Stránka 1 z 1
MOTOR, OTÁČKY: Rychlost při 2800 rpm
Napsal: 29 říj 2010, 13:44
od miror
Prosim jakou rychlostí jede vaše Panda (1,1) při 2800 ot/min, 5. rychlostni stupeň. U mé 1,2 je to rovných 100 km/h na tachometru, dle gps 96 km/h.
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 29 říj 2010, 21:22
od peta.smolik
Tak na tohle ti odpovím jednoznačně
krátce
a výstižně
Panda 1,1 se na český trh nedodává s otáčkoměrem takže kolik otáček má při stovce nezjistíš maximálně se zeptej někoho kdo má Seicento 1,1 sporting(stejná 1,1 jak panda ale má i otáčkoměr)
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 29 říj 2010, 22:33
od radek.s
peta.smolik píše:Tak na tohle ti odpovím jednoznačně
krátce
a výstižně
Panda 1,1 se na český trh nedodává s otáčkoměrem takže kolik otáček má při stovce nezjistíš maximálně se zeptej někoho kdo má Seicento 1,1 sporting(stejná 1,1 jak panda ale má i otáčkoměr)
1.) Třeba někdo může mít do 1,1 otáčkoměr dodělaný
2.) Nebo může otáčky za jízdy odečíst diagnostikou například na notebooku
3.) Jako správnej Fiaťák by jsi měl vědět, že Seicento Sporting má jinak odstupňovanou převodovku než než Seicento 1,1 S (SX) a tedy jinou než Panda 1,1.
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 30 říj 2010, 00:28
od peta.smolik
radek.s píše:peta.smolik píše:Tak na tohle ti odpovím jednoznačně
krátce
a výstižně
Panda 1,1 se na český trh nedodává s otáčkoměrem takže kolik otáček má při stovce nezjistíš maximálně se zeptej někoho kdo má Seicento 1,1 sporting(stejná 1,1 jak panda ale má i otáčkoměr)
1.) Třeba někdo může mít do 1,1 otáčkoměr dodělaný
2.) Nebo může otáčky za jízdy odečíst diagnostikou například na notebooku
3.) Jako správnej Fiaťák by jsi měl vědět, že Seicento Sporting má jinak odstupňovanou převodovku než než Seicento 1,1 S (SX) a tedy jinou než Panda 1,1.
To já ale vím a vím i o tobě Sem ti chtěl dát prostor aby ses mohl blejsknout
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 30 říj 2010, 19:55
od miror
Tak to je vtipný.
To mi nedošlo. Jde o to, že jsem jednou zaparkoval za jinou Pandu a když jsem se k autu vratil, objevil jsem lísteček s tímto dotazem, (parkuje tam často, tak si s ním teď dopisuju "pres stěrač"). Nevím jak se ten človek dopracoval k číslu 2800 otáček.
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 30 říj 2010, 22:26
od sgy
zítra vám to zjistím, mám na 1.1 vyměněnou přístrojovou desku... takže jen 5. rychlost při 2800?
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 31 říj 2010, 10:51
od miror
No ano 5.st při 2800, tak to jsem zvědavej. Ideálně jestli máte i gps pro srovnáni. Tedy když už u toho budete, zkuste prosím raději odečíst i nějaké další hodnoty. Nevím na co to tomu pánovi je, ale raději když už máte tu možnost např. i nějaké nižší otáčky - řekněme 2000 ot. A pak možná totéž pri nějakém nižším rychlostnim stupni, tedy řekněme dvojce. Díky
Napíšu sem pak i stejné hodnoty z mé 1,2 - může být zajímavé, nakolik se to liší.
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 01 lis 2010, 14:55
od sgy
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 03 lis 2010, 22:38
od miror
Tak díky. Odecetl jsem i svoje hodnoty a zjistil jsem, ze:
Rychlost dle gps se lisi oproti rychlosti na tachometru behem jizdy o 0 až 5 km/h, a to rekneme nahodile, nezavisle na otackach. Mozna je to tim, ze v tachometru je lanko, ktere ma pruznost.
S tim ze se da verit spise gps, nejlepe kdyz ma gps nastaveno aktualizovat pozici kazdou chvili.
Taktez rychlosti dle gps vyneseny do grafu v zavsilosti na otackach, maji pravidelnejsi prubeh (vytvari temer linearni primku), narozdil od tech z tachometru, ktere skacou sem tam.
Rozdil mezi Pandou 1,1 a 1,2 by se dal shrnout priblizne rozdilem 4-5 km/h navic, temer pri vsech otackach.
Tedy jen orientacne:
(1,1) - 2000ot - 64 km/h
(1,2) - 2000ot - 70 km/h
-----------------------
(1,1) - 2800ot - 92 km/h
(1,2) - 2800ot - 96 km/h
a roli hraje samozrejme spoustu neznamych a odchylek mereni.
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 03 lis 2010, 22:51
od sgy
navigaci lze věřit vždy, pokud má minimálně 5 nalezených družic - to je rychlost opravdu přesná (porovnáno i s radarem, který bývá v obcích). co se týče samotné aktuální rychlosti na tachometru, probíhá čistě digitálně... lankový systém rychlosti vedený od převodovky se do aut nedává ca. od r.v. 2001
čidlo rychlosti je přímo nedaleko od toho "velkého kolečka", které pohání alternátor /omlouvám se za tento výraz, nevím, jak se to jmenuje
/
odchylky tachometrů od reálné rychlosti jsou v toleranci a jsou správné. souvisí s tím obvod pneumatik, které se časem sjíždí, tak abychom po nějakém opotřebení se vlezli do požadované rychlosti... nezapomeňme, že čím vyšší vzorek, tím větší dráha při jednom otočení kola, tzn. i větší rychlost, takže při skoro sjeté pneu budete při 50 jet už GPSkových 40, ale při novém vzorku už 48.. takže tolik k tomu
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 03 lis 2010, 23:36
od radek.s
Dovolím si poopravit, u toho velkého kolečka je snímač otáček klikového hřídele = otáček motoru.
Elektrický snímač rychlosti auta je zašroubován z boku do převodovky (na straně směrem k nohám řidiče).
Re: 2800 otáček (1,1) - specifický dotaz
Napsal: 03 lis 2010, 23:52
od sgy
radek.s píše:Dovolím si poopravit, u toho velkého kolečka je snímač otáček klikového hřídele = otáček motoru.
Elektrický snímač rychlosti auta je zašroubován z boku do převodovky (na straně směrem k nohám řidiče).
ou, děkuji za opravu ... to jsem opravdu popletl