Klapání z motoru
Napsal: 28 pro 2010, 03:22
Zdravím, tak jsi si dnes (teda vlastně teď už včera) koupil Fiat Stilo 1.9 JTD 85kW 3dv.
Jel jsem s ním od Zlína do Prahy a po cestě jsem vypozoroval tyto věci na které se chci zeptat:
1.) Když jedu a normálně při zařazené rychlosti pustím plyn, tak něco z motoru jakoby klapne, když ho přidám tak to klapne zase, jako by někde byla nějaká vůle, netuší někdo kde by mohla být, mohlo by to být třeba na poloosách?
2.) Když dám třeba na trojku plný plyn, tak začne turbo zabírat, ale tak do 3000 otáček, tam zátah turba končí a auto už prakticky nezrychluje, jen minimálně, to samé na jakýkoliv stupeň a v jakékoliv rychlosti, prostě od cca 3000 otáček už netáhne, ale do těch 3000 táhne nádherně.
3.) Mám Stilo s manuální klimou a přijde mi trochu divné že ty kolečka na volení teploty, rychlosti větráku a směru vzduchu nejsou za tmy absolutně podsvětlená, to je takhle nedomyšlené a nebo mi tam popraskaly všechny žárovky ?
4.) Když běží motor na volnoběh, tak to v autě příšerně vibruje a rezonuje, díly v přístrojovce se klepou a třeba i na kapotě je vidět jak se celá chvěje, co by to mohlo dělat ?
Předem děkuji za odpovědi na tyto mé otázky, až na tyto neduhy je se Stilem opravdu pěkné svezení, spotřeba mě hodně mile překvapila, jel jsem z toho Zlína za 4,1 litru/100 km, po přechodu z Punta jsem si celkem rychle zvykl
Jel jsem s ním od Zlína do Prahy a po cestě jsem vypozoroval tyto věci na které se chci zeptat:
1.) Když jedu a normálně při zařazené rychlosti pustím plyn, tak něco z motoru jakoby klapne, když ho přidám tak to klapne zase, jako by někde byla nějaká vůle, netuší někdo kde by mohla být, mohlo by to být třeba na poloosách?
2.) Když dám třeba na trojku plný plyn, tak začne turbo zabírat, ale tak do 3000 otáček, tam zátah turba končí a auto už prakticky nezrychluje, jen minimálně, to samé na jakýkoliv stupeň a v jakékoliv rychlosti, prostě od cca 3000 otáček už netáhne, ale do těch 3000 táhne nádherně.
3.) Mám Stilo s manuální klimou a přijde mi trochu divné že ty kolečka na volení teploty, rychlosti větráku a směru vzduchu nejsou za tmy absolutně podsvětlená, to je takhle nedomyšlené a nebo mi tam popraskaly všechny žárovky ?
4.) Když běží motor na volnoběh, tak to v autě příšerně vibruje a rezonuje, díly v přístrojovce se klepou a třeba i na kapotě je vidět jak se celá chvěje, co by to mohlo dělat ?
Předem děkuji za odpovědi na tyto mé otázky, až na tyto neduhy je se Stilem opravdu pěkné svezení, spotřeba mě hodně mile překvapila, jel jsem z toho Zlína za 4,1 litru/100 km, po přechodu z Punta jsem si celkem rychle zvykl