Stránka 1 z 1

Croma 2.5 turbo

Napsal: 24 říj 2010, 13:20
od kubik066
zdar mam taký problém s 2,5TD 74kw na turbe mi odišli ložiská a frkalo to olej do sania a chcem sa opýtať že či tá origo červená hadica čo ide IC sa má nafukovať pri zvýšených otáčkach mne sa zdá že sa nafukuje až moc,na hranicu prasknutia je celá od oleja,takže si myslím že môže byť aj trochu rozleptaná,intercooler nieje upchatý prefukoval som ho a v pohode,ešte je možne že je zvýšený kompresný pomer kvôli karbónu na piestoch,ako sa dá rozpustit bez rozoberania myslím nejakou prísadou do nafty

Re: Croma 2.5 turbo

Napsal: 06 lis 2010, 16:11
od Simmy
samozřejmě, že červená hadice se má nafukovat, když do ní turbo fouká v zátěži až ~0,9 baru :) to už je pak i docela tvrdá, ale že by měla prasknout bych se asi nebál ... olej jí taky nevadí, za prvé je silikonová a za druhé se s olejem počítá, protože do sání se vždy dostane nějaký ten olej z odvětrání klikové skříně ;)
a jak se prosím tě pozná, že máš zvýšený kompresní poměr? :)

Re: Croma 2.5 turbo

Napsal: 08 lis 2010, 11:11
od kubik066
na benzíne sa to dá zmerať tlakomerom našrobovaným na miesto sviečky a ked začneš štartovat alebo nejako inak točiť s motorom tak tlakomer ti ukáže najvyššiu hodnotu,a podla servisného manuálu zistíš aký tlak ma byť v spalovacom priestore,čiže čím viac zasraný spalovací priestor tým výšší tlak,tým sa kurvia ložiská na ojnici,motor nespotrebuje tolko tlaku čo tlačí turbo tým pádom sa ten tlak hromadí niekde v systéme a niektorá hadica to nemusí vydržať

Re: Croma 2.5 turbo

Napsal: 19 lis 2010, 16:57
od Simmy
ano, ale takto se měří tlak ve válci a ne kompresní poměr :) KP je úplně něco jiného :)
jinak jestli si motor natlačený vzduch "spotřebuje" nebo ne je jedno :) ten tlak je všude stejný a hlavně je konstantní až na zanedbatelné výkyvy při otevření ventilů atp. ... ale v systému je ten tlak pořád! a k jeho regulaci slouží různé regulační systémy na turbodmychadle ... jako je wastegate a podobně ;)

Re: Croma 2.5 turbo

Napsal: 19 lis 2010, 20:41
od mad mike
nerad vstupuju do odborné debaty, ale výše bylo psáno že poškozené turbo háže olej do sání.
v této chvíli bych auto odstavil a turbo opravil. pokud hodí toho oleje do motoru víc, tak se s tím motorem může rozloučit, protože ty otáčky co ten motor potom dosáhne spálením toho oleje už nijak nezastaví