Fungující klapka-předehřev airboxu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

Nafotil jsem to na studeným autě před jízdou klapka je pootevřená jen málo-do boxu by šel jak vzduch z trubky studenej tak ohřátej zespod ze svodů ale je to tím že venku bylo +20 kdyby bylo +3 byla by klapka v poloze sání jen ze svodů proto má smysl tam mít tu hliníkovou trubku od svodů až na přelomu října listopadu kdy je teplota nižší
IMG_0858.JPG
IMG_0858.JPG (54.75 KiB) Zobrazeno 6295 x
IMG_0859.JPG
IMG_0859.JPG (50.24 KiB) Zobrazeno 6295 x
IMG_0861.JPG
IMG_0861.JPG (57.03 KiB) Zobrazeno 6295 x
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Reklama
 

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

Přikládám další fota po pár km jízdy kdy auto je již zahřáté čidlo se roztáhne a pístem přes závlačku tlačí klapku a ta zavře přívod teplého vzduchu ze svodů a tím nebrání proudění studeného vzduchu do již ohřátého motoru
Je to děsně jednoduchý a nemá se na tom co pokazit snad jedině to že se ulomí nebo rozlomí píst ve tvaru písmene L co tlačí v závlačce na páku klapky V originále je to titěrný slabounký hliníkový L já ho nahradil kusem drátu(hodí se ze svařovací elektrody) kterej sem ohnul do L a na konci sem na něm vyříznul tuším M4 závit a zašrouboval ho do toho čidla místo origo ale tam začíná ta alchymie jak moc ho tam zašroubovat aby stačil otvírat a zavírat ale hodinka na to stačila ale musí se to čidlo před tím vyndat(je přidělaný dvouma šroubkama k airboxu)
IMG_0862.JPG
IMG_0862.JPG (48.43 KiB) Zobrazeno 6293 x
IMG_0863.JPG
IMG_0863.JPG (43.15 KiB) Zobrazeno 6293 x
IMG_0864.JPG
IMG_0864.JPG (43.27 KiB) Zobrazeno 6293 x
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

A ještě jedno foto který se výše nevešlo...
IMG_0865.JPG
IMG_0865.JPG (54.99 KiB) Zobrazeno 6292 x
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

Tak pánové je pomalu čas nasadit hliníkový trubky na svody a propojit je s airboxem páč jak teplota venku klesá začíná mít předehřev efekt :D
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od rou31 »

cau, takze na co je to dobre?? myslim cela ta klapka ?? lebo ja ked mam studeny motor tak je uplne zavreta. popis prosimta na co to sluzi? dik moc
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od majco »

Klapku tam máš na to aby prepínala studený a teplý vzduch princíp a funkčnosť je hlavne v zime ked teplota padá pod bod mrazu a palivo sa zle odparuje preto sa klapka prepne na teplý vzduch ktorý ide od výfukových zvodov a zohrieva vzduch v sacom potrubí benzín sa lepšie odparuje a motor ide lahko a plinule . asi tak lajicky povedané :mrgreen:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

Teď je venku +5 Pokud tam nemáš hliníkovou flexi hadici-když nastartuješ klapka v boxu je zespod otevřená a jak se motor zahřeje(čím menší venkovní teplota tím dýl to trvá) klapka(termostat) se zavře a otevře přívod z boční černý trubky Prostě jak se motor zahřeje pak už nasává jen studenej vzduch
Pokud tam tu flexi hadici máš a klapka funguje jak má motor se lehčeji zahřeje tím že ohřívá sám sebe(ze svodů jde teplej vzduch do boxu)jde hned po startu líp do otáček ale hlavně rychlejc a mnohem dřív se vypne sytič a taky ti dřív začne jít topení
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od rou31 »

fajne, tak to utekam kupit hadicu :) nech mam rano teplucko :D dik za objasnenie !!!
Picasso
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 24 lis 2011, 12:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od Picasso »

Nazdar chlapi

Nehodil by sem někdo,z čeho všeho se skládá ten mechanizmus uvnitř airboxu na ten předehřev?Koukal jsem na předešlé fotky,ale není to tam vše zcela zřejmé.Nebo aspoň odkaz,kde se to prodává.Mám tam totiž jen to pouzdro,ve kterém to celé běhá a ješte ten černý plastový váleček s háčkem naklapku.Viděl jsem tam nějakou pružinu a v přední části cosi(asi nějaké čidlo či co).

Díky Pavel
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od cinzano »

Pendrek čidlo. To je obyčejný voskový termostat. Pokud si dobře vzpomínám, nový náhradní se nedá nikde sehnat, na Uno jsem ho kdysi musel vzít z vrakárny.
Každopádně pokud to je nekompletní nebo to nefunguje, pendrek se děje, stačí ucpat přívod studeného vzduchu např. zmuchlaným kusem alobalu, zalepit stříbrnou páskou apod. a nastavit to natvrdo na odběr horkého od výfukového potrubí.
Picasso
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 24 lis 2011, 12:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od Picasso »

A nemá někdo tip,kde to sehnat?Nemá to někdo třeba doma a prodal by to?Hledal jsem to na internetu,ale nevím,jak to přesně nazvat a nebo kdyby bylo alespoň číslo toho dílu.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

Nejlíp zajet na vrakáč a buď vzít celej airbox a nebo jen ten termostat
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
Puntak
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 24 zář 2009, 21:12

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od Puntak »

Tak jsem také udělal nový L-profil ze silnějšího drátu a na něm vyřízl závit M4. Jak píše kolega výše, teď začíná ta alchymie. Můj nápad je takový nastavit to na úplné zavření studeného, když přijdu ráno k autu. Může být také KO to čídlo? Mám najeto 200 tisíc. Díky
Škoda 120L > Fiat Punto MKI Selecta 60SX 1.2 SPI + LPG, 44KW (manuál)
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od peta.smolik »

Já mám 223tis. a funguje. Začni tím že bude motor hodně zahřátej a tak vymezíš vůli pro otevření až zchladne musí bejt přiotevřená ale bacha má malej zdvih
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
Puntak
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 24 zář 2009, 21:12

Re: Fungující klapka-předehřev airboxu

Příspěvek od Puntak »

Neměl jsem moc času to zahřát, tak jsem to udělal za úplně vychladlého motoru dle tvé první fotky, tzn. trochu přiotevřít, snad to bude OK. Mám LPG, tak trochu doufám, že sepne dřív.
Škoda 120L > Fiat Punto MKI Selecta 60SX 1.2 SPI + LPG, 44KW (manuál)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“