Stránka 1 z 1

Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 26 zář 2010, 12:44
od Pany
Čau děcka, mám dotaz... v čem je 75 jiná než ta 60ka?? já mám 60 a pár lidí mi řeklo že je to jen v řídící jednotce.. Mě se to aje nezdá... Mohl by mi někdo tohle objasnit??? Předem děkuji za odpovědi...

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 26 zář 2010, 13:47
od jirkatravna461
[quote="Pany"]Čau děcka, mám dotaz... v čem je 75 jiná než ta 60ka?? já mám 60 a pár lidí mi řeklo že je to jen v řídící jednotce.. Mě se to aje nezdá... Mohl by mi někdo tohle objasnit??? Předem děkuji za odpovědi...[/quote

Čau, tyto motory jsou naprosto stejné, rozdíl je v tom že 60ka má jednobodové vstřikování a 75ka má čtyřbodové vstřikování. Je tam tím pádem jiná řídící jednotka, jiná elekrika a asi i některé čidla jsou jiné.
A tím pádem je to i jiný typ motoru.

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 10:13
od Pany
Děkuju za ujasnění.. Ještě dotez, je lepší 75ka bo 16V??? Má s tim někdo zkušenosti?? Jde ten výkon oproti 60ce hodně cítit??

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 10:34
od peta.smolik
MPI 75 i 1,2 16v jsou o hodně rychlejší Nebo jinak 1,1 55 a 1,2 60 jdou víc odspodu a pak ten vršek chybí trochu a 1,2 75 a 1,2 16v těm vršek nechybí :D

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 17:43
od jirkatravna461
peta.smolik píše:MPI 75 i 1,2 16v jsou o hodně rychlejší Nebo jinak 1,1 55 a 1,2 60 jdou víc odspodu a pak ten vršek chybí trochu a 1,2 75 a 1,2 16v těm vršek nechybí :D
To souhlasí, sám si můžu kdykoliv vyskoušet jak 55. tak 60. a tak i 75. Jen ten 16 v jsem si nevyskoušel. Vždy je v těch motorech malý rozdíl který je ale cítit. Ale osobně kdybych se měl rozhodnout mezi 75 kou a 1,2 16v tak bych se zozhodl pro 75ku protože je to jednoduchý motor a třeba s prasknutým rozvoďáku se nic nestane.

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 18:55
od johnyvine
Ja som doteraz nabehal na 16V, 43000km, a bez problemov..Ked si kupis taky motor, predsa mu das nove rozvody nie?. Remen je hrubsi ako maju motory 55 a 60 takze pretrhnutie hadam nehrozi. Vykon pri motoroch 55 a 60koni to za hranicou 100km/h ide velmi pomaly, no 16V ma silu na 3 a 4 prevodovom stupni ako napriklad zrychlenie zo 75 na 100 pri tych slabsich motoroch. Spotreby sa nemusis bat. ked sa jazdi normalne priemer je 6,3, na dlhu trat ked som dokopy presiel 630 km som mal priemer 5,35 pri jazde rychlostou okolo 100km/h

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 19:29
od jirkatravna461
Ano,
určitě jsem neměl na mysli že tento motor je špatný nebo méně kvalitni. Myslel jsem akorát to že takový motor je jistě nákladnější a komplikovanější na případnou opravu. Ale samozřejmě vše souvisí s tím jak se o něj majitel stará. Všechno potřebuje sví.

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 22:20
od liborko
Těch rozdílů tam bude trošku více mezi 60 a 75,jen jednotkou a čidlama by 15koní nahnat nešlo.Třeba ikdyž mají motory stejné vrtání i zdvih tak je tam jiný kompresní poměr,takže asi nižší hlava,kdo ví jestli tam nejsou i rozdíly na ventilech, jsou tam i jiné vačky.Hlavy jsou ale záměnné a na blok pasují,takže jde o ty vnitřnosti,pokud bys to chtěl do podrobna tak jedině dílenskou příručku a študovat oba motory :) o rozdílech vstřikování se asi nemá cenu bavit

Re: Výměna motoru 1,2 75 za 1,2 60

Napsal: 27 zář 2010, 23:11
od Pany
Je mi jasný že 16V bude o dost těžší na opravu... Proto se mi aj líbí ta 75ka, protože na ty svy 60tce jsem si už spravovat a vyměňoval snad všecko, tak už vím jak to všecko tam vypadá a nějak se mi nechce študovat další motor. :lol: Chtěl bych s tím právě i něco provýst aby to mělo vyšší výkomon, ale přesně ani nevím co, krom snížení hlavy (někdo mi řekl že max o 2mm) sportovní filtr, a čipování... Má ještě někdo nějakej další nápad jak mu přidat a kolik ty to cca stálo??? :wink: