Stránka 1 z 3
MOTOR, OLEJ: Spotřeba, Signalizace nízké hladiny
Napsal: 16 pro 2010, 15:30
od Fide
Dobrý den.
Měl bych dotazy, které se týkájí motorového oleje
1)Pandu mám rok a půl, kupováno jako nové, najeto 19000 km.Je normální, že jsem již dolil 2l motorového oleje(originální selenia)?Auto používáno skoro každý den.
Vím, že spotřeba oleje ovlivňuje i styl jízdy, ale to bych zde neřešil.
2)Ikdyž tahle otázka bude znít směšně, koukal jsem i do manuálu, ale má panda kontrolku hladiny/nízkého stavu motorového oleje?
Ptám se proto, že ani v jednom případě mě panda neupozornila.Poznám pouze cukáním při jízdě
Popřípadě jestli to řeší jiná výbava než active?Či se může jednat o vadu?
3)Je možnost, když hladina motorového oleje je na nule(kontrolováno měrkou), víc auto žere výrazně benzín?např. 50-80km méně na nádrž...?
Děkuji předem za patřičné odpovědi.
Re: Motorový olej
Napsal: 16 pro 2010, 16:33
od PeNik
Tak mě panda za 20.000 km sežrala oleje od středu do minima. Vyšlo to akorát do pravidelné prohlídky (cca za 11 měsíců).
Re: Motorový olej
Napsal: 16 pro 2010, 20:02
od Fénix
Kontrolku hladiny oleje nemá.(tedy má měrku) 2 l na 19000 je dost.Cukáním při jízdě zjistíš stav oleje v motoru??
Re: Motorový olej
Napsal: 16 pro 2010, 20:38
od Fide
Fénix: Děkuji za odpověď, cukáním zjistím, že by bylo potřeba se kouknout na hladinu motorového oleje...
Jezdím téměř denně, takže změna je poznat, navíc po dolití oleje z nuly na patřičně správnou hodnotu se cukání odstranilo.
P.S: To jsem si opravdu myslel, že tu kontrolku bude mít
Re: Motorový olej
Napsal: 16 pro 2010, 20:41
od Fénix
Cukáním se zjišťuje stav oleje? Z nuly?
Nula je myšleno doufám minimum. Ne suchý motor
Re: Motorový olej
Napsal: 18 pro 2010, 17:21
od sgy
k tomu oleji... kdysi jsem registroval úbytek oleje, ale pouze právě u Selenie. Jednou to bylo dokonce pod měrkou a to jsem kontroloval zcela náhodně.
co jsem přešel na shell helix ultra, tak spotřeba oleje v podstatě "nulová", motor nešetřím, auto jezdí denně, často tahám do otáček... po 4 letech má 127tkm a spotřeba oleje stále stejná (v podstatě, jak jsem již napsal, žádná spotřeba)...
co se týče nějaké kontrolky... mám přístrojovou desku z nejvyšší verze a když jsem jednou měnil olej sám a olej se zřejmě ještě nenasál do filtru nebo nevím kam, kde je nějaké čidlo, tak se mi zobrazila hláška na chvíli ve stylu... zastavte vozidlo, nízký tlak oleje
Re: Motorový olej
Napsal: 19 pro 2010, 07:11
od Fénix
Pokud se zobrazí nízký tlak oleje,tak u některých aut už bylo pozdě.
Myslím ,že Alfa Romeo
Re: Motorový olej
Napsal: 19 pro 2010, 19:35
od Fide
sgy: OK, ten shell by mohl být v pohodě, můžete napsat konkrétní specifikaci, jestli 5W 40 apod...
Děkuji.
Re: Motorový olej
Napsal: 19 pro 2010, 19:45
od sgy
jo, přesně... 5W-40 .... ale jakmile to přetáhnete na 23tisíc, tak je motor už opravdu hlučný.. zní skoro jak nafta
Re: Motorový olej
Napsal: 06 úno 2011, 12:58
od Jan Horák
Tak jsem po koupi (5 let starej Dynamic, 170 000km) vyměnil olej s filtrem a zkusil jsem tam dát (oproti všem doporučením) rychloběžnej Elf 5W/30. Startování i při nejnižších teplotách (bydlíme v podhůří) super a při lechtání plynu se s tím dá jet na 50km i pod 3l/100km. (průměrná rychlost 56km/hod.) Spotřebu oleje jsem neodhalil, olej neubývá!
Re: Motorový olej
Napsal: 06 úno 2011, 14:14
od Fénix
Olej neubývá. A za kolik km neubývá? Uvidíme v létě,jak nebude ubývat
Když už 5W40,ale 5W30 není dobrý nápad. Ale i výrobce motoru se může mýlit.
Re: Motorový olej
Napsal: 12 úno 2011, 22:00
od Jan Horák
Nevím, kdo a co uvidí v létě, ale já na tenhle olej jezdím v Pandě už přes rok a jen krátký couračky do 5-ti km (na to je to auto dělaný), takže oceňuju bezproblémový starty, okamžitou mazací schopnost a tím výrazně nižší opotřebování motoru, nižší tření - tím nižší spotřebu atd., atd. Normovaná spotřeba je 400g/1000km což je cca 0,5 l/1000km. No a při takhle drastickým používání auta je ta spotřeba 0,5 l/5000km. Takže nikoli žádná, jak jsem milně uved, ale přesto suprová, a při tom cca 2x větší, než při používání 10W/40! Předtím tam byl 10W/40 a Pinďa žral cca o 0,5-0,75l benzínu/100km víc. Při současnejch cenách benzínu si to snad dokáže spočítat i malý dítě, že 1l oleje na 10 000km ušetří 75l benálu a ten litřík mě stojí cca 220,-Kč oproti cca 2400 za benál navíc.
Jinak ta 5W/30 je do Pandy doporučovaná taky (stačí si přečíst návod na str. 265. No a s tou teplotou souhlas u středozemního moře a přetěžování u nás v létě na dálnici, jinak klídek!
Ta 5W/40 je mizernej olej u všech výrobců, jelikož krátce po nalití má horší vlastnosti, než ta 5W/30, stačí si o olejích něco nezávislýho přečíst. Třeba tohle, to nesponzoruje žádnej z výrobců olejů, takže by se tomu mohlo snad i věřit:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare" onclick="window.open(this.href);return false;
horní odkaz je na všechny články, níže jsou vybrané články o provozní stabilitě olejů (mrkněte na ty 5 a 10W/40 ve srovnání právě s tou 5W/30-kou!!! a poslední je o vhodnosti používání tzv. "rychloběžných" olejů.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak jezdím Elf Evolution a o jeho výhodnosti mě každoročně přesvědčuje můj Espace s ročním proběhem 20 000km a spotřebou sníženou cca o 1l/100km. A ten Espace žere toho oleje daleko víc než náš Pinďa.
Re: Motorový olej
Napsal: 13 úno 2011, 06:51
od Fénix
To je tedy odvážné tvrzení ,že všichni výrobci mají 5W40 šmejd. To jsem nějak nepochopil. Co má viskozitní zařazení společného s kvalitou. Kdyby mi Punto žralo 0,5 l oleje na 1000 tak ho vyhodím. Mě žere tak do 0,5 l na 20000 a spíše ještě méně.. Mezi výměnami to ani preventivně neměřím. Na straně 265 je sice doporučován olej 5W30 ovšem na teploty nižší než -20
Což ovšem nejsou celoroční podmínky ČR. potom tedy olej 5W30 můžu dát i do Favoritu. Třeba ve Finsku.
Re: Motorový olej
Napsal: 13 úno 2011, 13:22
od peta.smolik
Ta tabulka je zavádějící já mám 10w40 až do -30
Re: Motorový olej
Napsal: 13 úno 2011, 13:46
od Fénix
10W 40 není do -30. Uvádí se -25. Ale je rozdíl mezi čerpatelností a doporučeným použitím. Pro 10W40 je -30 stupňů Celsia hraniční čerpatelností. Tedy konečnou mezí.