Stránka 1 z 1

Punto 60 - kolísání otáček

Napsal: 21 čer 2010, 22:29
od John
Jedná se o Punto 1,2 43 kW, jednobodový vstřik. Prosím o radu, jestli se někdo už setkal s tímto úkazem. Stojím, mám vyřazeno, motor reaguje na plyn dobře, jde okamžitě do otáček, ale: když nastavím jakékoliv konstantní otáčky, např. 2500 ot, držím plyn po dobu kolem 10 s a najednou začnou kolísat otáčky + - cca 200 ot. Otáčky při volnoběhu jsou OK a nekolísají. Během jízdy se to pak projevuje tak, že se na 1 - 2s ztrácí tah motoru, jedu konstantní rychlostí mimo město např. 80 nebo 100 kmh, a motor stále ubírá a přidává, přestože je plynový pedál nastaven stále stejně. Je to dlouhodobá záležitost. Lambda sonda je OK, motor má spotřebu 6/100 km, celkem v normě. Na motoru již bylo vyměněno snad vše, rozvody motoru, svíčky, cívky, palivový filtr, čidla teploty motoru, potenciometr natočení škrtící klapky (originál Mag.-Marelli), zkušebně přehozen z jiného motoru také vstřikovací ventil i palivové čerpadlo a problém stále přetrvává, nicméně auto je jinak v pohodě jezditelné. Ještě mě napadá, jestli to náhodou není softwarový problém ŘJ a co takhle ji zkusmo s někým prohodit nebo rovnou nechat přehrát ve Fiatu.
Setkal se s tím někdo a jak jste to vyřešili? Díky.

Re: Punto 60 - kolísání otáček

Napsal: 24 čer 2010, 12:46
od fero1943
Dobry den, mam ten isty problem s Fiat Punto 1996 60 SX 1,2 . Dnes som zastal pri semaforoch a naraz mi stupli otacky volnobehu 0 200, skusal som pridat plyn a ubrat pedalom, ale stale su vysoke i pocas jazdy, aj ked uberiem plyn. Po chvili jazdenia sa to same upravilo. Teraz su otacky v normale. Cim to moze byt? Dakujem za odpoved

Re: Punto 60 - kolísání otáček

Napsal: 24 čer 2010, 14:01
od Graun
2John: Možné příčiny:
- tlak na palivovém čerpadle
- netěsný systém sání (prasklá hadička)
Zkus odpojit baterii na noc, po ujetí několika desítek km se ŘJ autoadaptuje.

Re: Punto 60 - kolísání otáček

Napsal: 24 čer 2010, 20:35
od johnyvine
Graun píše:2John: Možné příčiny:
- tlak na palivovém čerpadle
- netěsný systém sání (prasklá hadička)
Zkus odpojit baterii na noc, po ujetí několika desítek km se ŘJ autoadaptuje.


na skusenosti som zvedavy aj ja, pretoze mi robi nieco podobne...minule som pozeral hadicku, ktora je na odvetranie vacky, a jej vyvody idu za skrtiacu klapku, a pred skrtiacu klapku. je trosku popraskana.. ale ze by to robilo taketo vypadky vykonu vplyvom teploty pri studenom a potom pri zohriatom motore?