Stránka 1 z 2

ide na 2 valce

Napsal: 09 led 2011, 15:02
od sbilcik
chcel by som sa opytat ci niekto nema skusenosti s fiatom punto 1,2 44kw rok 2001. a mam taky problem ze ide na dva valce, vymenil som uz indukcnu cievku aj snimac otacok na vacke a nic nepomaha, najhorsie na tom je ze niekedy ide na 4 valce a niekedy na 2 a svieti aj kontrolka motora, sviecky a kable zapalovacie som tiez menil, a tlaky su v poriadku.

vopred dakujem za akekolvek rady

Re: ide na 2 valce

Napsal: 09 led 2011, 16:13
od mad mike
nemá to náhodou 2 cívky?

Re: ide na 2 valce

Napsal: 09 led 2011, 17:28
od Graun
Náhodou to má dvě cívky :) Seš si jistý, že si vyměnil tu správnou cívku?
Já je měnil najednou obě dvě. Lepší než čekat, ve kterou nejméně vhodnou chvíli odejde i ta druhá (cena 950kc/2ks).

Re: ide na 2 valce

Napsal: 09 led 2011, 18:28
od sbilcik
viem ze ma 2 cievky, ale skusali sme to podla toho ze sme odpojili kable a pozerali sme iskru a na jednej bola velmi dobra a na druhej slaba, ale aj ked som ju vymenil za novu tak iskra zostala slaba a islo to stale na dva valce, pocul som aj nieco o zlej kostre, ked je zle ukostreny motor ze to moze takto blbnut, ale skusal som to a nepomohlo

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 08:09
od josefbartos
sbilcik píše:chcel by som sa opytat ci niekto nema skusenosti s fiatom punto 1,2 44kw rok 2001. a mam taky problem ze ide na dva valce, vymenil som uz indukcnu cievku aj snimac otacok na vacke a nic nepomaha, najhorsie na tom je ze niekedy ide na 4 valce a niekedy na 2 a svieti aj kontrolka motora, sviecky a kable zapalovacie som tiez menil, a tlaky su v poriadku.

vopred dakujem za akekolvek rady
Mám obavy, že Ti odešla řídící jednotka. U tohoto typu je to běžná závada. Bohužel cena opravy šílená.......Ostatní to určitě potvrdí. Co jsem mluvil s člověkem, který se živí opravami těchto jednotek, každé punto 1,2 8V 1999-2003 to dříve nebo později čeká. Jednotka je prý poddimenzovaná :( Mně ta jednotka taky odešla, vyměnil jsem svíčky, káble, cívky a nic. Pro jistotu jsem to dal na diagnostiku a závěr - špatná jednotka. Oprava ve Fiatu 27 tisíc!!! Neuvěřitelný :!: Naštěstí tady na fóru už s tím někdo zkušenost měl a dal sem kontakt na pana Lekse někde od Opavy. Ten mi jednotku opravil za cca 6 tis. + musel jsem koupit další 2x cívky (zdůrazněno opravářem jako prevence)......Takže výsledná cena nějakých 8,5 tisíce. Upozornil mě, že je to sice opravený, ale dřív nebo později se to opět pokazí - konstrukční vada......Bohužel po roce se to fakt stalo. Takže opět telefonát opravářovi, který mi doporučil raději úplně novou jednotku (dříve jen opravoval a nové neprodával). Prý to už v Marelli vychytali a už by se spálit něměla. Navíc k tomu dává 2 roky záruku. Cena 14 tis. kč + další 2 cívky (opět zdůrazňovaná prevence). Už mě ty nekonečný opravy (nejen jednotky) přišly na takový prachy, že je mi z toho blbě. Přeju pevné nervy.

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 12:16
od mad mike
preventivně vyměnit nové cívky za nové?, chlape sorry, ale nevím nevím řekl bych, že ses nechal pěkně ojebat a ještě k tomu 2x

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 12:46
od josefbartos
mad mike píše:preventivně vyměnit nové cívky za nové?, chlape sorry, ale nevím nevím řekl bych, že ses nechal pěkně ojebat a ještě k tomu 2x
Jo, jo. Taky jsem si to myslel. Ale když mi to na třech místech nezávisle potvrdili, nezbylo mi, než tomu uvěřit. Přímo ve fiatu to takhle chtěli dělat, známej, který mi dělal diagnostiku a nakonec i ten opravář jednotek. Podotýkám, že na mě nikdo z nich nevydělal na prodeji cívek. Cívky jsem si kupoval nezávisle po netu. Když jsem se ptal, proč je to nutný, tak prý cena jednotky je na tolik vysoká, že se musí vyloučit možnost "zpětnýho rázu" cívky zpět do jednotky. Vím, že ta záruka byla podmíněna doložením, že byly koupeny i nové cívky.
Navíc jsem už někde četl, že někdo namontoval novou jednoutku, ale díky chybné cívce se opět odpálila....
Nejsem žádnej odborník, ani autoelektrikář. Jen píšu, co jsem s tím získal za zkušenosti a informace. Skutečnost je možná jiná, ale když mi o té "preventivní" výměně cívek řekli 3 nezávislí lidé, nezbylo mi, než věřit. Nedovedu si představit, že bych novou cívku za 14 tis. odpálil (třeba úplnou náhodou). Raději jsem neriskoval.

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 18:02
od sbilcik
si ma teda potesil, a ked ti odisla riadiaca jednotka tak ti to islo neustale na 2 valce? pretoze mne to raz ide na vsetky valce a niekedy na 2. v poslednych 2 dnoch mi to ide viac na vsetky valce a sem tam na 2.
inak ked som si precital tu cenu tak uz pevne nervy nemam

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 19:43
od Fénix
Do roku 2003? Potom už ŘJ je jiná?

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 21:08
od Graun
Osobně by mně zajímalo, zda ta oprava odpovídá ceně nebo to je pouze spekulace toho kolik stojí nová ŘJ a z toho je odvozená cena.
Pokud bych počítal, že bude polovina ceny náklady na materiál a polovina za práci, tak by mne zajímalo, co je tam za tři tácy nového. To jako kondenzátor nebo tranzistor tolik stojí? :shock:

Připadá mi to jako oprava serva za 100éček, které spočívá ve výměně relátek...kdo umí - umí, kdo neumí - platí.

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 21:39
od Fénix
Cena opravy odpovídá trhu a jeho mocné ruce :mrgreen:

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 23:12
od SZTRAD
Vis Graune ono to neni az tak jednoduche jak to vypada. pokud se chces tim zivit ci si privydelavat potrebujes na ty opravy vybaveni, cas a vedomosti. Proto to dela malo lidi. Prvni co musis udelat s vadnou jednotkou je, ze si musis pozhanet katalogove listy coucastek v ni pouzitych coz byva u zakaznickych obvodu problem. Pokud nesezenes musis vychazet ze svych zkusenosti a z toho ze vis co si muzes dovolit. Neboli jedna az dve jednotky na zkousky(neboli po vyzkouseni postupu na 98% na vyhozeni). Pak nastava druha cast tohoto boje a to je zpetny ingenyring, nebo-li nakresleni zapojeni jednotky nebo alespon toho co se odporoucelo(to potrebujes proto, abys mohl v pripade neznamych obvodu provest jejich zamenu za neco co tam bude fungovat dle puvodni funkce). Takze z toho mi osobne vyplyva zpousta casu zhrbeni nad pracovnim stolem s vidinou toho ze se mi sejde treba 10 jednotek stejneho druhu na opravu. Proto to dela tak malo lidi neb je to nevdecna prace. Pak si reknes o zaplaceni a lide te poplivou na webu.
Uz jsme se bavili spolu o tom nesviticim svetle na fabii. Menil se jen jeden drat o delce 2.5 m, ale diky sundani palubovky to byla prace na 5hodin. Rekni pak majiteli auta o zaplaceni teto prace na jeho aute. Prvni co prijde na pretres je "takovy kousek dratu a 1000kc?". S tema jednotkama je to to same. Proste clovek si stim dal praci a tak si vlozene usili chce nechat zaplatit a ty jako zakaznik mas dve moznosti bud souhlasit nebo ne. Prece te nikdo nenuti. Mas moznost jit do Fiatu nebo si sehnat jinou jednotku a nechat ji rozkodovat(coz te bude taky stat tak 4000 odhadem).
S temi induckami se jen jistil. Duvod proc odchazeji ty vystupni cleny je vesmes v tom ze se prorazi vinuti.
Kolik lidi uz mi rikalo to nemusite delal je to nove a po prolezeni vseho ostatniho jsem vyhodil prej novou vec a dal fakt novou a byl klid. Hold lide berou za nove i veci treba ze srotiste. Posledni dobou je novy hit. Prijede natunene auto vyleze mlady klucina vytahne ojete desky a kotouce z vrakoviste a chce je namontovat. To je teprve na hlavu.

Re: ide na 2 valce

Napsal: 10 led 2011, 23:27
od josefbartos
Máš pravdu. Cenu za opravu, nebo potom i cenu nové jednotky jsem opravářovi vůbec neměl za zlé. Naopak. Pořád jsem byl na polovině ceny ve Fiatu. A je pravda, že kdo umí, ten umí. Nikdo mě nenutil. Navíc mi to jako laikovi vysvětlil, proč se to pokazilo a dopředu upozornil, že se to bude časem opakovat. Kdo mohl vědět, že to přijde tak brzy. Kdybych to tušil, auto už by bylo z domu....

Re: ide na 2 valce

Napsal: 11 led 2011, 17:56
od Paf
Zdravim.

Nasel jsem na internetu foto ridici jednotky IAW59F (Punto II 1.2 8v).

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Myslim ze jen to rozebrat bez poskozeni je umeni.

Tak zatim.

Re: ide na 2 valce

Napsal: 14 led 2011, 23:28
od sbilcik
a neviete kde v aute je ulozena tato riadiaca jednotka motora?