Stránka 1 z 1

palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 25 zář 2010, 23:32
od elzet
zdravím,

nevíte prosím někdo, kde sehnat palivové čerpadlo na Palio Weekend s motorem 1.2 16V 59kW / 80k (178DYE1A , od r. 2001.09, r.v. našeho Palia 2003) ? Prošel jsem snad všechny české, polské i německé weby a nikde nic, pouze na 1.2 73k, jenomže ta je nekompatibilní (má jiný elektrický konektor, resp. má dva), zatímco naše má jen jeden otočený na stejnou stranu jako palivové hadice, viz příloha.

Kdyb někdo vědel, nebo měl na prodej nové nebo použité, budu vděčný.
Díky, elzet

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 26 zář 2010, 21:28
od hanys
mrkni na 1,6 :mrgreen:

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 26 zář 2010, 23:06
od elzet
Díky za radu, kterou 1,6 máte na mysli? Do Palia se montovaly pokud vím 4 typy, a mají právě ten typ čerpadla se dvěma konektory: http://autokelly.cz/#PATH=3761801;80;16 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... ka/A3AB83/" onclick="window.open(this.href);return false;

Originální díl přímo od Fiatu vyjde na 8500,- a nic jného nemůžu sehnat.. :(

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 27 zář 2010, 19:39
od miljar
Zkuste http://www.automalecek.cz
Dělají Fiaty léta a jsou velmi ochotní i poradit, díly vozí i z Itálie

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 27 zář 2010, 23:20
od hanys
jestli si dobře vzpomínám,tak jsem měl jen jeden konektor,byla to 1,6 16v made in brazil 1999 74 kW

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 28 zář 2010, 13:18
od elzet
@ miljar: Diky za tip, napsal jsem mu, tak uvidime

@ hanys: koukal jsem se na ND ke všem 1.6, a jmenovitě k 74kW všude mají takovéhle http://autokelly.cz/#PATH=3761801;80;16 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false; - i když u Fiatu v tom mají sami bordel, čerpadla byly několikrát přečíslovaný.

Ale 1.6 74kW (MPI) se dělala do 02/2001, kdežto 1.2 80k (SMPI) až od 09/2001, takže se mi nezdá, že by měly mít stejné čerpadlo...

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 28 zář 2010, 23:22
od hanys
díval ses i na punta?já bych to řešil vrakáčem,klidně i dvoukonektor i s kablem a napojil

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 29 zář 2010, 00:45
od elzet
Vrakáče jsem obeslal/objel bez úspěchu. Punto má jiný tvar příruby pumpy, kterou dosedá na nádrž - kruhovou namísto oválné. Podobně Panda, Bravo/a i Marea.

To s tím dvoukonektorem mě nenapadlo, 2+2=4 :), kabel s konektory by měl jít sehnat, ted ho jen správně zapojit. Stáhl jsem nějakou polskou knihu "Oprav si sám své Palio" nebo co, z toho je jasný, kterej konktor je napájení pumpy a kterej vede k palivoměru, ale schema zapojení už tam není. Takže metoda pokus - omyl, za předpokladu že + a - trefím, co se může stát, když se přehodí zbylé dva dráty? Nepůjde "jenom" palivoměr, nebo lze poškodit nějakou další elektroniku, potecniálně řádově dražší než origo pumpu?

Díky za rady :)

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 29 zář 2010, 09:02
od hanys
elektroschéma dvoukonu pude určo sehnat a na svém si to změř voltmetrem.kdybys připojil + na budík,tak ho asi spálíš.někde odsud jsem stáhnul celkem obsáhlý servis manuál,ale mám ho na starém kompu.zkoukni moje příspěvky a najdeš ho :mrgreen:silnější dráty bude čerpadlo a slabší budík,budíku bude jedno,jak je otočíš,ale čerpadlo se může točit naopak :mrgreen:

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 01 říj 2010, 15:51
od elzet
Diky za tip, koukal jsem na ten servisni maual, sehnal spony hadic z vrakace, dvoukonektorovy cerpadlo na 1.6 a o vikendu se do toho pustime, dam vedet :)

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 01 říj 2010, 22:39
od elzet
Tak zase nic.

Problém je následující: čerpadlo pro 1.6 16V je rozměrově shodné, nicméně zásadní problém je právě v rozdílu, který jsem zmiňoval výše - je to pro motor s MPI, zatímco 80k 1.2 je SMPI.
U MPI motoru není zpětné vedení paliva pod tlakem, tlakový ventil je už v bloku vstřikování. U SMPI se přestěhoval těsně za přírubu vratné hadice v tělese pumpy. Bez tlaku to nepojede, rozumným způsobem se to doma dobastlit nedá. Předáno do péče automechanikovi, měl nějaký kreativní nápad, jak sáknoucí koleno utěsnit, resp. vyměnit ho za soustružený díl, který připevní k přírubě pumpy/nádrže. Uvidíme.
Atypické auto s atypickým motorem = špatná volba. Lessons learnt: příště snad radši koncernovou HaŤaPku, práci odvede stejnou a ND je jak sra*ek.

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 13 říj 2010, 21:39
od miljar
Ještě to zkus tu, podle ceníku něco mají.
http://www.adh.cz/cenik.asp?id=2&typ=58&pg=2
Tak přeju hodně štěstí.
Vím co to je shánět něco na toto Palio, já teď sháním motorem naklápění světel za rozumnou cenu:-(

Pár jiných odkazů na díly na Palio:
http://www.nahradni-dily-zh.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-lz.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: palivové čerpadlo pro 1.2 16V 59kW/80k

Napsal: 15 říj 2010, 16:53
od elzet
Diky za tipy, dneska jsem se vratil z "testovaci jizdy" - mechanik nechal z medenych trubicek nove koleno pro palivovou ahdici a to narazil/navaril na kus toho puvodniho.. Ponekud DoDo reseni, ale zatim (tuk tuk tuk., ujeto 400km ) to funguje spolehlive. Shanel sjem jeste sponu palivove hadice, ochotne a rychle dodal pan Zimmerman z vrakoviste Fiat v Nyranech - http://www.vrakovistenyrany.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; , zkus se optat na to servo..