help : zvuk šplouchající vody :-D
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
help : zvuk šplouchající vody :-D
zdravim Punťáci!!!Mam dotaz. při zařazenem neutralu a naslednem protočení na 2000 otaček mi někde zprava z pohledu řidiče u palubovky se vydává nějaky divný zvuk ,snad jak by i voda šplouchala. nevite co to je? budu rád za každou odpověď
fiat Punto 1,2 8V by M.i.o
- Reklama
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
Čau Mio.Máš pravdu.Je to voda.Máš zavzdušněný radiator topení.Jak Ti Punťas topí?
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
podle mě noemálně.no vidim že máš s tím zkušenost,co to obnáší a kolik stoji oprava..je to závažne,muze se něco stat kdybych to nedal hned do servisu.dik za odpověď.
fiat Punto 1,2 8V by M.i.o
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
Oprava tě nebude stát nic.Odvzdušnění zvládneš hravě sám. Návod najdeš někde tady na fóru,stačí jen chvilku hledat.
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
inak ja som urcity cas jazdil so zavzdusnenym chladenim a napodiv to kurilo rychlejsie. ale pravda je, treba to riadne ovzdusnit (ja som musel doliat chladiacu skoro po zatku a ovzdusnovat viackrat pri horucom motore, aby sa to podarilo)
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
na hadici ktera jde do topeni v motorovem prostoru je maly plastovy kolecko to povol a nech to odvzdusnit samosdrejme kontroluj stav vody... potom by to mělo byt dobre..
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
máš zavzdušněněj chladící okruh. nejčastější příčinou je prasklý těsnění pod hlavou. nejdřív to zkus odvzdušnit(nejdřív 1 šroub na chladiči a pak druhej na hadici od motoru k topení). když to bude žblunkat dál tak je to na 90% těsnění pod hlavou.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
myslis to bile kolecko co je po prave strane jak je chladici mrizka???to tesneni je jaka financni zalezitost?je to vazne kdyz budu s tim dal jezdit??
fiat Punto 1,2 8V by M.i.o
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
na chladiči je kolečko (já ho mám černý) nahoře když otevřeš kapotu tak vpravo. těsnění přes 300, šrouby 300, to je základ. v servisu ti tam většinou daj i nový rozvody 300 řemen+ 300 kladka, těsnění sání 450, těsnění víka 150, těsnění cívky 70, těsnění výfuk svody 100. práce nevim. a když už je to venku tak se přetlakuje hlava 500, když je hlava zkroucená tak se blízne 500, často se měněj gufera ventilů 500. a nebo komplet repase hlavy za 2000. + antifreeze a olej. Tak si to spočítej . cena může bejt hodně variabilní. k těc cenám si ještě něco připočítej páč tyhle ceny patřej k těm menším a každej servis odebírá od jinýho dodavatele (tzn. různý značky = různý ceny). domácí kutilové kupujou akorát těsnění pod hlavou a šrouby. rovinnost radši neměřej aby nemuseli rovnat. nepřetlakujou a doufaj že hlava není prasklá. takže se to svépomoci doma dá udělat i za cca 700,- ale výsledek je nejistej a je tady určitý riziko že to budeš muset udělat znova. když s tim budeš jezdit, tak jak to je, tak se dlouho nemusí stát nic, ale taky to můžeš v nejbližší době přehřát. já s tim jezdil takhle asi 10 tis km (pohodička, kromě žblunkání žádný jiný projevy vadnýho těsnění), pak to přišlo teploměr si ukazoval pohodovejch 90°, začalo to klepat, ztratilo výkon, tekla z toho voda, konec, teploměr pořád 90°. když sem to rozdělal tak výsledkem bylo propálený těsnění mezi 2 válcema, prasklá hlava+ zkroucená, trošku připečený písty, rozškvařený sací potrubí.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
s tim tesnenim to nebude tak horky! kdyby balo v prd*li tak se ti voda dostava do oleje staci zkontrolovat olej a hladinu vody... jinak by to vubec nejelo totalni ztrata vykonu malo by to mazalo protoze se rozredi olej atd... myslim ze kdyz si pouze odvzdusnis okruh tak to bude ok
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
ok diky za radu,jeste musim zjistit jak to odvzdusnit spravne pac jsem totalni laik.ale kazdopadne diky za reakce
fiat Punto 1,2 8V by M.i.o
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
Také mně to šplouchalo. Nic to není
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
Tesnenie pod hlavou sa takmer vzdy prepali medzi spalovacim priestorom a vodnym kanalikom takze tlaky z valca utekaju do chladiaceho okruhu a tym sa tento zavzdusnuje. Ak by ti prerazilo tesnenie medzi vodnym a olejovym kanalikom /co je malo pravdepodobne/ tak by ti sice pribudal olej a menil sa na emulziu ako pise kubito ale zasa by sa ti nezavzdusnoval chladiaci okruh takze ak mas olej v poriadku to este neznamena ze je tesnenie OK. Potom je tu este tretia moznost ze by ti prerazilo tesnenie medzi spal. priestorom, okruhom chladenia a mazacim okruhom ale to uz by sa na tom aute prejavovalo aj inak ako iba zblnkanim v kureni.kubito píše:s tim tesnenim to nebude tak horky! kdyby balo v prd*li tak se ti voda dostava do oleje staci zkontrolovat olej a hladinu vody... jinak by to vubec nejelo totalni ztrata vykonu malo by to mazalo protoze se rozredi olej atd... myslim ze kdyz si pouze odvzdusnis okruh tak to bude ok
Re: help : zvuk šplouchající vody :-D
To by to tesnenie uz muselo byt uz uplne po smrti a okrem spominanych problemov s olejom a prehrievanim by ti napr. mohol motor po nastartovani /ak by vobec nastartoval/ ist na tri valce a z vyfuku by mohol ist biely dym /para/, unikanim tlakov z valcov do chlad. okruhu by si po nastartovani citil ze su natlakovane /tvrde/ hadice na vodu... Tych priznakov je vela a zakazdym sa to moze prejavovat inak ale hlavne som ti chcel vysvetlit ze ak nemas vodu v oleji tak to este neznamena ze tesnenie je OK. Skus to poriadne odvzdusnit a ak sa bude znova zavzdusnovat tak to odnes do servisu lebo neber to v zlom ale podla tvojich otazok tomu moc nerozumies tak aby si si nenarobil na aute dalsie skody.