je asi zbytečné, zkus si vyrobit ty redukce jak píšu nebo si kup propojovcí box.

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 20 úno 2011, 19:03
od Sirk9
radek.s: Budu asi uvažovat o tom,že bych si pořídil vlastní kabel z aukra viz závorka(http://aukro.cz/elm-327-univerzalni-dia ... 14983.html" onclick="window.open(this.href);return false;) a upravím si ho,aby mi šlo všechno kromě airbagů (propoje z pinu 7 na 1 a z7 na 9).


Je tu někdo kdo má tento kabel (viz závorka) a auto Fiat Stilo 1,9JTD Multijet,88kW...a jde mu na tom všechno kromě airbagů?
(http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... iatECUScan" onclick="window.open(this.href);return false;)

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 20 úno 2011, 20:02
od Forest-F11
Nezkoušel někdo používat program Touchscan? Zajímalo by mě jestli funguje na Stilo 1.9 .

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 20 úno 2011, 22:28
od radek.s
Sirk9 píše:radek.s: Budu asi uvažovat o tom,že bych si pořídil vlastní kabel z aukra viz závorka(http://aukro.cz/elm-327-univerzalni-dia ... 14983.html" onclick="window.open(this.href);return false;) a upravím si ho,aby mi šlo všechno kromě airbagů (propoje z pinu 7 na 1 a z7 na 9).


Je tu někdo kdo má tento kabel (viz závorka) a auto Fiat Stilo 1,9JTD Multijet,88kW...a jde mu na tom všechno kromě airbagů?
(http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... iatECUScan" onclick="window.open(this.href);return false;)
Udělal bych to stejně, kup tento kabel a zapájej do něj ty dvě propojky. Ale nejdřív bych ho vyzkoušel bez úpravy jestli je v pořádku a funguje s jednotkou motoru, protože na Aukru tento prodejce nedává na kabel záruku, jenom slibuje do 14 dní výměnu v případě nefunkčnosti.
Co se týče kabelu na hobbydiag.cz, tak jsem trochu zklamán, že ho dodávají bez propojek (což jsem do teď nevěděl), nyní jsem se to dočet v komentářích dole na stránce pod tím kabelem. Připadá mě to trochu jako podvod prodejce, protože v době, kdy jsem kabel kupoval, tento byl o 400 kč dražší než stejný kabel v sekci univerzální diagnostika. Kvůli ceně jsem si koupil ten levnější a propojky doplnil a jsem rád, že jsem nekoupil zbytečně ten dražší. Tímto se omlouvám všem za svoje dřívější tvrzení, že tento kabel už je upravený, myslel jsem si to, ale není to pravda. Tak že pokud ti někdo odpoví, že na Stilu s tímto kabelem nejde ABS a servo, tak je to tím, že ten kabel nemá propojky. Nevím, proč to inzeruje jako kabel se zlepšenými funkcemi pro Fiaty, když je to normální ELM kabel bez propojek. Nyní to ale už nelze napadnout, protože oba kabely jsou teď za stejnou cenu. Podle mě se jedná o totožné kabely (oba bez propojek).

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 21 úno 2011, 18:24
od Sirk9
radek.s: díky za upozornění, už jsem si to taky ted přečetl, pokud je to stejné jak univerzální nemají to tam psát.Takže myslíš, že by měl stačit kabel ELM327 v1.4 jak je dole v závorce a přepinovat ho z 7 na 1 a z7 na 9?Pokud jsem to pochopil, mělo by jít všechno kromě airbagů, ale je to opravdu ten ELM kabel co jsem uvedl v závorce?Nebo nějaký kabel doporuč, který nebude moc drahý a bude fungovat.

(http://aukro.cz/elm-327-univerzalni-dia ... 14983.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Re: Diagnostický kabel KKL a ELM327???

Napsal: 21 úno 2011, 21:08
od radek.s
Ano, pokud koupíš ten kabel co máš v závorce, bude to fungovat přesně tak jak píšeš. Když doplníš ty propojky, půjde vše kromě airbagů. Podle obrázku mám úplně stejný kabel, jediný rozdíl je že mám trochu jinou barvu toho štítku. Ale to je tím že ho mám od jinýho dodavatele. Jinak je to úplně stejný kabel ELM327 v1.4, tak ho můžeš klidně objednat.