Stránka 1 z 2
ETHANOL E85
Napsal: 17 srp 2010, 19:56
od davidosx84
Re: ETHANOL E85
Napsal: 17 srp 2010, 20:56
od Komanche
trochu jsem si to nastudoval a za tu korozi v motorovem prostoru to nestoji myslim... o naleptavani plastu jsem neslysel, ale o korozi vseho kovoveho ano
Re: ETHANOL E85
Napsal: 18 srp 2010, 07:49
od davidosx84
O korozi??kde jsi to četl...??biolíh rozpouští plasty ...ze by měl učinek na kov ...to jsem se teda nikde nedočetl..proč se teda dělaj ty přestavby???a z čeho ??z titanu???:-)
Re: ETHANOL E85
Napsal: 18 srp 2010, 07:55
od davidosx84
Před započetím prací je potřeba vůz prohlédnout - staré vozy mohou mít zteřelá gumová těsnění a hadičky - což nesvědčí přechodu na jiné palivo a jejich střídání. Díky rozdílným chemickým strukturám paliv se může stát, že již poškozená místa začnou měnit své vlastnosti - např. bobtnat, nebo se naopak scvrkávat. Tyto starosti můžeme hodit za hlavu u novějších vozů - použité materiály jsou k E85 prakticky netečné.
Líh díky absorbci vody také lehce zvyšuje elektrickou vodivost paliva - je potřeba mít na mysli, že benzínová pumpa v nádrži na to musí být přizpůsobena. Nejde ani tak o zkrat či přeskoční jiskry, ale (téměř ne-)možné elektrické přemostění mezi otevřenými kontakty či vznik galvanizačního oblouku. Většina moderních pump s tím nemá problém, nicméně výrobci za starší modely neručí. Je proto rozumné u rizikových sérií preventivně vyměnit podezřelé kusy za bezproblémové. Nová pumpa včetně sady hadiček stojí od 2.000,- Kč. A když už hovoříme o absorbci vody a čistících schopnostech lihu...
...když tedy už hovoříme o absorbci a čistících schopnostech lihu uvnitř palivové nádrže, po několika stech kilometrech bude potřebné vyměnit stávající palivový filtr - zvláště pokud je vůz starší. Líh krásně rozpustí nánosy na dně nádrže - budete se divit, co všechno se uvolnilo z nádrže a co musel filtr zachytit - a ucpat se. Výměna se doporučuje v rozmezí 700 - 1000 km po natankování první nádrže E85, dříve to nemá smysl, protože se ještě neuvolnil všechen kal a později zas už je filtr příliš zacpaný na to, aby dodával vůbec nějaké palivo do motoru...
Pozor! To, co nezachytí palivový filtr se dostane až do válců - a tam to spláchne olej - výměna při konverzi je samozřejmostí, ale hlavně je zde velmi nutný doopravdy kvalitní olejový filtr. Protože dobře mazaný motor má tišší běh, nižší spotřebu a delší životnost !
K dalším pracem patří prohlídka zapalování - očištění kontaktů rozdělovače (popř. výměna dílů), očištění, popř. výměna zapalovací kabeláže.
Re: ETHANOL E85
Napsal: 18 srp 2010, 08:50
od Komanche
tady jsem to cetl:
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a tady dalsi odkazy:
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/e ... rnetu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aha beru zpet, nevim kde jsem to cetl
ale taj pisou ze to je blabol, tak sorry
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ETHANOL E85
Napsal: 22 srp 2010, 12:57
od mezek
Já jsem ke všem těmto "snahám" nahradit klasické "ropné produkty" skeptický. Zatím všechny pokusy dopadly stejně - v celkovém důsledku člověk nic neušetří (peníze i přírodu). A jako důkaz celkové neefektivity mi stačí zkoušky leteckých výrobců: nepoužívat raději nic jiného, než dosud!
Protože: buď nedochází k výraznějšímu opotřebování motorů, ale je nižší výkon, nebo je nutná investice (pro normálního člověka i značná) do úpravy systémů, nebo je "ničen" motor (současné direktivum EU bohatě stačí jako odstrašující příklad!) a nebo jde o kombinaci všeho. Další nevýhodou je, že některé alternativy jdou ruku v ruce s těžbou ropy a tudíž ropných koncernů a tak jde jejich cena nahoru úměrně s vyšší poptávkou, do toho promlouvá stát daněmi....
Tedy - pokud chci provoz na E85, tak jen s originál úpravou od výrobce (jenže vyšší cena vozu devalvuje nižší cenu paliva).
S trochou nadsázky lze říct, že to je to samé, jako by jste chtěli do parní lokomotivy přikládat koks, protože má vyšší výhřevnost. Kotel by vám ukápnul... Byl stavěn na uhlí, tak do něj ládujte jen uhlí.
Re: ETHANOL E85
Napsal: 26 srp 2010, 17:09
od davidosx84
Jo to je sice všechno pravda...ale tankovat za 24 Kč ..místo 31,90 ma určitý psychologický efekt:-)a na delší cesty se to určitě vyplatí ...stači si přečíst poslední Svět Motoru..a ta úprava je kolem 5 000,říkám ..srovnejte si fakta,plus praxe a udělejte si závěr sám..nikomu nic nevnucuju,jen se dělím o tuhle zušenost.
Re: ETHANOL E85
Napsal: 27 srp 2010, 08:06
od mezek
Ten škodovácký týdeník už pěknou řádku let nečtu... Ale stačí si projet net, hlavně motoristické fora a vím, že:
1. přestavba není zase až tak jednoduchá, pokud motor není už od výrobce připravený (sedla ventilů, vstřikovače, předehřev, celá palivová soustava /těsnění/....)
2. nevyplatí se po městě, ale jen na dálky
3. návratnost je zhruba 40 000 km.
4. prakticky neexistující síť čerpaček
A počty: na plné nádrži při poměru 1:1 je úspora zhruba 200 Kč, při poměru 3:1 ve prospěch lihu je úspora 300 Kč.. A při zvýšené spotřebě se ta úspora nuluje. Když si připočtu přestavbu.... Tak mne ten psychologický efekt rychle přechází!
Re: ETHANOL E85
Napsal: 05 zář 2010, 17:19
od mezek
Tak nám stát na tomhle tématu zapracoval sám.
Používání této směsi je trestné, při jakémkoliv poškození motoru nebo palivové soustavy s největší pravděpodobností přijdete o záruku....
Re: ETHANOL E85
Napsal: 26 zář 2010, 09:36
od davidosx84
no je to k ničemu...pravda..nádrž vám mizne před očima:-))
Re: ETHANOL E85
Napsal: 07 čer 2011, 10:34
od Smrťák
TADY TO VŮBEC NEŽIJE
PUNTO mk2B 1,2 8v MÁ KONEKTORY KE VSTŘIKOVAČŮM ev 1?
Re: ETHANOL E85
Napsal: 08 čer 2011, 19:51
od davidosx84
Pěkný...to je předehřev..kdyby to nerozežíralo těsnění a hadice tak bych to tam koupil..:-)na starý punto v poho..
Re: ETHANOL E85
Napsal: 08 čer 2011, 20:01
od Smrťák
Jaký předehřev???? To není žádný předehřev.
žádná těsnění to nerozežírá,pouze to vadí palivové pumpě,protože palivo s etanolem má jinou(větší vodivost) a palivová pumpa je napájena stejnosměrným proudem. A dochází k elektrochemické korozi uhlíků a k zničení komutátoru.Flexfuel auta mají pumpu na střídavý proud(přes měnič)
Re: ETHANOL E85
Napsal: 09 čer 2011, 01:56
od peta.smolik
Na starý Punto je E85 úplně k hovnu))) Jede to pocitově stejně akorát spotřeba je strašná))) Kámoš to zkusil na 30litrů čistýho E85 najel 345km takže nevím čemu všemu to škodí je to sice levnější ale přesto se to nevyplatí Zkoušeno na Puntu 1,1 r.v.97
Re: ETHANOL E85
Napsal: 09 čer 2011, 14:45
od mezek
Ano, správně - bioethanol a podobné "sračky" ničemu nevadí, nic neničí... Proto je svým spůsobem takové palivo zakázané v letectví... Airbus to zkusil a všechna těsnění, co přišla do kontaktu s palivem, se "roztekla".
Takže pokud není motor celkově upraven pro použití takových paliv, je nesmysl to do něj cpát. Nemluvě o ekonomii provozu: co se ušetří na ceně za litr, projebe se vyšší spotřebou.