Stránka 1 z 1

typ motoru

Napsal: 30 pro 2010, 20:37
od Barracuda
Ahoj Fiaťáci,prosím,stáhnul jsem si manuál na Punto 1 (1.2 16V) r.v.1998.V tom manuálu jsou u obsahu 1.2 dvě verze.
1. 1242 SPI
2. 1242 MPI
Nevíte někdo jakou verzi asi mám?
Ještě něco ohledně oleje:nevím co mám v motoru(nedávno jsem auto koupil).Volal jsem do Fiat Mělník a řekli,že tam má být 5W40 plná syntetika,ale tady na foru píšou kluci,že 10W40 což je polosyntetika.Kdo má pravdu? :D :D :D

Re: typ motoru

Napsal: 30 pro 2010, 21:36
od dombo
na stitku pod kapotou by si mal mat kod motora - podla toho zistis, presne ktory typ mas. pripadne podla cisla motora -neviem ako je to s tymi starsimi.

ale pravdepodobne mas uz viacbodove vstrekovanie cize MPI.

Re: typ motoru

Napsal: 31 pro 2010, 02:29
od peta.smolik
SPI-single point injection-jednobodové přímé vstřikování
MPI-multi point injection-vícebodové přímé vstřikování
Ale jestliže máš 1,2 16v tak to není aní jedno z výše uvedených a měl bys používat 5 W40 SPI i MPI mohou používat 10W40 i 15W40 ale 5W40 jim spíše škodí a v manuálu se nedoporučuje teda v manuálu na PUNTO mk1

Re: typ motoru

Napsal: 31 pro 2010, 11:29
od liborko
Pokud nevíš co tam je teď za olej tak tam nalej 10W-40 polosyntetiku,a lij ho tam už pořád.Protože co když tam nějaký ňouma lil minerál 15w-40 a ty kdybys tam ted nalil 5w-40 plnou syntetiku tak to by nebylo to pravé ořechové...Ale zkus pohledat jestli nemáš někde pod kapotou nebo u motoru nálepku s poslední výměnou oleje. Pokud máš 1.2 16V tak je to MPI,stačí otevřít kapotu a uvidíš 4 vstřiky v sání,typ motoru bys měl mít na štítku 176B9.000

Re: typ motoru

Napsal: 31 pro 2010, 15:10
od 6speed
SPI,MPI- ani jedno z nich není PŘÍMÉ!Je to nepřímé vstřikování benzínu do sacího potrubí.U přímého vstřiku je palivo vstřikováno přímo do spalovacího prostoru.Nechápu co má systém vstřikování společného s viskozitou oleje :roll: Klidně tam dej tu 5W-40tku.Tomu motoru to jenom prospěje,obzvlášť teď v zimě :wink:

Re: typ motoru

Napsal: 31 pro 2010, 18:41
od liborko
6speed píše:Klidně tam dej tu 5W-40tku.Tomu motoru to jenom prospěje,obzvlášť teď v zimě :wink:
jistě...pokud tam předchozí majitel lil celých 12 roků minerální olej z tesca a teď tam kolega naleje řidkou plnou syntetiku tak to tomu motoru jen prospěje :lol: určo má ten motor nalítáno za ty roky hóódně přes 100tis.km takže o nějakých vůlích na ložiskách,a karbonu se tady nemusíme ani bavit. Polosyntetika je vždy nejlepší volba pokud nevíme jaký olej se do motoru celou dobu lil.To že v příručce je napsáno že se tam má lít ten nebo onen olej,neznamená že ho tam majitel opravdu celou dobu lil,zvlášť ne u nás v ČR,kdy každý šetří jak může,a jsou schopni tam lít i sračky jako M6A a pod..
Barracuda:možná že sis stáhnul z netu tu starší příručku kde ještě 1.2 16V 85k není a je tam jen 1.2 60k a 1.2 75k

Re: typ motoru

Napsal: 01 led 2011, 20:45
od Barracuda
Kde bych mohl stáhnout tu novější příručku?Máte někdo odkaz? :D
Mě by stačila jenom příručka na 1,2 16V 85.

Re: typ motoru

Napsal: 02 led 2011, 15:59
od liborko
Barracuda píše:Kde bych mohl stáhnout tu novější příručku?Máte někdo odkaz? :D
Mě by stačila jenom příručka na 1,2 16V 85.
Co vím tak v knižní podobě byly vydané dvě verze, ta novější "jak na to" tam už byla i 1.2 16V. Já mám staženou příručku "Jak na to" kde ta 1.2 16V není,po té nové jsem ani nepátral když mi stačí ta stará.Musíš zkusit pohledat. Ale pokud chceš, měl bych příručku Hayness manual kde 1.2 16V je,má asi 100MB,ale je to celé v angličtině.Ještě tu mám na puntoII od r.v.99 ,ta je v polštině,tam by to taky mělo být.Nebo pak zkus pohledat Bravo-Brava příručku do kterých se dával stejný motor 1.2 16V

Re: typ motoru

Napsal: 15 led 2011, 17:50
od Barracuda
Tak jsem nechal vyměnit ten olej.Dal jsem tam ten 5W40.To moje auto jezdilo od začátku v Německu,tam snad žádný srágory nelili.Tak uvidíme.Díky za vaše názory. :D :D :D