Stránka 1 z 4
3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 27 pro 2010, 11:49
od kubiii
Dejte mi pls tipy, co si sám zkontrolovat, něco vím, ale třeba někoho napadne ještě něco užitečného...
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 27 pro 2010, 14:24
od Fénix
Kuna?
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 27 pro 2010, 16:25
od kubiii
Tak to bylo první, co na mě vybalil švára, prý bych na naší ulici nebyl první, ale nic přehryzanýho jsem tam nenašel, ale...
...zjistil jsem, že su celkem K R E T É N !
Když jsem otevřel kapotu, že konkorem prostříkám všechno možný, najednou vidím, že nádržka na chladící kapalinu je otevřená a víčko položený vedle (naštěstí se neztratilo). Ani nevím, kdy jsem tam dolíval fridex a od kdy tak jezdím... Kapaliny tam už bylo silně pod ryskou MIN, tak jsem koupil fridex, dolil a mám pocit, že to jede ok. Uvidím, až to projedu na delší trase. Otázka zní, zda je možný, že ŘJ o podmíře chladící kapaliny ví a (třeba) provozovala motor v nějakým nouzovým režimu
To je jediný logický vysvětlení, který mě napadlo...
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 27 pro 2010, 16:31
od Fénix
A jak ŘJ POZNÁ ,ŽE JE MÁLO ?
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 27 pro 2010, 16:33
od kubiii
Skrz nějaký čidlo? Nestandardní teplota/tlak v chladícím okruhu??? Nevím, jen hádám a spíš doufám, že toto je příčina nestandardního chování auta - nemusel bych řešit nic složitějšího
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 27 pro 2010, 17:59
od mad mike
nic takového ŘJ bohužel nepozná
.
co baterie, jak je na tom? pokud jede na 3 válce tak může být závada ve svíčkách, kabelech, cívkách - po tom bych pátral jako první, teda až po nabití baterie. další věc může být třeba fouklé těsnění, prasklá hlava či jiný následek zamrznutí motoru, pokud nebyla kapalina v nezámrzném stavu
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 28 pro 2010, 14:37
od kubiii
Baterie - i když už má tak 5 let - startuje nabrnk (zlatá Akuma Comfort!), svíčky taky ještě nemám tak dlouho, káblíky jsou už možná letitější a cívka na sobě má obligátní praskliny
, ale ty má dlouho a závadu tam od pohledu nepoznám. Prasklou hlavou mě neděs
, ale kapalina - i přesto, že se jí asi část díky otevřenému víčku vypařila - by měla vydržel hodně přes -20°C.
S Temprou jsem měl zkušenost, že cukání při jízdě způsoboval vadný (neustále otevřený) termostat, což vedlo k tomu, že byl stále otevřený sytič a auto pak zlobilo - třeba by toto mohl být podobný případ...
No nic, zítra mám v plánu někam zajet, tak uvidím, jak se bude mloček chovat
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 09:39
od kubiii
Hmm, tak se mi včera rozsvítila kontrolka závady ve vstřikovací soustavě - čili problém někde u vstřikování... Problém s malým výkonem motoru, velké vibrace na volnoběh a jakýmsi zvláštním ševelivým zvukem motoru po přidání plynu zůstává...
Asi to bude toto:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=99&t=6018 - se mám na co těšit
Dopr... a zrovna dneska mám odjet 30km na Silvestra na chalupu
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 13:16
od mad mike
očisti škrtící klapku a hlavně čidlo množství a teploty nas. vzduchu ve škrtící klapce a s tím i rovnou překontroluj těsnost komponentů sání. a vem multimetr, odpoj konektory vstřikovačů a změř jejich odpor. hodnotu vím sice jen pro punto a to 14,5 +-5% Ohm, ale myslím že to bude podobné nebo stejné. každopádně všechny vstřiky by měly mít stejný odpor +- tolerance . závada může mít souvislost i s popraskanou cívkou(kolik jich máš? 2 nebo 4?), svícema či káblema.
a je to kontrolka vypadající jako tryska nebo jako motor?
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 13:23
od ivopav
kubiii píše:Hmm, tak se mi včera rozsvítila kontrolka závady ve vstřikovací soustavě - čili problém někde u vstřikování... Problém s malým výkonem motoru, velké vibrace na volnoběh a jakýmsi zvláštním ševelivým zvukem motoru po přidání plynu zůstává...
Měl jsem něco podobného,zahaprovala mě baterka.Odpojil jsem ji sešlápl brzdu kvůli zbytkovému napětí,neboli rest jednotky a bylo v poho
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 13:28
od kubiii
Kontrolka vypadá jako tryska (takovej ten stříkající šulínek
) - v návodu je sice napsaný, že značí problém se vstřikovací soustavou, ale ze zkušeností z tempry vím, že je to prostě něco kolem motoru (jak jsem psal výše, tenkrát to byl termostat).
Škrtící klapku jsem čistil relativně nedávno (hotfix sprejem) a na většinu ostatních věcí nemám výbavu, takže to musím nechat na mechošovi, což je ovšem až po Novým roce...
resetnout jednotku můžu zkusit - uvidíme
Díky za rady, jestli ještě někoho něco napadne sem s tím - proč se všechny problémy kolem auta musí dít v tu nejnevhodnější dobu
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 13:39
od mad mike
joo jsou věci mezi nebem a zemí
mě ted třeba zase praskl vlnovec
multimetr stojí cca 200kč baumax obi atd. dobrá to věc
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 14:59
od kubiii
O multimetru už uvažuju delší dobu, jsou nějaká doporučení, co je lepší/horší, čemu se vyhnout?
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 30 pro 2010, 18:07
od mad mike
já jsem koupil za cca 200kč zn. Kopp GDT - 190A a na měření kolem auta ůplně stačí
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Napsal: 03 led 2011, 09:56
od kubiii
Tak jsme na chalupě proměřily kabely a velmi pravděpodobně bude problém v nich. Neznali jsme odpory, který by to mělo dávat a tak jsme jenom porovnávali jednotlivé hodnoty. Nehledě na jednotky tak rozdíly ve stylu: 660 - 1400 - 450 - 450 asi hovoří celkem jasně o tom, že káble jsou kaput.
Ještě jsem tam dobil baterku a první jízdu s dobitou se auto chovalo, jako že je naprosto OK - nevím, možná si čerstvá baterka lépe poradila s vadnou elektroinstalací., Nicméně další jízda už zase s problémy, i když to jelo přece jen lépe, než před dobitím baterie (i kontrolka vstřiku se rozsvěcela jen občas).
Takže dneska jdu pro kabely a uvidíme...
P.S. Ještě jsem prohlídl svíčky a na třetím válci měla svíčka středovou elektrodu hodně zakarbonovanou - předpokládám, že to má souvislost s těma káblíkama... - měnit ji asi nemusím, ne?