Stránka 1 z 1

Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Napsal: 15 lis 2010, 10:57
od luber
Zdravím,
dovedl by me někdo poradit co udělat s tím, že když startuju za studena tak
1. otočím kličkem
2. jakmile zhasne kontrolka žhavení -> START
dlouho točí a pak když to naběhne tak je chod motoru rozhozený (1 - 3s)

Když tohle udělám zahřátému motoru tak to naskočí hned po nažhavení a chod je v pořádku.

Druhý případ startu za studena:
1. otočím klíčkem
2. počkám až zhasnou všechy kontrolky -> START
motor naběhne jen o okamžik pomaleji než při teplém motoru (téměř hned) a chod je v pořádku.

Diagnostika je naprosto čistá. Měnil jsem palivový, olejový fitr a olej. Použil 3x připravek na pročištění palivové soustavy....pořád stejné.

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Napsal: 15 lis 2010, 18:58
od beryp
myslim že je třeba počkat až všechny kontolky zhasnou aby se motor připravil...

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Napsal: 15 lis 2010, 21:31
od mad mike
co tlaky v motoru? jak jsou na tom žhaviče? vypadá to na to, že některá ze žhavících svíček vypovídá a proto to špatně startuje, protože se nafta ve válci zapalí pořádně až kompresí

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Napsal: 16 lis 2010, 08:14
od luber
Žhaviče jsou všechny v pořádku testované jak na diagnostice ve fiatu tak u kamarada v garáži. EGR ventil naprosto čistý.
Ja jsem byl zvyklý v oktavce startovat po zhasnutí kontrolky žhavení a to i v -25. Tady to je jinak?

Ještě jsem si vzpomněl a nevím jestli to nemá souvislost s tím, že když jedu např. 30 minut po dálnici 130 - 150km/h tak po snížení rychlosti na 50 km/h motor výrazně hučí a spotřeba neklesne pod 10l. Otáčky přitom stoupnou minimálně. Když vypnu motor a nastartuju nebo po 10 minutách jízdy se to spraví.

Někdo tu psal o tlacích. Ty mi změří na diagnostice nebo se to dělá jinak?

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Napsal: 16 lis 2010, 18:36
od mad mike
nevím jak je to u nových aut, ale u Tipa jsem startoval taky až po zhasnutí žhavení. žhaviče ještě pak i po zhasnutí kontrolky a nastartování motoru chvilku dožhavují.
tlaky ti změří v autoservisu tlakoměrem. tohle asi diagnostika nezvládne. jinak jak jsou na tom čidla teplot, váha vzduchu atd.?

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Napsal: 11 pro 2010, 14:01
od rotwajler
Pre luber.
Pri prvom startovani pockaj az ked zhasnu vsetky kontrolky, ja som si tiez musel na toto zvyknut. Hold nemas Audi resp. VW, ktore startuju na brnk za kazdym, ale Fiat. To co popisujes v druhom prispevku je vypalovanie DPF katalizatora.