Změna zapojení autorádia
Napsal: 30 čer 2010, 01:02
Dobrý den,
měl bych dotaz, zkoušel jsem tady hledat, ale konkrétně tenhle
problém jsem tu nenašel, pokud už to tu je, tak se omlouvám.
Dnes jsem koupil ojeté Punto 1.2 44kW první generace a měnil jsem staré autorádio Clarion (nejsem si jistý, jestli původní),
za nové Sencor s GPS. Měl bych upřesnit, že jsem absolutní řidič začátečník a z elektrikařiny jsem toho taky moc nepobral,
takže jsem v obou směrech v podstatě ignorant. Při zapojování rádia mě překvapil fakt, že šlo zapnout i bez klíče v zapalování,
a bojím se, že při delším stání by stand-by odběr mohl vybít baterii - slyšel jsem, že Sencory tohle rády dělávají. Je to reálné
riziko nebo se nemusím bát? Jsem ochoten obětovat i paměť rádia, ale vzhledem k tomu, že mi auto bude dost často a dost
dlouho stát, bych nerad přišel a nenastartoval, když to budu potřebovat.
K jádru věci - je možné nějakým způsobem (pro laika, nebo chcete-li, debila) zapojit rádio tak, aby fungovalo až při klíči v
poloze 1, ale uchovalo si paměť? Pokud to možné není, jak říkám, paměť je druhotná, baterka je mi milejší. Pokud současné
zapojení (funguje nezávisle na klíči) nepředstavuje riziko, tuto otázku ignorujte.
Poslední věc; předpokládám, že pravděpodobnost vybití nejsnadněji zjistím změřením odběru. Ale jak říkám, jsem v tomhle
směru úplný idiot, takže nemám ponětí, jaký odběr je ještě v pořádku, a jaký mi po delším (kratším) stání baterku vyšťaví.
A taky docela tápám v samotném měření.
Omlouvám se za pravděpodobně hloupé otázky, budu vděčný za každou odpověď.
měl bych dotaz, zkoušel jsem tady hledat, ale konkrétně tenhle
problém jsem tu nenašel, pokud už to tu je, tak se omlouvám.
Dnes jsem koupil ojeté Punto 1.2 44kW první generace a měnil jsem staré autorádio Clarion (nejsem si jistý, jestli původní),
za nové Sencor s GPS. Měl bych upřesnit, že jsem absolutní řidič začátečník a z elektrikařiny jsem toho taky moc nepobral,
takže jsem v obou směrech v podstatě ignorant. Při zapojování rádia mě překvapil fakt, že šlo zapnout i bez klíče v zapalování,
a bojím se, že při delším stání by stand-by odběr mohl vybít baterii - slyšel jsem, že Sencory tohle rády dělávají. Je to reálné
riziko nebo se nemusím bát? Jsem ochoten obětovat i paměť rádia, ale vzhledem k tomu, že mi auto bude dost často a dost
dlouho stát, bych nerad přišel a nenastartoval, když to budu potřebovat.
K jádru věci - je možné nějakým způsobem (pro laika, nebo chcete-li, debila) zapojit rádio tak, aby fungovalo až při klíči v
poloze 1, ale uchovalo si paměť? Pokud to možné není, jak říkám, paměť je druhotná, baterka je mi milejší. Pokud současné
zapojení (funguje nezávisle na klíči) nepředstavuje riziko, tuto otázku ignorujte.
Poslední věc; předpokládám, že pravděpodobnost vybití nejsnadněji zjistím změřením odběru. Ale jak říkám, jsem v tomhle
směru úplný idiot, takže nemám ponětí, jaký odběr je ještě v pořádku, a jaký mi po delším (kratším) stání baterku vyšťaví.
A taky docela tápám v samotném měření.
Omlouvám se za pravděpodobně hloupé otázky, budu vděčný za každou odpověď.