Stránka 1 z 2
Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 19 říj 2010, 23:44
od peta.smolik
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 00:46
od kejml
O kolik je menší spotřeba s LEDkami? A kolik žárovek cca spálíš do roka?
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 10:00
od Hannibal
Já vám s těma světlama nevím... Připadá mi to, že jediný, který jsou opravdu hezký a jsou pěkně vidět zdálky jsou jen origo (Audi, Insignia, některý Porsche atd..) tyhle dodělávaný mi nic neříkají. A "nejlíp" podle mýho vypadají na favoritech s úpravou "nature rat style"
Ale když se ti líbí, beru to...
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 12:57
od xeromax
ako mozes byt v noci s DRL videny zo zadu??
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 13:00
od markus48
xeromax píše:ako mozes byt v noci s DRL videny zo zadu??
nijak, uz som na par blbeckov blikal(podvecer, slejvak a on si to masti po dialnici s dennym svietenim kua)
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 13:02
od xeromax
markus48 píše:xeromax píše:ako mozes byt v noci s DRL videny zo zadu??
nijak, uz som na par blbeckov blikal(podvecer, slejvak a on si to masti po dialnici s dennym svietenim kua)
vcera som takeho stretaval u nas v meste asi o pol siedmej co uz je slusna tma, a on spokojne na dennych
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 13:39
od peta.smolik
Vyzkoušel jsem je v podvečer a dobrý a v úplný tmě se dá jet jen s DRL páč překvapivě daleko vidím a jsem i viděn - To vím taky že ze zadu vidět nejsem a pořádně ani ze předu(Bez vás bych na to pánové nepřišel
) Jen jsem psal že mně překvapila svítivost těch světel - Měl jsem před tím dojem že DRL je jen efektní klička jak obejít celoroční svícení jsem odpůrcem toho aby se v létě přes den svítilo(v Rakousku od toho asi po roce ustoupili-spočítali si přesně o kolik se zvedne spotřeba a přepočítali tu hodnotu na celkový počet aut-podrobili denní svícení průzkumu kde zjistili že po bezpečnostní stránce je to nesmysl ale spotřeba auta při zapnutých světlech je vyšší sice jen o v průměru do 0,5 litru na 100km ale při počtu aut je to několik set tisíc litrů ročně a tím pádem se přihlédlo k ekologii a šli tak daleko že povolili DRL svícení v zimě přes den a navíc zjistili že svícení hlavními světly v létě přes den může oslňovat protijedoucí řidiče takže v létě přes den v Rakousku můžete být za svícení i pokutováni!!!a další stránka je dřívější nutná výměna žárovek potažmo nižší životnost xenonů a všech žárovek) V ČR takovejhle průzkum nikdy nebude i když by byl velice jednoduchej(dosadil by se jen jiný počet aut
) páč u nás to není o bezpečnosti ale o spotřební dani z benzínu a nafty prostě stát nás potřebuje ždímat a proto se celoroční denní svícení nebude rušit páč spotřeba by klesla a to stát dobře ví a vybral by na dani míň a bezpečnostní přínos se tím pádem neřeší ale nic-méně je tu drobná změna ještě před rokem byl za nesvícení bodový postih teď už ne
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 14:36
od peta.smolik
Odpovím na otázku jaká je úspora při nesvícení Kolega z práce taky Punto 1,1 ale větší puntíčkář než já
Měřil si spotřebu při každým tankování a svítil stále za rok najel 18 000km Pak instaloval DRL a teď po dvou letech kdy první rok najel 20tis km a druhý rok 21tis km tak už má fakta (ono je to totiš ještě jinak podle staré legislativy asi 4?? roky zpět bylo letní a zimní období- v létě se přes den svítit nemuselo a v zimě se svítilo stále-při instalaci DRL ušetříte nejen v létě ale hlavně v zimě kdy spotřeba pohonných hmot stoupá a to snad každý ví takže s instalací DRL se vrátíte do doby někdy 15 let zpět kdy ještě nebyla povinnost svítit přes den ani v zimě)
Kolegova fakta přepočítaná přímo i na měsíce na voze Fiat Punto 55 S r.v.99 Leden 0,27, únor 0,27, březen 0,23, duben 0,21, květen 0,17, červen 0,16, červenec 0,14, srpen 0,14, září 0,17, říjen 0,2, llistopad 0,24 prosinec 0,27 tedy v průměru jezdil o 0,21Litru na 100km úsporněji což při nájezdu 20tis.km ročně je 42 litrů benzínu ročně a tedy při ceně 30kč za litr 1260kč ročně a to je jen benzín Kolega používá H4 Osram Night Break při celoročním svícení musel H4 měnit po 11měsících Při instalaci DRL koupil nové Osramy a po dvou letech a dvou měsících Osramy stále svítí při ceně 500kč za dvě H4 už teď je ta úspora značná + prodloužení životnosti alternátoru a ostatních svítidel na autě Tedy roční kolegova úspora při používání DRL je spočítaná na +-1600kč Investice do světel DRL byla u mně 1050 nájezd km mám zhruba stejný jako kolega
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 14:56
od markus48
takze ani nie 150kc na mesiac a s tym ze punto ma 15rokov a viac ako 20 sa urcite nedozije(neverim ani tomu ze prezije 20 rokov) to nejaky valny zmysel nema
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 14:59
od peta.smolik
markus48 píše:takze ani nie 150kc na mesiac a s tym ze punto ma 15rokov a viac ako 20 sa urcite nedozije(neverim ani tomu ze prezije 20 rokov) to nejaky valny zmysel nema
Jo to záleží na vkusu každýho soudruha
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 16:47
od kejml
peta.smolik: kolegovi gratuluju a oběma vám přeju, abyste si ten ranec ušetřených peněz řádně užili
Já, místo instalace tohoto designového šperku, pořádně nafouknu gumy, vyndám z binec kufru, zavřu okna, sundám liščí ohon z antény a odmontuju hustokřídlo. A budu jezdit tak, abych nemusel tolik brzdit.
A spotřebu sundám ne o 0,2 ale o 2,0 litry.
No a nejvíce ušetřím, když budu chodit pěšky.
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 20 říj 2010, 17:00
od peta.smolik
kejml píše:peta.smolik: kolegovi gratuluju a oběma vám přeju, abyste si ten ranec ušetřených peněz řádně užili
Já, místo instalace tohoto designového šperku, pořádně nafouknu gumy, vyndám z binec kufru, zavřu okna, sundám liščí ohon z antény a odmontuju hustokřídlo. A budu jezdit tak, abych nemusel tolik brzdit.
A spotřebu sundám ne o 0,2 ale o 2,0 litry.
No a nejvíce ušetřím, když budu chodit pěšky.
To si piš že si ten ranec užijeme
A ty si kup na ty procházky nějaký super boty abys nechodil bosej
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 23 říj 2010, 18:40
od turbom
Vcelku zajimava debata. Kdysi jsem take o nich premyslel. Ale odradila me cena, protoze jsem chtel znackove ( 2500,- KC a vyse) a take jsem cetl nejaky test. Uspora byla opravdu 1-2 dcl.
Cekal jsem aspon 0.5l. Takze jsem zatim ve stadiu zvazovani montaze. Nejvic by se mi libilo mit led i vzadu. Hlavne za sera nekteri sporici setri a sviti DRL, pritom nejsou videt zezadu.
A samozrejme nejlepe je mit novy auto jiz z DRL z vyroby
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 31 říj 2010, 20:11
od peta.smolik
Ahoj tak DRL mám už pár dní a vyzkoušel jsem rozdíl ve spotřebě s normálníma světlama a bez nich s DRL Na dálnici a na dlouhý trase byl rozdíl skutečně 0,2L/100km ale po městě a teď jsem najel 150km čistě po městě tak rozdíl je 0,45L/100km docela mně to překvapilo páč čistě město(ani jednou nezařazená 5ka)jsem měl spotřebu 6,8L/100km a teď 6,35 takže celkově dobrý SPOKOJENOST
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Napsal: 31 říj 2010, 21:37
od zokot
Co je to za světla a kde jsi je koupil?