Stránka 1 z 2
dusenie motora
Napsal: 05 zář 2010, 19:05
od right13
Ahojte, vymenil som v našom Punte 1.2 8V 44kW sviečky, dal som tam BRISK ALINE 36 DR17YCY -jednoelektródové.Takisto som vymenil zapalovacie káble - značka Starline .
Odpich sviečok som ešte nenastavoval nakoľko sme nenašli dedove špáromierky.Takže sú pôvodných 0,9mm .
teraz ku probléme :
Po naštartovaní (chytá viac menej ihneď) otáčky sú vyššie ako boli,okolo 1300 a pomaličky klesajú (ale fakt pomali) na 1000 a ešte pomalšie na 800 . Po dupnutí na plyn motor ako keby zadusí -úplne stíchne a potom vyletia otáčky adekvátne hore.Pri cca 1500-2000otáčkať počuť "kašlanie" motora. Pri jazde necítiť žiadnu "neochotu" zo strany auta. Otáčky idú hore dobre,takisto dobre ťahá.
Staré sviečky boli čisté -elektródy krémovo svetlej farby . mali ale najazdené hoooodne veľa.
Ešte sa chystám vyčistiť škrtiacu klapku,pretože samotná klapka je od oleja (vyzerá že motor dýcha) ale olej je čistý a neprehrieva sa . Možno to pomôže.
Čo to ináč môže spôsobovať ? Ďakujem za každé rady
Re: dusenie motora
Napsal: 05 zář 2010, 20:35
od Mr.pilot
a se starejma svíčkama to dělalo taky??
jinak bílá barva na svíčkách znamená že je motor moc chudej.svíčky mají mít cihlovou barvu
Re: dusenie motora
Napsal: 05 zář 2010, 21:35
od right13
zo starými to nerobilo. Zo starými to nechcelo už ani štartovať
od tehlovej farby to má daleko. je to viac biele ako červené.
Chudobná zmes znamená čo? čo mám skontrolovať? Palilový filter ? Vstreky ? Všetky boli rovnaké.
Teoreticky by to mohla spôsobovať aj zasraná škrtiaca nie ? Prípadne lambda. Tá lambda by sa ale prejavovala aj ináč.
Navyše z výfuku sa valí čierny dym.
Re: dusenie motora
Napsal: 05 zář 2010, 22:59
od skybar
Možno by pomohlo zresetovať RJ,proste odpojiť baterku na nejakú polhodinku a sklepnúť aj tie sviečky na 0,8mm a malo by sa to upraviť do normálu.
Re: dusenie motora
Napsal: 06 zář 2010, 10:50
od Graun
Jaké svíčky si tam měl předtím? Já osobně mám s těmi Brisky špatné zkušenosti, auto nechtělo jezdit jak mělo. Když jsem tam dal ty NGK, které tam patří, tak je to v pořádku.
S tou klapkou bych to udělal. Může se "zasekávat" krokomotor volnoběhu a tím pádem to chodí takto.
Pokud nemáš možnost vyčistit ty vstřikovače ultrazvukem, tak buď si kup nějaký prostředek na čistění (do paliva - např. STP Fuel Injector Cleaner) nebo vyzkoušet pojezdit s E85 v poměru 1:1 s naturalem N95. Vyčistíš si tím perfektně nádrž od veškerých nečistot a marastu, vč. vody.
Re: dusenie motora
Napsal: 06 zář 2010, 21:48
od Martin
Taky bych nejprve zkusil vymazat ŘJ.Odpoj baterku,brzovým pedálem vybij zbytkové napětí,po hoďce znovu připoj baterku a uvidíš.Mám ten samý motor,svíčky NGK.
Re: dusenie motora
Napsal: 06 zář 2010, 22:09
od Mr.pilot
nádrž sice perfektně vyčistíš ale veškerý sračky ti pudou do filtru a motoru.Fakt super rada!!
chudá směs znamená že máš špatný poměr benzínu ku vzduchu,konkrétně máš málo benzínu a spaluje to při větší teplotě,ale s tím asi nic neuděláš na to se ladily hlavně karburátorový motory.U tebe by to mohlo znamenat že ti začíná odcházet lambda ale stejně tak to může být továrním nastavením motoru.
Já měl brisky v autě 30 000km a vpohodě,ale byli tříbodový a bylo to v 1,6ce.
Zkus tam dát ty starý svíčky zpět a uvidíš jestli ten motor alespoň trochu půjde,vzhledem ke stáří těch svíček.Pokud ano tak je to svíčkama.Do motoru nemůžeš dát svíčku jaká tě napadne ale musí být na konkrétní typ motoru.
Re: dusenie motora
Napsal: 07 zář 2010, 10:15
od Graun
Nemaluj čerta na zeď. Jde o to, že se postupně začíná čistit nádrž a jednotlivé komponenty. Jde taky o vodu, kterou máš v nádrži. Proč se tedy kupují přípravky na pročištění palivového systému? Snad né proto, aby si zadřel motor.
Já s tím mám pozitivní zkušenosti, bez problému mi auto jezdí i startuje. Je to již třetí ital co máme doma (Tipo mělo najeto 270tis km a jezdilo výborně, Marea a teď i Punto).
Btw ta LS může mít na to vliv, ale spíše to je tak, že když neni plně f-ní má spíše opačný efekt - bohatá směs a vyšší spotřeba.
Ještě mne napadla jedna věc. Máš v autě seriový box na filtr nebo nějakou předělávku? Zkus ještě proměřit čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Re: dusenie motora
Napsal: 07 zář 2010, 11:34
od right13
BRISKy sú vyberané podľa čísla motora. Box na filter je origoš. Žiaden hustotuning.
Re: dusenie motora
Napsal: 07 zář 2010, 17:44
od Mr.pilot
víš co přípravků k ničemu se prodává??navíc kam si myslíš že půjde všechno co je usazený v nádrži???
to že tam něco naleješ může mít jen dva výsledky:
1.nádrž byla čistá(nebo to nemá účinek) takže se nic nestane
2.vyčístí ji to a veškerej sajrajt ti půjde přez filtr,takže ho to ucpe.v horším případě to může poškodit vstřikovače.(o zadřenym motoru jsem nic nepsal.tohle by ho zadřít nemělo)
Zkoušel jsi ty starý svíčky??
Re: dusenie motora
Napsal: 10 zář 2010, 10:36
od right13
ešte som sa k tomu nedostal lebo som ochorel a furt je zlé počasie - dážď .
Dnes som ale na ňom spravil 40km a nezdalo sa žeby sa mu nechcelo alebo by ho dusilo.
Do otáčok šiel pomerne ľahko. Takisto ťahá dobre. Je dosť možné že odišlo nejaké čidlo.Po zohriatí som to už nepozoroval (týmto som si nie je istý)
Re: dusenie motora
Napsal: 10 zář 2010, 12:25
od peta.smolik
Používám Brisk extra 3pol a v pohodě Myslím že svíčkama to nebude Kdy naposled si měnil palivovej filtr? Může bejt zanešenej a tím pádem špatně průchodnej
Re: dusenie motora
Napsal: 12 zář 2010, 13:58
od right13
tááááákže, po dnešnom snažení som prišiel na toto : dusenie pri prechodu z nízkych otáčok do vysokých nie je príčina ani škrtiacej,ani káblov ani sviečok, škrtiacu som vybral a vyčistil, skúšal som tam dať staré sviečky - bez výsledku, nové sviečky bez výsledku, staré káble staré sviečky - bez výsledku , nové sviečky staré káble bez výsledku. Robí to aj pri zhodenom vzduchovom filtri takže tam chyba nebude . Vidím to buď na snímač otáčok alebo na palivový filter...
Re: dusenie motora
Napsal: 12 zář 2010, 15:16
od rossi
snímač otáček to nebude to by si ani nenastartoval. Spíše to pal. čerpadlo.Může být někde v nádrži prasklina na trubkách a tama utiká tlak.
Re: dusenie motora
Napsal: 12 zář 2010, 19:57
od Mr.pilot
tak zajeď na diagnostiku.pokračovat způsobem pokus omyl,dál je dost drahý.to nemusí dělat ani filtr ani čerpadlo,ale třeba regulátor tlaku paliva,jakýkoliv čidlo nebo senzor,ale třeba i přicpanej vstřikovač,chyba v elektronice jednotky,EGR ventil....tohle nemá řešení že by ti někdo řekl co máš vyměnit a najednou zázrak.