Stránka 1 z 1

motor 1,3 jtd

Napsal: 04 čer 2010, 22:06
od Mr.pilot
Zajímaly by mě nějaké bližší údaje jestli někdo máte grande punto s motorem 1,3jtd 66kW a 6ti stupňovou převodovkou.
-spotřeba,údržba,poruchy atd.
Schánim si ještě jedno auto na ježdění do práce a tohle se mi docela zamlouvá.

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 14 lis 2010, 14:03
od Point22
Kedze potrebujes jazdit do prace tak ti je 66kw a 6st. na hovno do mesta bude pre teba ideal 55kw a 5st. 6st. je vyslovenie pre dialnice moj nazor..

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 02 led 2011, 10:42
od Mario
Zdravím chystám se koupit Grande Punto 1.3 JTD - at už slabší nebo silnější verzi se šestikvaltem co se naskytne dle stavu, najeto počítam že bude mít najeto 80 až 140 tis.km , myslím že 6tiskvalt nebude pouze na dálnice , sám dávám v benzínovém puntu 6ku od 80kmh a bezproblémů , chtěl jsem se zeptat na zkušenosti s tímto motorem , případně poruchy , někde jsem četl že je konstruovaný aby vydžel cca 250tis.km . - ted jsem viděl inzerát v se slabší naftou jestě v puntu III s najetými 320tis.km.
tak snad nebude špatný . slabší verze se dá také načipovat na 90 koní ???

Kdy se dělá velký servis ,? ve 120tis.km ? na kolik výjde (co se vše mění , popř. jestli odchází turba a jaké jste měli poruchy . a zda se jezdí opravdu za 4,5 litru nafty

díky všem za info

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 02 led 2011, 13:38
od peta.smolik
Měl jsem grande punto jako služební s motorem 1,3 66kw 6speed Nebylo to špatný a co se týče spotřeby při opatrný jízdě sem se dostal na 3,8 celkem normální jízdou 4,7 a když sem tomu dal saze tak 5,6 ale jezdil jsem s tím od prosince do dubna takže v zimě takže v létě by ta spotřeba mohla bejt ještě nižší

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 12 zář 2011, 20:44
od peetan
Má někdo statistiku nebo zkušenost reálné spotřeby 66kW 1,3 JTD v Grande ? Zítra si pro něj asi pojedu, pár jsem jich viděl a sjel si s nimi, všude na palub. počitadle byla spotřeba 6,0-6,1 (podobnou vidím i v různých inzerátech na fotkách). Jako reálná spotřeba mi to přijde dost, jezdil jsem s Puntem MKII 1,3JTD 51 kW, dost jsem ho "honil" a spotřeba byla 4,6l/100km. Navíc alespoň subjektivně mi přijde ta 66kW verze trochu "vlažnější", zvláště na 5 a 6 se nic moc neděje. Napíše někdo své soukromé zkušenosti s touto motorizací, pokud možno do zítra odpoledne ? Díky moc

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 13 zář 2011, 15:23
od majco
Ahoj máme vo firme dve dobla z motorom 1,3 mjet a spokojnosť motor šlape ako hodinky spotreba dobrá . jedno doblo má 80 000 a druhé 290 000 . zo skuseností viem že retazový rozvod na tom to motore viac ako 200 000 nevydrží a je potrebná výmena . nam sa to na tom jednom motore stalo že sa motor zošrotoval ale nové rozvody zrovnaná hlava a asi tri ventily a auto šlape ako hodinky dalej . osobne by som sa toho motora nebál . neviem ako sa správa tento motor na krátke trasy tak do 10-15km na dochadzanie do práce ale trasy 300 km denne zvláda v pohode a to s 20-30 zastávkami .
na 1,9 jtd alebo mjet nemá to je jasné ale ak od toho nečakáš nič brutálne tak slúži fakt dobre . pravidelný servis a auto ako lusk :wink:

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 14 zář 2011, 08:05
od peetan
Tak jsem Punťu s tímto motorem koupil, je to 8/2007 , najeto 80tkm, se serviskou, dovoz z lokality, kde se nesolí, takže vypadá jako nové. Na palubním počítači byla spotřeba 6,1. Tak uvidím, zda s tím budu jezdit za méně. Jinak tahle spotřeba mi přijde ve srovnání s 1,9 docela velká.

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 23 říj 2011, 21:05
od BaDDog
Mám 66kW 6kvalt... a spotreba najmenej sa mi podarila mimo mesto na jednom useku 3.8L! ale inak real 4,8L....
Teraz cez zimu viacej 5,2-5,5L...

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 27 říj 2011, 20:43
od peetan
Loudat se tedy moc neumím, bohužel pod 5,7 litru se nedostanu. Je fakt, že při městských couračkách spotřeba stoupá, ale za tu samou spotřebu mi jezdilo Tdi 110kWv podstatně větším a těžším autě. Takže pro mne spotřeba na 1,3 žádný zázrak :roll:

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 28 říj 2011, 21:00
od Toti
Preto by som ja radšej volil 1,9 ako 1,3, mal som síce 1,3jtd v mk2b a chodilo to za päť litrov po meste ale ked to porovnám s väčším objemom tak tá spotreba tam nie je enormne vyššia ale výkon je citelne vyšší, lebo podla mna objem nenahradíš :mrgreen: a ked to porovnám s 2,4jtd čo jazdím momentálne tak na tej spravím kombinovanú 6,2 a v meste 7 litrov čo nieje o moc viac, v zime samozrejme ide spotreba hore, hlavne ked má auto vyše jeden a pol tony. Inak skušal som aj opel astra 1,3 cdti teda jtd tiež 66kw 6 kvalt ale opel je ešte ťažší ako fiat mám taký pocit a to bolo už citelne slabé na to auto, bolo to treba točiť ako benziňák.

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 23 úno 2012, 14:42
od perolu
Frajerka má Grande Punto 1,3MTJ 66kW + 6st. prevodovka, 43.000km a zatiaľ pokiaľ ide o motor tak sklamanie. Pri nižšich otáčkach ja slabý a akcelerácia nulová. Akonáhle sa dostanú cca na 2500, tak zabere brutálnou silou, no to už človek radí vyššiu rýchlosť. čiže do mesta dosť nevhodné správanie sa motora. Na diaľnici super, krásne ťaha. Spotrebu má dosť vysokú. Má ho od 11/2011 a priemerka je cca 6 litrov/100km. Na druhú stranu auto jazdí cca 25km po diaľnici do práce + mesto. Dúfam že až bude teplejšie, tak spotreba klesne.

Ak niekto máte tento motor, prosím píšte ako sa chová pri nižších otáčkach a akú má spotrebu. Ale len 66kW a 6st. prevodovka! 55kW + 5st. prevodovka je ževraj pravý opak. Pekne ťahá od spodku a má dobrú spotrebu. Prípadne ak ste niekto z okolia Myjavy, Senice, Piešťan, Trnavy a bolo by možné skúsiť Vaše auto, bol by som povďačný. Ide mi len o porovnanie. Auto žiadne chyby na diagnostike nevykazuje, ale záber motora sa mi zdá čudný. Žeby turbo, alebo regulácia lopatiek mala problém? Vo Fiate mechanik tvrdil, že to čo popisujem je normal a môžu za to emisné limity. Má niekto skúsenost,i či to vyrieši vhodný chip?

Re: motor 1,3 jtd

Napsal: 23 úno 2012, 22:11
od BaDDog
Čauko... presne... 55kW sa mi zdala byt papierovo slaba... ale čo už... tych 66kW sa muselo niekde odrazit...
Keby som to vedel idem do 55kw verzie..
Prečo?

Klasicke turbo bez VGT, jednoduchy zotrvačnik nie dvojhmota... klasicke sojkove ložisko nie hydraulicke... a aj spotreba je nižšia...

Ale zas na druhu stranu sa da jazdit aj za malo... a na na dialnici by 55kw s 5kvaltom podla mna žrala viacej..
Motoricky sa to sprava aj mne rovnako...

Akurat stale počuvam motor lebo tieto JTD (moje prve) ma iný zvukovy prejav ako ostatne diesle...

Ak máš niekedy cestu do MA či chodievaš do BA tak sa cestou možeš zastaviť v Malackách a porovname.. :wink:

Ked tak ma kontaktuj cez SS.