Stránka 1 z 2

zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 21 srp 2010, 23:38
od poper25
Zdravim chlapi,.
bavil sa niekto z vas s tymto motorom?
Ide mu hlavne o to, aby tahalo lepsie od spodnych otacok.
Ako je to u HGT s regulatorom paliva?
Dalsia vecicka ako to je s palivovym filtrom?

Dakujem za odpoved.

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 22 srp 2010, 17:30
od mad mike
regulátor tlaku nevím, asi je součástí čerpadla. tlak má být 3,5 bar. a zvýšením tlaku bez výměny vstřikovačů za vstřiky s vyšším průtokem paliva si nepomůžeš, spíš uškodíš.
pal. filtr(sítko) je součástí čerpadla.
pokud ti spadl výkon tak bych začal výměnou vzduchového filtru, kontrolou sítka, výměnou svíček, kontrolou tlaku paliva, kontrolou vstřikovačů, vyčištěním škrtící klapky, kontrolou lambdy, kontrolou tlaku ve válcích, kontrolou čidel a snímačů(teploty a vzduchu),prostříkáním všech kontaktů elektroinstalace motoru kontoxem a v neposlední řadě, což je můj případ, kontrolou funkčnosti pneumatického ovládání klapek proměnného sání.mě odešla membrána pohonu takže klapky byly bez ovládání, po zajištění v otevřené poloze auto brutálně ožilo.

podotýkám, že pokud chceš na 100% zjistit závadu, tak kontrolu výše uvedených věcí je ideální dělat jednotlivě, žádná diagnostika v servise(vyhozené peníze)

po tomhle všem, pokud máš prachy, se můžeš zabývat ůpravou sání a výfuku, popř. komplet motoru(opět vyhozené peníze)

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 22 srp 2010, 22:31
od poper25
Presne takuto odpoved som ocakaval !
Dakujem mad mike, no postupne by som sa k tomu rad dostal.
Zvody su ladene, sviecky ngk iridium, vzduchovy filter novy, olejovy aj olej takisto.. aj ked, dal som tam castrol magnatec 10w40 a motor sa teda hodne rozklepal...
nezda sa mi, zue by to bolo len olejom... budis...

tak co sa tyka mechaniky motoru som z z veci, ako zistenie tlaku vo valcoch alebo tlaku cerpadla....
ak mozes a vies, porad :)

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 23 srp 2010, 20:41
od mad mike
jen laděné svody nejsou taky dobré, ono každý to neví a prodejci sportovních filtrů, výfuků atd. ti to neřeknou, ale sání a výfuk jsou navrženy tak aby spolu souvisely a spolupracovaly. jakýkoli jednotlivý zásah do nich ovlivní chod pouze negativně. kecy typu héj dal jsem si na auto konus a auto jede jak cyp, jsou jen kecy. já sám jsem zkusil konus KN a tak mi to rozhonilo motor a spotřebu, že jsem vrátil sání do původního stavu. pokud už ladění tak komplet a u odborníků(což není levné), tuning obchodem na netu bych se vůbec nezabýval. určitě se tady ozvou hlasy, že to tak není, ale mám známého co se profesionálně zabývá stavbou a laděním závodních motorů a kdyby mi tyhle věci nepotvrdil a jiné nevyvrátil, tak bych to tu vůbec nepsal.
jinak já používám olej Selenia K20, což je olej který je udáván výrobcem(fiat) a bez problémů. svíčky iridium jsou zbytečné, fiat jede nejlíp na svíčky které jsou tam od výroby(ngk).
tlaky- no tohle se dá zvlánout za určitého náčiní i doma, ale nejlepší je s tímto zajet do servisu

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 23 srp 2010, 20:45
od mad mike
ono motor HGT není nijak zvlášť složitý, ale je kolem něho moc serepetiček, které ho dělají takovým jaký je :twisted: a ty když nefakčí správně tak je to blbé

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 24 srp 2010, 13:11
od soucis
Ahoj, mám punto HGT rv.2000 a zdá se mi že auto nemá takový výkon jaky by mělo mýt. Mám tam vložku Green, je to na závadu a nebo bych tam měl radeji dát origo filtr? Co jsi psal o pneumatickém ovládání klapek promenného sání mě zaujalo a je možné že to bude taky můj případ. Jak zkontroloju jestli tato pneumatika funkční?

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 24 srp 2010, 18:32
od mad mike
pokud máš vložku green jako náhradu origo filtru v airboxu, tak je to malinko lepší řešení. nicméně furt platí to co jsem napsal výše, jakýkoli laický zásah ovlivní chod.
jinak fukční ovládání sání poznáš podle změny zátahu v určitých otáčkách, jednak se změní časování sací vačky a jednak se otevřou(zavřou) klapky.
další a nejjistější způsob je ten, že přidáváš otáčky a současně pozoruješ jestli se hýbe táhlo klapek.na levé straně sání("sacích parohů") je takový kulatý černý bazmek do kterého vede hadička někde zpoza motoru, ze spodní strany uvidíš to táhlo. pokud se nehýbe tak vyndej tu hadičku a skus jestli je v ní při otáčkách podtlak, dál můžeš pomocí jiné hadičky opartrně fouknout/cucnout do toho bazmeku. pokud se nic nehýbe/není podtlak/něco syčí je to v háji.

jo bacha, neplet si to se škrtící klapkou, ta je na pravé staně :!:

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 24 srp 2010, 22:12
od punťas hgt
Přidám se taky do debaty, jestli můžu. Regulátor tlaku paliva je součástí čerpadla a podle mne je dost silně nedořešen, protože se skládá pouze z pouzdra, pryžové membránky a pružinky.Celý je to v průměru tak 5-ti koruny a na výšku cca +- 4cm.Dost často se pružinka unaví a pak nedrží potřebný tlak-jde vyndat bez problémů, ale jako náhr.díl jsem ho nikde nenašel. Palivový filtr je jednak v podobě sítka na čerpadle, ale pak taky v podobě klasickýho papírovýho v tělese čerpadla, což je podle mne další nevýhoda, protože se samozřejmě zanáší a celý tělěso se koupit zvlášť nedá, jenom celý čerpadlo a to je docela ranec peněz na to, že u některých aut se třeba doporučuje měnit filtr po 50tis. km. Myslím si, že u hgt je celý palivový čerpadlo dost nešťastně řešeno.
mno taky by mne zajímalo, co by se stalo, kdyby se zvýšil ten tlak paliva. Origo je 3.5bar a mne by zajímalo, co by to udělalo, kdyby se zvýšil třeba na 3.8 až 4 bary se stávajícíma vstřikama. Můj názor je ten, že by mohla mírně klesnout spotřeba, protože by jednotka ovlivňovala dobu vstřiku a na druhou stranu by to mohlo jít líp za plynem při akceleraci-tohle jsou ale jenom moje doměnky, který se ale chystám vyzkoušet, protože by mne to zajímalo. Mám doma starý čerpadlo, který jsem rozřezal a vyndal z něj ten papírový filtr a znovu to zalepil a zavařil. Teď čekám, až mi strýc vykutí nějaký štelovatelný regulátor tlaku paliva, zkusím posunout lambdu o kousek blíž k motoru a budu zkoumat. Filtr si dám normálně někde k motoru, třeba z filcky, nebo oktávky. Jinak jak říká Mad Mike Ty hovadinky okolo dělají z hgt právě tu závodničku. Hodně mě třeba sere, že tam není z výroby nějaký turbo a 6-ti kvalt jako ve sportingu.
Jinak sání jak říká Mike. Jenom nevím, proč u hgt je tak dlouhý to sání. Od klapky k filtru, pak dost hustý válec a přívod vzduchu do filtru je vlastně veden za nárazníkem z levé strany na pravou....

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 25 srp 2010, 21:28
od mad mike
nevím s tema vstřikama, můj laický názor je že by mohly se zvýšeným tlakem za čas ukapávat a spotřeba by byla vyšší. záleží jak by to pobrala ŘJ, ale nejspíš by zkrátila dobu vstřiku.
jinak to masívní sání je tam kvůli okamžité zásobě vzduchu potřebné k akceleraci, a taky asi kvůli tomu proměnnému sání(odpor atd.), což znamená že např. sportovním filtrem zmenšíš odpor a tím změníš vlastnosti sání a chování motoru. na druhou stranu autoadaptační systém ŘJ by měl upravovat hodnoty k optimálním podmínkám, ale jen do určité míry.

jinak ted jsem zjistil že někde pod tema táhlama klapek by se měl nacházet elektroventil který přepouští podtlak do ovladače.

to modulární sání funguje tak, že od 2000-5400 otáček je el. ventil zavřený a vzduch jde dlouhým vedením aby byl max točivý moment ve středních otáčkác
a do2000 a nad5400 ot. se otevře a pustí vzduch krátké vedení aby byl výkon v nízkých a vysokých otačkách při vysoké zátěži

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 28 srp 2010, 20:55
od poper25
NO bohaca, vidim, ze mam co skumat :)
Ale kazdopadne super vysvetlenia, za ktore velmi pekne dakujem.
S tymi vzduchovaymi filtrami je kus pravdy.
Aj ked zavisi to aj od auta. Niekedy mi to pomohlo a niekedy naopak nie.
Takze uvidim, ako co poriesim.

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 30 srp 2010, 20:04
od mad mike
poradím ti zlatou věc:pokud ti a auto jezdí chceš aby jezdilo i dál? tak do něho nedrbej :wink: , je to osvědčená věc :) každopádně závady(pokud jsou) je třeba odstranit.

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 03 zář 2010, 08:21
od kubraHGT
Zdraví, .. regulátor tlaku paliva budu mít tak za týden doma..tak pak vám napíšu co to udělalo píšou že sním de tlačit až 7bar což je kravina podle mě ale uvidím co se stane když tomu trochu přikrmíme.

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 03 zář 2010, 14:02
od poper25
KubraHGT

a ako ho tam ides dopasovat???

aky typ mas ?
posli link.

Dakujem

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 05 zář 2010, 19:42
od kubraHGT
Mám kamarády automechaniky oni mi to tam budou montovat..mám HGT rok 2002.. jen to vyzkoušíme protože tak za měsíc budu nechávat brousit vačku tak bych to musel stejne koupit..ja to budu natáčet jak mi to budou montovat tak jak to bude tak to sestříhám a hodím link na video

Re: zvysenie vykonu u HGT

Napsal: 05 zář 2010, 20:15
od poper25
no to si rad pozriem potom.
brusti vacku? naco ?