Stránka 1 z 1
1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 13:19
od mariomarko
zdravym vsetkych fanusikov znacky fiat, mam problem s mojim puntom , rano velmi tazko startuje, podari sa na 3-5x dlheho startovania, za tepla chyta bez problemov, baterka je OK, zhavice som menil pred mesiacom , neviem co to moze byt, zle chyta iba za studena, inak nie je problem, najazdene cez 200 tis km, dakujem za kazdu radu
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 14:12
od xeromax
brat ma toto na Cliu 1,9D cele leto pohodicka, pride kus chladnejsie pocasie a nenastartuje, takisto ma nove zhavice, baterku, cim to je netusime
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 14:41
od JardaK.
xeromax píše:brat ma toto na Cliu 1,9D cele leto pohodicka, pride kus chladnejsie pocasie a nenastartuje, takisto ma nove zhavice, baterku, cim to je netusime
To je skvělá odpověď na problém, který pisatele trápí. Teď už je mu jasné, co má dělat - nekupovat Punto nebo Clio!
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 14:55
od xeromax
jo, bolo tro trosku vedla, ale aspon je jasne ze za tym netreba hladat "fiatacku" chybu skor nieco vseobecne, napada ma palivove cerpadlo/filter, alebo chybne piesty/kruzky (nizke tlaky) ine tam velmi nema byt co pokial to zhavi a toci
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 15:40
od SZTRAD
U punta na diagnostiku a kouknout se na tlak cerpadla, zkontrolovat teplotni cidla.
Pokud bude vse elektricky OK proverit stav trysek.
Zkus tomu za studena dat cuchnout startovaciho speje jestli to chytne hned je problem v dodavce paliva. Pokud se mu nebude chtit tak promerit tlak valcu.
U clia nepises rok ale standartne pokud tam neni elektronika jeste tak promer tlaky valcu pokud budou v poradku tak cerpadlo na stolici.
V obou pripadech predpokladam dobry stav baterie a starteru. Zrovna treba MJet je haklivy diky elektronice na poklesy napeti a na minimalni otacky pri startu
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 15:50
od xeromax
clio rv 2000, pises tu o tom spreji, myslim ze brat mu pomahal nejakym sprejom minulu zimu a celkom to pomahalo
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 20 říj 2010, 16:01
od kejml
Jeden start se sprejem vydá za 20.000 km. Ale dělej, jak chceš.
Jinak jak píše SZTRAD - mít baterku a palivo (kvalita, filtr) ve 100% kondici, přes diagnostiku vyloučit problémy v elektronice (čidla) a ujistit se o dostatečném tlaku paliva v railu.
Pak změřit tlaky ve válcích.
A pak to hodit ze skály >smajlík italské zlo<
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 22 říj 2010, 20:12
od peetan
srovnávat komůrkový diesel a common rail opravdu hodně pomůže.
myslím, že motor po 200 tis s tlaky problémy mít nebude - ale změřit za studena, mohou být podpálené i ventily, tím bych začal. pokud je vše ok, auto žhaví, problém bych hledal ve vstřikovací soustavě - čidlech - jak bylo napsáno výše. Diagnostika napoví, bez toho je to věštění z křišťálové koule
Občas mi motor taky nenaskočí na první otočení, nezáleží zda je teplo nebo mráz - pak trochu zakouří nespálené palivo - zatím to neřeším
Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena
Napsal: 24 říj 2010, 19:47
od mariomarko
tak pani uz som prisiel na to kde je chyba,bol som na diagnostike=elektronika je OK, ale vstrekovacie cerpadlo dobre netesni, unika z neho nafta, tak som to rozobral a treba vymenit len tesnenie , takze otazka je ze ci to niekto predava ako nove neznackove ND, alebo sa to da kupit iba vo fiate? ide iba o dve kruhove gumenne tesnenia