Stránka 1 z 1

HGT - rada při koupi

Napsal: 23 čer 2010, 17:02
od Snowfox
Mám to i v tématu,ale tady to bude líp na očích.

Mám takovej dotaz na lidi co tu mají HGT,možná budu velmi brzy kupovat jedno,a tak bych se chtěl zeptat na co si mám dát při koupi pozor,co se na HGT tak nějak hodně sere a tak,mám tím namysli jako třeba je známý že na puntách mk1 se sralo to uložení zadní nápravy a tak,tak přesně nějaký takovýhle rady bych uvítal.Nerad bych se spálil :-) Všem moc děkuju kdo poradí... :)

Re: HGT

Napsal: 23 čer 2010, 20:25
od Snowfox
Tak tu mám dalších pár dotazů,byl jsem se v tom projet.
Pri vyšších otáčkách to auto pocuká,ale to přisuzuju tomu že tam má nějakej no name konus a návc tak debilně u hadice k chladiči,že to musí sát ultra horkej vzduch.Co mě spíš zajímá,jestli někdo nemá zkušenost je to,že když se motor zahřeje a necháte ho stát na volnoběh (chtěl sem vidět několikrát sepnout chladič,jestli se to nepřehřívá a tak) tak to pár minutách ten motor zdechne,on říkal,že s tím byl na diagnostice a že mu tam řekni nějaky vadny čidlo otáček (docela z toho mám vítr co s tím motorem je),jenže ten motor se pri vypnuti chova jako by ste vypnuli klíček motoru,před zdechnutím ubec nezakucka,nezatrepe se,nic,proste jede normalne,a najednou z nicehonic se klidne vypne bez nejakyho divadla.Pri zdechnuti se rožne kontrolka motoru a po opětovném nastartování (hned na brnk,zadnej problem) zase zhasne..nemá někdo páru co s tim múže byt?

Re: HGT

Napsal: 23 čer 2010, 20:38
od RadekHGT
:? tak to pocujem prvy krat nieco take.Nemam stym velke skusenosti,mozno trepnem blbost,ale s mojho pohladu,keby to bolo to cidlo,tak by sa auto malo zacat dusit pred tym kym zdochne :idea: .A nie len tak s nicoho nic.No neviem.Jak sa to auto sprava pri volnobehu,bezi normalne,alebo kolisu otacky? Kolko ma nabehane?

Inak u HGTciek je bezne ze sa casto zapina ventilator.Vsak uznaj,je tam kus motoru,ma sa tam co chladit.U mna pri dennych teplotach 25-30stupnov sa zapina kazdych cca 15minut :wink:

Re: HGT

Napsal: 23 čer 2010, 21:10
od HIISS
Rado
Troska prsknem sem hoci nemam HGT,ale reakcia na ventilator,ja mam 1.2 44kw MK1 a motor je malicky a sam tiez sa mi zapina casto ventilator,a to ked trocha sa pohrajem s plynom napr: ak vchadzam do dvora na taky vybezok pomaly a kym dojdem uz je zapnuty..takze stroj nestroj vetranie sa umna tiez casto zapina

Re: HGT

Napsal: 23 čer 2010, 21:30
od Snowfox
Mám 1.2 taky a taky mě často spíná větrák :-) Jinak auto se na volnoběh chová uplně normálně klidně.Ptal jsem se ještě známýho co dělá mechoša a jelikož to HGT bylo na diagnostice a tomu borcovy (rikal me to hned nez sme se sli projet) to vyhlasilo chybu na cidle volnobeznych otacek,tak me ten znamej rekl ze se muze stat ze se to cidlo přehřeje (jak tam ma ten konusák debilně hned u horké hadice) a že to čidlo pak při přehřátí nějak automaticky vypne aby se nespálilo a tím i zhasne motor.

Re: HGT

Napsal: 23 čer 2010, 21:53
od Zetes
asi to cidlo otacek, ale melo by to zdechnout cukanim... nebo me se takto vypinal motor kdyzjsem mel slabou baterku... pod plynem nic, prijizdim na krizovatku v 20kmh vyradim 2ku a auto chiplo... mysllel jsem ze se dusi, ze ma malo vzduchu a poddobne a hle, slaba baterka... mozna je to u tebe nesmysl, ale stalo by za to ji promerit nez koupis novy cidlo otacek ;)
jinac s vetrakama... jak bylo pred dvouma tydnama to mega horko v cechach, tak vetrak se mi spoustel cca kazdych 5min (jizda po meste, semafory, krizovatky, zacpy a podobne), jinac za jizdy v 90kmh se mi snad jeste nikdy nespustil. Tak same zahraty auto, stani na dvore, tepl occa 30°C tak co 5min, to chlazeni.
A na co si davat pozor? Korozi, vlhkost ve svetlech a hlavne jestli u toho budes sam nebo ho budes moct poradne prolezt, tak zkontroluj jestli nemas u ridice nebo za ridicem vlhkej koberec ci dokonce mokrej!!! Pokud jo tak pryc od toho. Nevim jestli u vsech, ale u hodne HGT zatyka dovnitr do auta a prave to poznas vlhkym kobercem.
Hele, ale ten motor prover poradne, protoze je to srdce auta a kupovat HGT se spatnym motorem neni moc dobry.

Re: HGT

Napsal: 23 čer 2010, 22:37
od Snowfox
Jenom k těm větrákům,s těma není problém,ty spínaj jak maj,já jen že když sem na ně čekal,tak seply,čekal sem na to kdy sepnou znova a vypl se ten motor,a tim vznikl ten problem,btw k té baterce,je fakt že mě přijde že tam měl nejakou malou baterku třeba oproti mě když mám v 1.2 54Ah Vartu Silver :)
Jeětě dotaz,jak důkladně prověřit motor?Napíchnout na diagnostiku si to nechám v práci,s tím počítám,ale pak tak nějak nemám páru jak víc to prověřit než takový to jestli spíná větrák,jaký je to na volnoběh atd...jestli ještě někde neteče olej a tak?

Re: HGT

Napsal: 24 čer 2010, 19:14
od Zetes
olej poznas tak, ze lehnes pod auto :) vetsinou to tece nalevo, potom bych se mrknul na svicky jestli nejsou od oleje atd... a jinac nvm co dal :) nechat nastartovano, protocit, a hlavne podle zvuku... to poznas jestli je v poradku nebo ne... jen treba zrovna u myho HGT u motoru, kdyz bezi, tak jsem myslel ze je neco v coudu nebo spatny, ale je tam slyset takovej kovovej zvuk, nvm co to je, ale myslel jsem ze je to spatne a nebo ze to odejde... ale porad nic, takzee to bude asi normalni :)

Re: HGT

Napsal: 24 čer 2010, 19:52
od RadekHGT
Ktomu startovaniu...s vlastnej skusenosti ti mozem povedat ze u mna je bezne ze nastartuje jak diesel :mrgreen: ,ale je to normalne,pretoze HGTcka maju hidraolicke nastavenie ventilov a po 120000km zväcsa odchadza variator ktory to ma nasvedomi.Vymena tochto variatora nieje lacna,takze nie kazdy to meni.Pri vymene variatora musis menit aj rozvodovy remen.Vymena vo fiate aj s materialom 300€ (cca 9000sk).

Po nastatovani cca 5-10sek. sa tento neprijemny zvuk odstrani a motor bezi normalne.Takze nemusis mat stoho hrozu. :wink: A ten kovovy zvuk ktory spominal zetes sa podobana na take cvakenie a vyskytuje sa u 90% HGTciek...

2.)
Kazde HGTcko je citlive na olej,stym uz nic nepravime.Kazdy kto ma fiat si nato musi zvyknut,takze hoci aj ma viko oleja zasrate od oleja nic sa nedeje,ja menim olej kazdych 7000km a aj ked viem ze je to vela,je mi to jedno.Motor bezi normalne,tah ma skvely,tak to zatial neriesim.Hlavne si vsimni ci ti ho netlaci von okolo olejovej vani. :wink:

Re: HGT

Napsal: 02 črc 2010, 21:26
od Snowfox
Malej technickej dotaz,vyměnilo se čidlo otáček na klice,čidlo na vačce je taky vyměněný,konusovej filtr nahradil origo airbox,diagnostika píše že motor je bez závad a stejně to pořád zdechá na volnoběh...nemá někdo nápad čím to může byt?

Re: HGT

Napsal: 07 črc 2010, 20:29
od Zetes
autobaterie

Re: HGT

Napsal: 09 črc 2010, 08:39
od Snowfox
Baterku má podle katalogu Varty dobrou,a na zátěžáku jsme ji měřili tak je taky dobrá,drží...

Re: HGT

Napsal: 11 črc 2010, 20:12
od mad mike
čidlo teploty motoru, vadná nebo zoxidovaná elektroinstalace kolem motoru(vlivem tepla se rozpojí), atd. apropo kolik za něj dáváš? moje je pořád k mání :wink: jinak baterie u hgt má být min 62A.
jinak k výše uvedené ceně oprav, variátor se v lepším případe měnit nemusí, vymění se pouze pružiny a těsnění za cca 200kč a sadu rozvodů s pumpou mám za cca 4000kč. cvakání vetšinou dělají vstřikovače. jinak dost trpí tlumiče a čepy řízení, já jsem je ted měnil a je to sakra rozdíl. já jsem za ty dva roky co ho mám, neměl kromě popraskaných hadic klimy žádný závažný problém, lambdu a termostat považuju za spotřební materiál

Re: HGT

Napsal: 11 črc 2010, 22:06
od Snowfox
Mno nakonec ho nekupuju protože sem z toho měl divnej pocit že bych do toho na opravach zas nasypal bambilion...navic jsem tedka do svýho zas napral nějaký $$ za opravu zadni napravy,komplet brzdový potrubí pod celým autem a tak,tak sem si rekl že ho mám tak z 90% opravenýho tak že bych musel být blbec abyhc ho vyslal do světa za nějakej směšnej peníz...Takže si ho ještě nejakej čas nechám a pak už rovnou do dvojkový Octavie,nejlip kombi a hrát si na rodinýho týpka :lol:

Re: HGT

Napsal: 12 črc 2010, 16:28
od mad mike
no já taky uvažuju o tom že si punto nechám, taky proběhly opravy a i když to není ideální rodinný vůz, dá se to v pohodě zvládnout i s kočárkem v kufru, navíc jsem si na hgt zvykl :wink: