Stránka 1 z 8
PALIVO: Spotřeba
Napsal: 26 čer 2006, 10:49
od pavproch
Třeba se nám to tady (konečně) trošku rozkecá......
(Spotřeba byla, je a bude vždycky "kecací" téma.)
Takže začnu u svojí Pandy 1.2i 4x4 Climbing (teda pardón u Pandice mojí dražší 1/2):
- prvních 500 km (umírněný styl) = průměr skoro 8 l/100km
- dalších 1000 km (brutal zajížďka po D1 přes celou republiku s plynem prošlápnutým až POD! podlahu)= průměr skoro přesně 10 l/100km
- dalších 3000 km (svižně, ale ne závodně) = průměr pomalu klesá, až se ustálil na nějakých 6.9-7.0 l/100km
Podotýkám, že 4-kolka a AUTO-klima! (aktuálně na tachometru skoro 5kkm, jízdy na střední vzdálenost - 40km ráno tam, odpoledne zpět)
Sumář: SPOKOJENOST (míň asi nelze při běžným ježdění čekat)
A co vy?
Napsal: 26 čer 2006, 22:25
od Victor
Pandu jsem koupil poměrně nedávno a zatím jezdím většinou kratší trasy. U prodejce jsem natankoval plnou a po ujetí 450 km jsem ji zatím ještě nevyjel. Je to model Active bez palubního počítače, takže spíš odhad. Podle toho, co ukazje ručička stavu nádrže, bych to viděl na 6 - 6,5 l/100 km. Je fakt, že jedu hodně na spotřebu. Žádné prudké akcelerace, piánko... motor zatím šetřím.
Napsal: 27 čer 2006, 23:39
od Victor
Takže oprava. Dnes jsem byl u Shellky opět natankovat do plné a po špunt to bylo jen 25,85 l. Na tacháči 467 km. Z toho mi vychází kombinovaná spotřeba 5,53 l, což je u nezajetého motoru skvělý výsledek.
Ale jak už jsem psal výše, moc to nehoním.
Napsal: 29 čer 2006, 11:51
od pavproch
2Victor (+ ostatní):
Jakou máte zkušenost s "rezervou" v nádrži?
Pandice mojí ženy má podle papírů (návod k použití, kterej sme dostali s autem) nádrž na 35 litrů. Podle prospektů - 30 litrů...
Když "pískne" a rozsvítí se rezerva, tak tam nalije sotva 25 litrů....
A když tu "rezervu" vyjede "do dna" - tj. ujede ještě 50 km poté, co palubní komp přestane ukazovat dojezd - tak tam nalije něcelých 30 litrů....
Čili to tak vypadá, že buď je nádrž menší než je uvedeno v papírech k autu, nebo mají pravdu prospekty, nebo tam zůstává ještě dalších asi 5 litrů jako "nedotknutelná" rezerva (zřejmě jako ochrana proti nasátí bordela usazeného na dně nádrže do vstřikovací jednotky...)
Jak to mají vaše Pandice?
PS: Pravda, v tom návodu k autu NENÍ NIKDE ANI SLOVO o provedení 1.2i 4x4, natož Climbing.......
Napsal: 29 čer 2006, 16:24
od Victor
Kde se píše, že má Panda 1.2i 4x4 Climbing nádrž na 38 litrů
Trochu jsem pročítal technické specifikace Pand a 4x4 Climbing má uvedeno 30 litrů, ty ostatní 35 l. Po hrdlo by tam těch 32 litrů teda mohlo vejít. Když jsem auto kupoval, akorát se rozsvítila rezerva a do plné jsem natankoval asi 30 l.
Napsal: 29 čer 2006, 20:34
od pavproch
Viktore, tak ta Tvoje poznámka mě donutila k zamyšlení..... a taky sem se znova zeptal drahý polovičky a znova prohlídl papíry....
Oooops! Chybička se vloudila.... tedy chybičky.... halt po ty 40-tce to už není to co to bývalo ... a bude už jenom hůř....
Už sem ten svůj příspěvek opravil.....
Napsal: 29 čer 2006, 23:12
od Victor
pavproch: Ty jsi tu nádrž vyjel do dna, dokud nechcípl motor? Vozíš sebou kanystr? Nezavzdušní se pak palivová soustava?
Jinak to sedí. Rezerva u všech Pand bude těch 5 litrů. To mi ostatně tvrdil i prodejce.
Napsal: 30 čer 2006, 09:23
od pavproch
Victor píše:pavproch: Ty jsi tu nádrž vyjel do dna, dokud nechcípl motor? Vozíš sebou kanystr? Nezavzdušní se pak palivová soustava?
Jinak to sedí. Rezerva u všech Pand bude těch 5 litrů. To mi ostatně tvrdil i prodejce.
Co dražší 1/2 říkala, tak to ešče nikdy nebylo do chcípnutí motoru. A určitě by se jí to nelíbilo, páč kanistr nevozí....
Napsal: 04 črc 2006, 22:44
od jarda
jo, tak já už nádrž pěkně do suchal dojel, na dálnici dokonce:) ale bylo to kousek před městem, takže jsem to sjel z kopečka pěkně naprázdno až skoro k benzínce, jen z křižovatky jsem to musel odtlačit:) kdo zná VM, ví
překvapilo mně že funogoval posilovač, zato brzdy ani ne
jo a s tím posilovačem, to se mně občas stane, že mám klíček jen v poloze aby fungovala elektronika, okýnka, klima, a občas funguje i posilovač, stává se vám to taky?
Napsal: 04 črc 2006, 23:42
od Victor
jarda: Nezkoušel jsem. Pokud to není nezbytně nutné, stojící kola zbytečně nevytáčím. Mám nějaký vnitřní pocit, že to gumám ani geometrii moc neprospívá. Asi jsem citlivka.
Jo a tlačit jsem zatím nemusel.
Napsal: 10 črc 2006, 10:14
od pavproch
Update: drahá 1/2 nedávno testovala "zvýšenou průchodivost" při sběru borůvek - cca 15 km po strmých rozbitých šotolcestách a kamení na jedničku a dvojku se 4 lidma na palubě = průměr přes 20l/100km ..... JJ, každá sranda něco stojí.....
Napsal: 10 črc 2006, 18:56
od Victor
A joooo, tak proto si pořídila 4x4 Climbing. Na borůvky.
Hlavně že to Panda zvládla. Je to stejně prima vozítko.
Napsal: 10 črc 2006, 20:55
od lacin
Hele, myslim, ze ta spotreba pude jeste dolu. Na nasem Puntu Classic spotreba poradne klesla cca po 12 - 15tis km... A precejenom motory sou stejny...
Napsal: 10 črc 2006, 21:45
od pavproch
Victor píše: A joooo, tak proto si pořídila 4x4 Climbing. Na borůvky.
Hlavně že to Panda zvládla. Je to stejně prima vozítko.
A taky aby v zimě dojela AŽ DOMŮ a taky na líže atak....
A fakt príma padne do ruky.... (Teda dyž ji dostanu pučit - ta moja mi ji totiž pučit nechce! Asi právě proto, že se tak dobře řídí...)
Napsal: 09 zář 2006, 18:10
od georgius1
Victor píše:Takže oprava. Dnes jsem byl u Shellky opět natankovat do plné a po špunt to bylo jen 25,85 l. Na tacháči 467 km. Z toho mi vychází kombinovaná spotřeba 5,53 l, což je u nezajetého motoru skvělý výsledek.
Ale jak už jsem psal výše, moc to nehoním.
Já mám Pandu 4x4 a jsem překvapen nízkou spotřebou. Jezdil jsem po okrskách a spotřeba 6 l. Dneska jsem se projel asi půlhodiny a spotřeba jen 5 l?. Je pravda, že jezdím dle předpisů, ale přece jen se mi to zdá na čtyřkolku málo. Že by blbnul počítač?