rozumná úprava motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
rozumná úprava motoru
co upravit na motoru abych mu pomohl aby šlapal dobře možná i malinko zvýšit výkon ale ne na úkor spolehlivosti a počtu najetých kilometrů, jestli je dobré sportovní sání sportovní výfuk a co já vim co ještě prostě cokoli pro zlepšení vlastností bez sebevětších problémů. Poradíte?
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
- Reklama
Re: rozumná úprava motoru
nic. držet ho v dobrém stavu
Re: rozumná úprava motoru
takže všechny, nevím jak to nazvat ,,tuningový,, věci jsou k ničemu?
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: rozumná úprava motoru
Všechny levné ano.Pokud chceš zvýšit výkon u atmosféry tak,aby to bylo znát,tak je lepší koupit auto s výkonnějším motorem.Tzv. sportovní výfuk ,svíčky,sportovní sání atd. přinese za hodně peněz málo muziky. A zase opravdu sportovně upravený motor malého objemu je v běžném provozu těžko použitelný.
- earthquaker
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 črc 2010, 09:46
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: rozumná úprava motoru
Ahoj,
Jde jen o to na co chceš auto používat a pak především bohužel o to kolik máš v peněžence.Ale jednu věc ti poradím - pokud něco chceš (a ty chceš upravit svůj motor) poslechni jenom sám sebe, nenech se odradit od ostatních závistivců a jdi do toho po hlavě.Osobně vlastním punto GT abarth a v současné chvíli se blížím hranici 270 koní bez použití N2O (pro rejpaly mám doloženo z válcovky a pokud bude někdo chtít změřit síly rád mu vyhovím, ale závodím jen o peníze), koupil jsem ho již rozestavěné a jen do motoru jsem již investoval cca 200tis korun a to to ještě není žádný klenot.Všichni mi taky říkali ať se na to vykašlu a koupím si jiné auto, ale prostě můj sen je mít nejrychlejší GT v téhle zemi a ten mi za to stojí a myslím si že již nyní tomu tak je.Rozhoduj se srdcem ne rozumem.Takže někdy ahoj na srazu.
Jde jen o to na co chceš auto používat a pak především bohužel o to kolik máš v peněžence.Ale jednu věc ti poradím - pokud něco chceš (a ty chceš upravit svůj motor) poslechni jenom sám sebe, nenech se odradit od ostatních závistivců a jdi do toho po hlavě.Osobně vlastním punto GT abarth a v současné chvíli se blížím hranici 270 koní bez použití N2O (pro rejpaly mám doloženo z válcovky a pokud bude někdo chtít změřit síly rád mu vyhovím, ale závodím jen o peníze), koupil jsem ho již rozestavěné a jen do motoru jsem již investoval cca 200tis korun a to to ještě není žádný klenot.Všichni mi taky říkali ať se na to vykašlu a koupím si jiné auto, ale prostě můj sen je mít nejrychlejší GT v téhle zemi a ten mi za to stojí a myslím si že již nyní tomu tak je.Rozhoduj se srdcem ne rozumem.Takže někdy ahoj na srazu.
Re: rozumná úprava motoru
Kdo jsou ti závistivci? Tebe to baví,je to Tvůj koníček. Ale většina lidí na to buď nemá,nebo chtějí za málo peněz moc muziky. Tzv. sportovní výfuk je pouze o zvuku. Pokud by to mělo přinést výkon,musel by to být laděný výfuk přesně na typ auta včetně svodů a katalyzátoru. Vyleštění kanálů,slícování hlavy s blokem. Přečipování,ostrá vačka,otevřené sání. A stejně to motoru bez turba nic světoborného nepřinese. Motor bude táhnout v úzkém rozmezí otáček a bude pro běžné ježdění minimálně velmi nepohodlný. A životnost půjde také do háje.Jinak název vlákna je Rozumná úprava motoru.
Re: rozumná úprava motoru
takže nikdo nic pořádného neporadí?
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozumná úprava motoru
Potrefená husa se vždycky ozvePetr1968 píše:Kdo jsou ti závistivci? Tebe to baví,je to Tvůj koníček. Ale většina lidí na to buď nemá,nebo chtějí za málo peněz moc muziky. Tzv. sportovní výfuk je pouze o zvuku. Pokud by to mělo přinést výkon,musel by to být laděný výfuk přesně na typ auta včetně svodů a katalyzátoru. Vyleštění kanálů,slícování hlavy s blokem. Přečipování,ostrá vačka,otevřené sání. A stejně to motoru bez turba nic světoborného nepřinese. Motor bude táhnout v úzkém rozmezí otáček a bude pro běžné ježdění minimálně velmi nepohodlný. A životnost půjde také do háje.Jinak název vlákna je Rozumná úprava motoru.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozumná úprava motoru
Z prevence si vyměň těsnění pod hlavou a při tý příležitosti můžeš snížit hlavu ale o kolik to fakt netuším maličko se ti zvýší výkon protože se ti zlepší komprese ale zázraky od toho nečekej Popřemejšlej o filtru KN ale taky to asi žádnej zázrak nebude Kdysi sem používal přísadu do oleje MILITEC- mělo to snížit tření a tím i hlučnost-ale fakt netuším-subjektivně jsem nic nepoznal S laděným výfukem zkušenosti nemám Svíčky používám Brisk a lidem co tvrděj že jedině NGK moc nevěřím Taky by mohlo pomoct když natankuješ VpowerRacinq na ShelluD´ice píše:co upravit na motoru abych mu pomohl aby šlapal dobře možná i malinko zvýšit výkon ale ne na úkor spolehlivosti a počtu najetých kilometrů, jestli je dobré sportovní sání sportovní výfuk a co já vim co ještě prostě cokoli pro zlepšení vlastností bez sebevětších problémů. Poradíte?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: rozumná úprava motoru
leju do toho jedině shell vpower nic jinýho, v plánu mám komplet generálku motoru, veškerá těsnění, filtry, oleje, svíčky, kabely, cívky a vše. Auto je z rakouska a nevím co vše bylo měněno a co ne tak udělám pro jistotu naprosto vše, jen nevím jaké upravy? přemýšlel jsem od kitu přímého sání od greenu a nerezovém laděném výfuku ragazzon sice to není nejlevnější ale pro svoje auto udělám maximum at to stojí co chce, jen nevím co vše na motoru udělat aby to mělo alespoň trochu význam ale nesnížilo to životnost motoru. Jelikož je to punto 1.6 tak má cca 90 koní, kdybych se dostal na 100 nebo 110 byl bych maximálně spokojený
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: rozumná úprava motoru
cokoliv co na motoru uděláš směrem ke zvýšení výkonu znamená snížení životnosti,jde jen o kolik.
zvýšení kompresního poměru=zvýšení tlaků,teploty,větší namáhání pístu,ojnice,ventilů,sedel ventilů,těsnění pod hlavou,ložisek
zvýšení otáček=větší síly vyvolané hmotností pístu a ojnice,poškozní ložisek,pístního čepu,větší namáhání všech pohyblivých dílů
sportovní filtr=větší průchodnost vzduchu,včetně v něm obsaženém jemném prachu-a to si domyslíš co ti udělá šmirgl z motorem
udělal bych jinej air-box na větší filtr=lepší průchodnost při zachování kvality vzduchu
laděný výfuk a svody=poměrně OK zlepší se vyplachování motoru trochu se zvýší namáhání na výfukový ventil,přidá to pár koníků,jen je otázka jestli za ty prachy stojej
to je takový malý výčet toho co mě zrovna napadlo,ale musíš se rozhodnout jestli životnost nebo výkon.Obojí nedostaneš nikdy.
navíc zvýšení výkonu neničí jen motor ale převodovku,diferenciál,klouby,zavěšení motoru a převodovky,větší síly zaváděné do karosérie=zvýšená pravděpodobnost únavových trhlin(už jsem viděl vypadlej motor z auta právě na únavu materiálu)
Rozmisli se na jak dlouho to auto máš a kolik najezdíš ročně.Pokud to auto chceš třeba na 3-5 let s tim že najedeš 15000 za rok tak bych do úprav šel,ale jestli plánuješ že to budeš mít na 10 let tak udělej generálku motoru a v klidu jezdi s 90ti koňma.
Já osobně taky plánuju jít do úprav motoru směrem k většímu výkonu(cca 130-150HP uvidíme kolik se podaří),ale teď napřed schánim ještě jedno auto na ježdění do práce.
zvýšení kompresního poměru=zvýšení tlaků,teploty,větší namáhání pístu,ojnice,ventilů,sedel ventilů,těsnění pod hlavou,ložisek
zvýšení otáček=větší síly vyvolané hmotností pístu a ojnice,poškozní ložisek,pístního čepu,větší namáhání všech pohyblivých dílů
sportovní filtr=větší průchodnost vzduchu,včetně v něm obsaženém jemném prachu-a to si domyslíš co ti udělá šmirgl z motorem
udělal bych jinej air-box na větší filtr=lepší průchodnost při zachování kvality vzduchu
laděný výfuk a svody=poměrně OK zlepší se vyplachování motoru trochu se zvýší namáhání na výfukový ventil,přidá to pár koníků,jen je otázka jestli za ty prachy stojej
to je takový malý výčet toho co mě zrovna napadlo,ale musíš se rozhodnout jestli životnost nebo výkon.Obojí nedostaneš nikdy.
navíc zvýšení výkonu neničí jen motor ale převodovku,diferenciál,klouby,zavěšení motoru a převodovky,větší síly zaváděné do karosérie=zvýšená pravděpodobnost únavových trhlin(už jsem viděl vypadlej motor z auta právě na únavu materiálu)
Rozmisli se na jak dlouho to auto máš a kolik najezdíš ročně.Pokud to auto chceš třeba na 3-5 let s tim že najedeš 15000 za rok tak bych do úprav šel,ale jestli plánuješ že to budeš mít na 10 let tak udělej generálku motoru a v klidu jezdi s 90ti koňma.
Já osobně taky plánuju jít do úprav motoru směrem k většímu výkonu(cca 130-150HP uvidíme kolik se podaří),ale teď napřed schánim ještě jedno auto na ježdění do práce.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: rozumná úprava motoru
navíc 90 nebo 100 koní poznáš tak akorát na maximálce.mě punto jede ke 200(opravdových ne tachometrových,mám větší kola) a neni v republice moc míst kde punto s jistotou uřídíš při takový rychlosti,navíc nevim co tam máš za gumy ale změř si třeba na prázdný dálnici jakou vzdálenost potřebuješ na zabrždění třeba jen ze 160ti.Myslím že budeš nemile překvapen.
A ještě z právního hlediska pokud tě pomahači a chrániči změřej při 200 tak odvzdáš papíry a buděš rád že si nejdeš sednout za veřejný ohrožení.
A ještě z právního hlediska pokud tě pomahači a chrániči změřej při 200 tak odvzdáš papíry a buděš rád že si nejdeš sednout za veřejný ohrožení.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: rozumná úprava motoru
Jak to myslíš potrefená? Sere Tě něco?? To jako ,že závidím?? Komu?peta.smolik píše:Potrefená husa se vždycky ozvePetr1968 píše:Kdo jsou ti závistivci? Tebe to baví,je to Tvůj koníček. Ale většina lidí na to buď nemá,nebo chtějí za málo peněz moc muziky. Tzv. sportovní výfuk je pouze o zvuku. Pokud by to mělo přinést výkon,musel by to být laděný výfuk přesně na typ auta včetně svodů a katalyzátoru. Vyleštění kanálů,slícování hlavy s blokem. Přečipování,ostrá vačka,otevřené sání. A stejně to motoru bez turba nic světoborného nepřinese. Motor bude táhnout v úzkém rozmezí otáček a bude pro běžné ježdění minimálně velmi nepohodlný. A životnost půjde také do háje.Jinak název vlákna je Rozumná úprava motoru.
Re: rozumná úprava motoru
na autě jsou zatím všechny věci sériové, kola tam jsou 14 a gumy myslím 175/60 asi. Kompletní generálku motoru mám v plánu hned jako první až budu mít peníze po brigádě:-) a pak chci ten laděný výfuk a sporotovní sání, jen ten výfuk stojí celý cca 20 000 ale co bych pro auto neudělal
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: rozumná úprava motoru
rozumná úprava motoru pekné vlákno.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996