Stránka 1 z 1
startování za mrazu - problém
Napsal: 11 led 2011, 09:28
od bipower
Zdravím, Multipla Bipower konec 2000 při mrazu kolem 0 oC chytí (dám tlačítkem nuceně na benzin) a po třech sekundách lehce zvýšených otáček zhasne. Druhý start už celkem Ok. Při teplotě nad nulou startuje jako pila. Při teplotě -5 oC ještě hůře chytá, přestože starter točí jako o závod. Při - 10 oC starter točí o závod a motor jen pokuckává. Točil jsme ho přes kabely půl minuty, ale pořád stejný a nenaskočil. Svíčky jsem dal nový na CNG - postříbřený, disgnostika čistá jako lilie. Přestože nesvítila kontrolka vstřiků, dal jsem je propláchnout na Kladně - všichni mi trvdili, že to bude u Bipowerky nejspíše toto. Hodnoty před a po proplachu vstřiků téměř stejné, problém to nevyřešilo. Benzin tankuju u Agip, tak to snad není taková hrůza.
Někdo říká palivový filtr - ale moje Bipowerka 110 000 km ujela na benzin max. 10 000, což je proti čistým benziňákům směšná vzdálenost.
Poradíte?
Díky.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 11 led 2011, 15:18
od andreapipo
...a v jakém stavu je baterie, kontakty atd.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 11 led 2011, 15:43
od kubiii
bipower píše:Někdo říká palivový filtr - ale moje Bipowerka 110 000 km ujela na benzin max. 10 000, což je proti čistým benziňákům směšná vzdálenost.
Pokud je to u bipoweru stejné jako u normál benzínu, tak benzínový filtr tam nenajdeš! Nicméně nakouknout do nádrže se může vyplatit (sítko u čerpadla), zvlášť pokud se tam benzín moc netočí a zůstává tam delší dobu. Benzín má oproti naftě podstatně menší skladovatelnost.
P.S. Přesunuji do Motor - ostatní, kam se bude více hodit.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 11 led 2011, 18:49
od bipower
Díky za rychlou reakci a snahu. Baterka a kontakty jsou v pořádku, benzin je tam měsíc starý, v tom to není. Když startuju na plyn, tak do 0 oC to chytne hned. Při větších mrazech kolem Vánoc jsme to nenastartoval, jakmile klesla teplota pod - 8 oC. Na plyn to prostě ni chytnout nemohlo kvůli teplotě benzin má někde zádrhel, ten zádrhel se projevuje i teď, když je cca 1-2 oC nad nulou. Po stisknutí vynuceného startování na benzin otočím klíčkem do polohy jedna a čerpädlo běží cca 2 sekundy a pak je klid. problém je v dodávce paliva, protože na plyn nad nulou to startuje jako drak, takže lektrika - jiskra na svíčkách v pohodě. prohledal jsme skoro celé fórum o bipowerce, a tam jsem našel, že může benzinové čerpadlo málo tlačit. Ví někdo, kde přesně končí hadička přívodu benzinu ke vstřikovačům. Našel jsem jednu (jakoby omotanou pákem cca 3 mm širokým) jdoucí těsně přes hlavu motoru v plastovém chránícím korýtku až pod vzduchové potrubí do válců. Je to tam na blbě přístupným místě a hadička je bez stahovcí pásky jen tak nastrčená na konus. Nechce se mi věřit, že by v tom byl natlakovaný benzin.-).
Má mít čerpadlo takový tlak, že bych nedokázal palcem zacpat konec hadičky, aby benzin neutíkal?
Jinak bipowerka je skvělá, mám udělané rozvody, nové svíčky, přední brzdy, nový olej s filtrem, propláchnuté benzinové vstřiky. Teď jen to startování, které začalo letos blbnout s příchodem prvních mrazů.
Kdo potřebuje včistit a zkontrolovat vstřiky, vřele doporučuji TP spol. v Kladně. Ráno přijedeš, oni vstřiky sundají, vyzkoušejí, propláchnou (ne ultrazvukem, tak se dělají naftové), znovu změří a namontujou. Za tři, čtyři hodinky jedeš. jen je třeba se tam objednat, mají toho hodně.
Vstřiky mám čisté jako dětská prdýlka, ale s klesající teplotou bipowerka úměrně hůře startuje. Mez je cca - 8 oC, pak jen starter točí, motor lehce škytá jako že má chuť, ale ani po půl minutě takového startování - svižného přes kabely a baterku druhého auta - žádná změna. Prostě vzhledem k nízké teplotě málo paliva. Filtr, čerpadlo, hadice...? Jsou modré hadice nad motorem benzinové?
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 11 led 2011, 19:32
od Fénix
Benzín nemá oproti naftě menší skladovatelnost.
S nástupem biosraček je to už naopak
Může být špatné čerpadlo benzínu.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 12 led 2011, 15:03
od kubiii
Zkusil bych prohlídnou sítko čerpadla, což je u benzínových multipel jakási náhrada za palivový filtr. Někdy může být zasr... jak sfiňa.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 12 led 2011, 18:16
od bipower
Díky za rady, ale nenašel jsem benzinový čerpadlo.
Bipowerka má nádrž až vzadu pod kufrem. Sundal jsem i rezervu, ale nikde v koberci v kufru ani pod zadníma sedačkama není náznak otvoru jako přítup k nádrži zeshora. Kde to čerpadlo je a jak se k němu dostanu? Díky.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 12 led 2011, 18:20
od kubiii
Tak u bipower neporadím, klasika benzín má čerpadlo pod zadníma sedačkama (dostupné, když se vyndá za spolujezdcem a uprostřed)...
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 12 led 2011, 20:30
od bipower
Díky za ochotu, budu se ptát dál.
Re: startování za mrazu - problém
Napsal: 13 led 2011, 00:29
od kubiii
Přiznám se, že si nedokážu představit, jak to u bipower vypadá, ale šel bych po těch modrých hadičkách, u mě vedou do benzinovýho čerpadl!a