Stránka 1 z 1
Zhasínání motoru
Napsal: 05 led 2011, 15:24
od Nezmar
Dobrý den. Mám Punto S 55, r.v. 97. Poslední dobou se mi stává, že když přijedu domů, zastavím před garáží, motor nechám běžet, oklepu auto od sněhu a když sednu zpátky a chci zajet do garáže, tak auto ujede asi půl metru a pak motor zhasne. Ne, že by chcípl špatným rozjezdem, prostě zhasne a potom nejde nastartovat (vždy musím čekat a pak startovat se sešlápnutým plynem). Vždycky jsem si myslel, že je to moje chyba, že dělám něco špatně, protože máme docela velký úhel nájezdu do garáže, ale včera se mi to stalo i jinde. A dnes mi zhasl motor za jízdy. Prostě jsem jel a najednou (bez škubnutí, bez skákání) zhasl a zase nešel nastartovat. Netuším, čím by to mohlo být, nikdy to nedělal. Nevíte, co s tím?
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 05 led 2011, 15:42
od Fénix
To je SPI?
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 05 led 2011, 15:58
od Nezmar
Pravděpodobně podle internetu, ale nevím.
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 05 led 2011, 19:04
od OndraK
100% je to SPI.
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 05 led 2011, 21:07
od mad mike
čidlo teploty nas. vzduchu? čidlo otáček?
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 05 led 2011, 22:35
od peta.smolik
Jak dlouho se to projevuje? Co se naposled na autě opravovalo? Zkus zapátrat v paměti jestli se náhodou závada nezačala projevovat po nějaké opravě... Snadněji bych ti mohl poradit už jen proto že mám stejný auto ale nikdy se mi tohle nestalo... Ale co není může být... Nic není nemožné... Po jaký době po chcípnutí lze opět nastartovat?
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 06 led 2011, 09:48
od PotkanGT
mrkni na vsetky kostry. nieco podobne som riesil na lancii delte Mk2 1.6b auto pri rozjazde zakazdym zhaslo a po pohybani zvezkom kablov okolo karbecu cvakali relatka a podobne.potom to nenastartovalo uz vobec.len to tocilo a nedavalo ani iskru ani palivo.
chyba bola nakonec v jednej kostre relatka tusim to bolo relatko na cerpadlo.relatko nezoplo a tym padom nezoplo ani relatko zapalovania a motor len tocil.
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 06 led 2011, 10:41
od Nezmar
Loni v zimě to udělalo asi dvakrát, ale letos je to skoro každou jízdu. Jinak když to zhasne, stačí počkat tak 30 sekund a pak při sešlápnutém plynu to neochotně naskočí. Jinak má najeto 105 000 km. Teď mě napadá, že jsem měnil olej na podzim v jakémsi pochybném servisu. Ani na motor nenalepili nové nálepky, jenom ty staré přečmárali fixem. Nevím, dneska to zavezu ke známému mechanikovi.
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 06 led 2011, 13:46
od mad mike
čidlo teploty motoru
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 06 led 2011, 22:05
od straki
Nejsem sice odborník ale při nefungujícím čidle motoru by se spíše měli zvednout otáčky a ne chcípat ne? Teda pokud to funguje stylem když čildo nepošle napětí tak defakto dostane signál o studeným motoru a to zvýší otáčky. (Ani nevím jak to čidlo vlastně funguje takže kdyby to byla kravina tak se omluvám ale je to moje "logické" vysvětlení pokud jsem dobře pochopil jak to čidlo funguje)
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 07 led 2011, 11:05
od PotkanGT
straki píše:Nejsem sice odborník ale při nefungujícím čidle motoru by se spíše měli zvednout otáčky a ne chcípat ne? Teda pokud to funguje stylem když čildo nepošle napětí tak defakto dostane signál o studeným motoru a to zvýší otáčky. (Ani nevím jak to čidlo vlastně funguje takže kdyby to byla kravina tak se omluvám ale je to moje "logické" vysvětlení pokud jsem dobře pochopil jak to čidlo funguje)
čidlo meni teplotu na odpor. napriklad ked pri studenom nameras 20ohm a ked je zohriaty 2000ohm
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 07 led 2011, 18:37
od mad mike
jedná se o NTC termistor jehož odpor je při 20st.C 2,5 kOhm a se stoupající teplotou odpor klesá. hodnota 20 ohm by odpovídala teplotě tak 150 stupnů

jinak hodnoty při určitých teplotách jsou někde na foru nebo v knize JAK NA TO.
jinak podle knihy by to za tepla mohl způsobovat i vysoký tlak paliva
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 07 led 2011, 19:39
od Nezmar
Mechanik vyměnil palivový filtr a těsnění ventilů a zkontroloval to celé. Snad už to bude v pořádku.
Re: Zhasínání motoru
Napsal: 08 led 2011, 15:07
od PotkanGT
mad mike píše:jedná se o NTC termistor jehož odpor je při 20st.C 2,5 kOhm a se stoupající teplotou odpor klesá. hodnota 20 ohm by odpovídala teplotě tak 150 stupnů

jinak hodnoty při určitých teplotách jsou někde na foru nebo v knize JAK NA TO.
jinak podle knihy by to za tepla mohl způsobovat i vysoký tlak paliva
no tak som sa odrbal

je to presne naopak
