Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Zdravím,
už dlouho jsem se svým punťou neměl žádný problém, tak teď zas jeden popíšu Při jízdě mi někdy něco píská jakoby od přední nápravy, v podstatě se ten zvuk mění tak, že to žádný den nedělá stejně, ale vždycky jde o pískání, většinou se to projevuje takto:
Jezdím cca 20 km dopráce a potom zase odpoledne zpátky a dejme tomu, že po nějakých cca 10 km na dálnici (90-1110) to začne jakoby slabě zvonit a postupem času to dojde až do stádia jakoby souvislého pískotu, zvuku podobnému jako kov o kov nebo kov o beton. Je to závislé na pohybech volantu, obzvlášť je to znát, když třeba jedu ve vyjetých kolejích a snažím se z nich jako dostat ven...Jakmile se to takhle rozpíská, tak se to už pak většinou objevuje celou jízdu, ale zdaleka ne vždy, někdy to dá samo pokoj... Ovšem, jsou dny kdy to neudělá ani při jedné jízdě vůbec a to ani když se jede dlouhá trasa přes 100 km, jindy je i krátka na zbláznění. Pískání při otočení doleva je jiné než při otočení doprava. Někdy se to ale rozhodne třeba týden nepískat, i když poslední dobou je ten interval kdy to nepíská čím dál tím kratší...
Do rychlosti cca 50-60 to většinou nedělá, ale někdy jo, někdy to takhle zapíská když prudce zatočím a pak to dá pokoj a někdy se to potom rozpíská po celou zbývající cestu.
Nevím to jistě, ale je možný, že je to závislý na hmotnosti nákladu, řekl bych, že dva lidi vepředu způsobí pískání snáze než auto v jednom člověku, naopak po naložení auta lidma i vzadu, to nepíská, ale tohle nemám ověřené, jen mě to napadlo, že by to tak mohlo být - EDIT 3/9 - tohle je celý blbost, ověřil sem, že to nemá vliv...
Napadlo mě udělat geometrii, ta byla úplně v háji, po nastavení to na pár měsíců přestalo, ale teď se to vrací, ale je to horší... Jakoby se po geometrii necemu tam ulevilo, ale postupne se to do tohodle stavu dostalo stejne. O zadnej extremni dire nevim, ze by clovek vyjel, ale znate cesky silnice...
Auto jede, brzdí, zatáčí jako předtím, při brždění nic neskřípe, nevibruje, řízení nikam netáhne, auto drží v zatáčkách normálně a když zkouším ze stojícím autem lomcovat, nikdy se žádný zvuky neozvou...
Tušíte někdo čo se tam stalo? Setkal jste se někdo s něčím podobným? Tady na fóru jsem našel stejný problém, ale nikdy to nevedlo k nijakému finálnímu řešení...
Díky moc za každou radu
Mbiba
už dlouho jsem se svým punťou neměl žádný problém, tak teď zas jeden popíšu Při jízdě mi někdy něco píská jakoby od přední nápravy, v podstatě se ten zvuk mění tak, že to žádný den nedělá stejně, ale vždycky jde o pískání, většinou se to projevuje takto:
Jezdím cca 20 km dopráce a potom zase odpoledne zpátky a dejme tomu, že po nějakých cca 10 km na dálnici (90-1110) to začne jakoby slabě zvonit a postupem času to dojde až do stádia jakoby souvislého pískotu, zvuku podobnému jako kov o kov nebo kov o beton. Je to závislé na pohybech volantu, obzvlášť je to znát, když třeba jedu ve vyjetých kolejích a snažím se z nich jako dostat ven...Jakmile se to takhle rozpíská, tak se to už pak většinou objevuje celou jízdu, ale zdaleka ne vždy, někdy to dá samo pokoj... Ovšem, jsou dny kdy to neudělá ani při jedné jízdě vůbec a to ani když se jede dlouhá trasa přes 100 km, jindy je i krátka na zbláznění. Pískání při otočení doleva je jiné než při otočení doprava. Někdy se to ale rozhodne třeba týden nepískat, i když poslední dobou je ten interval kdy to nepíská čím dál tím kratší...
Do rychlosti cca 50-60 to většinou nedělá, ale někdy jo, někdy to takhle zapíská když prudce zatočím a pak to dá pokoj a někdy se to potom rozpíská po celou zbývající cestu.
Nevím to jistě, ale je možný, že je to závislý na hmotnosti nákladu, řekl bych, že dva lidi vepředu způsobí pískání snáze než auto v jednom člověku, naopak po naložení auta lidma i vzadu, to nepíská, ale tohle nemám ověřené, jen mě to napadlo, že by to tak mohlo být - EDIT 3/9 - tohle je celý blbost, ověřil sem, že to nemá vliv...
Napadlo mě udělat geometrii, ta byla úplně v háji, po nastavení to na pár měsíců přestalo, ale teď se to vrací, ale je to horší... Jakoby se po geometrii necemu tam ulevilo, ale postupne se to do tohodle stavu dostalo stejne. O zadnej extremni dire nevim, ze by clovek vyjel, ale znate cesky silnice...
Auto jede, brzdí, zatáčí jako předtím, při brždění nic neskřípe, nevibruje, řízení nikam netáhne, auto drží v zatáčkách normálně a když zkouším ze stojícím autem lomcovat, nikdy se žádný zvuky neozvou...
Tušíte někdo čo se tam stalo? Setkal jste se někdo s něčím podobným? Tady na fóru jsem našel stejný problém, ale nikdy to nevedlo k nijakému finálnímu řešení...
Díky moc za každou radu
Mbiba
Naposledy upravil(a) milos.biba dne 03 zář 2010, 10:26, celkem upraveno 2 x.
Puntík dvojka 1,2 -8V
- Reklama
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Žeby vysušené,prihrdzavené ložisko?Skús tam streknúť olej,ak to prestane tak je to jasné.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Díky za rady,Reno píše:Na sto pro to bude ložisko.
Ja jsem zatim slysel loziska akorat hucet, ale na jinem aute... Asi na to necham nekoho kouknout, 13. 9. jedu na vcymenu motoru tak je necham na to kouknout
Jen ještě malej, tak trochu obecnej dotaz, ložiska na punťovi pískají protože jsou menší a u větších aut hučí, nebo může dělat obojí?
Mbiba
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Možný je podle mě oboje, mně třeba ložiska hučely )
NOW
1996 Punto GT1
2013 Octavia 1.4 TSI
2012 Octavia Combi 2.0 TDI
EX
2003 Octavia 1.9 TDI
1995 Punto 1.1 - "Note"
1996 Punto GT1
2013 Octavia 1.4 TSI
2012 Octavia Combi 2.0 TDI
EX
2003 Octavia 1.9 TDI
1995 Punto 1.1 - "Note"
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
No ono by to ložisko malo hučať,ale mne tiež ako keby niečo šúchalo pri zatáčaní do ľava,keď som šiel rovno,alebo doprava,tak to nerobilo nič,kamoš mi povedal,že je to homokinetický kľb,tak som vymenil obidva,ale robilo to ďalej.Potom som náhodou zamixľoval pravým kolesom a zistil som vôľu v ložisku,dobre ma neporazilo,lebo som si myslel že to robia homokinetické kľby, ktoré som pojašene vymenil a vyhodil podaromnici 60eur,nakoniec som vymenil aj to ložisko a je pokoj.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Rozebrat a vyčistit brzdy, změřit vůle a tloušťku součástí. Ložiska jsou sice možná, ale poměrně nepravděpodobná příčina.
Punto 55S Mk I
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Ja som mal tiez taketo piskanie ... zistil som ze to robia predne podblatniky
ked otvoris kapotu a pozries sa na podblatniky zhora, mas pod nimi tyc riadenia ... ked zatacas tak sa ta tyc hybe a nad nou su podblatniky nalavo a napravo ... lenze oni drzia len po stranach a nad tou tycou nie su vobec uchytene a tak casom a teplom a bordelom sa vie stat ze sa trochu zohnu dole a suchaju sa po riadiacej tyci ... a to bol povod zvuku u mna. Vyriesil som to navrtanim dierky na kraj podblatnikov a priviazanim viazacim drotom niekde vyssie o karoseriu znutra z motorovej casti a tym som spodky prizdvihol vyssie ... a piskanie prestalo pri zatacani
Tak skus este toto pozriet ci to nahodou nie je ono. Zistis to tak ze ked sa pozries zhora na podblatniky plastove tak tam kde sa stretaju s tycou budu vysuchane ...
ked otvoris kapotu a pozries sa na podblatniky zhora, mas pod nimi tyc riadenia ... ked zatacas tak sa ta tyc hybe a nad nou su podblatniky nalavo a napravo ... lenze oni drzia len po stranach a nad tou tycou nie su vobec uchytene a tak casom a teplom a bordelom sa vie stat ze sa trochu zohnu dole a suchaju sa po riadiacej tyci ... a to bol povod zvuku u mna. Vyriesil som to navrtanim dierky na kraj podblatnikov a priviazanim viazacim drotom niekde vyssie o karoseriu znutra z motorovej casti a tym som spodky prizdvihol vyssie ... a piskanie prestalo pri zatacani
Tak skus este toto pozriet ci to nahodou nie je ono. Zistis to tak ze ked sa pozries zhora na podblatniky plastove tak tam kde sa stretaju s tycou budu vysuchane ...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD r.v.2004
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
Na todle kouknu, snad to najdu, nejsem zrovna automechanic ani technickej talent Tole mi dava smysl zatim nejvic, vzhledem k tomu, ze to dela vlastne uz pul roku a v podstate se to nijak moc nezhorsuje, me prijdou loziska a brzdy jako divny, na to se mi podivaj pri vymene motoru, tohle zkusim najit samrobec píše:Ja som mal tiez taketo piskanie ... zistil som ze to robia predne podblatniky
ked otvoris kapotu a pozries sa na podblatniky zhora, mas pod nimi tyc riadenia ... ked zatacas tak sa ta tyc hybe a nad nou su podblatniky nalavo a napravo ... lenze oni drzia len po stranach a nad tou tycou nie su vobec uchytene a tak casom a teplom a bordelom sa vie stat ze sa trochu zohnu dole a suchaju sa po riadiacej tyci ... a to bol povod zvuku u mna. Vyriesil som to navrtanim dierky na kraj podblatnikov a priviazanim viazacim drotom niekde vyssie o karoseriu znutra z motorovej casti a tym som spodky prizdvihol vyssie ... a piskanie prestalo pri zatacani
Tak skus este toto pozriet ci to nahodou nie je ono. Zistis to tak ze ked sa pozries zhora na podblatniky plastove tak tam kde sa stretaju s tycou budu vysuchane ...
Diky
Mbiba
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Pískání od předních kol (pravděpodobně)
můžou to dělat i brzdy. Ve třmenu jak je vodící pouzdro (co jezdí po vodícím čepu) už může mít už hodně velkou vůli. Tim pádem se třmen při odbrzdění kromě posunu spíš vyklá a při jízdě určitá místá destiček se dotýkaj kotouče= pískot. Kotoče i destičky se pak nerovnoměrně opotřebujou a je to čim dál tim horší. Když se daj aspon nový destičky a kotouče tak to na chvilku pomůže . Nový pouzdra se sehnat nedaj a celej třmen je drahej.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)