Stránka 1 z 1

zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 26 dub 2010, 16:10
od peta.smolik
Ahoj mám Punto 55 r.v.98 Koupil jsem ho v ČR nové za těch 12 let v podstatě bez problémů není to už žádnej krasavec ale jezdí OK najeto 163tis.km
Vloni na podzim se mi podfouklo těsnění pod hlavou, měl jsem to v servisu takže nové těsnění, přebroušení hlavy a nová pumpa ale po opravě se změnil zvuk motoru, auto pocitově líp táhlo spotřeba se nezvýšila Před dvěma týdny začal motor klepat byl jsem s tím v servisu, sundali víko a vymezili nové vůle na třech ventilech, po nastartování to klepání přestalo ale zůstal zvuk který předtím slyšet zřejmě nebyl jakoby zvonivej zvuk ze spod motoru Poslechli si to 3 mechanici a naznali že je to zřejmě ložisko na klice nebo pístní čep a doporučili mi výměnu motoru Rada od nich zněla jezdi dokud to půjde a až to začne mlátit hodně vyměn motor nebo to oprav ale to není uplně jednoduchý hlavně proto že bych tam musel dát opět motor 176A a tento typ se přestal dělat v roce 99 takže je to sázka do loterie jestli bude dobrej a nebude ještě horší než ten co tam mám a navíc cena motoru 3-5tis a nasledná přemontáž 5tis Stávající závadu by mi opravili za 8500
Ptám se je možný že mi tuhle závadu nějak způsobili mechanici při sundání hlavy???? Co způsobilo tuto závadu která prý se u motoru Fire neobjevuje??? Taky je možný že to bude takhle zvonit už pořád dalších X let a nic se nestane ale to já nevím Pomůžu si aditivy v oleji nebo lepším olejem????
Auta se zbavovat nechci protože jsem do něj za lonskej rok nalil skoro 40tis Dal sem nový tlumiče Marelli.ložiska,zadní brzdy-prasátka pakny,brzdový trubičky komplet,přední silentbloky,táhla,alternátor,vodní pumpu,olej vanu,aku,svíčky,žárovky,zadní díl výfuku,plexi,motorek stěrače,těsnění pod hlavou i víkem,vyvaření prahů+nástřik spodku,filc,komplet spojku origo atd

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 28 dub 2010, 14:26
od peta.smolik
peta.smolik píše:Ahoj mám Punto 55 r.v.98 Koupil jsem ho v ČR nové za těch 12 let v podstatě bez problémů není to už žádnej krasavec ale jezdí OK najeto 163tis.km
Vloni na podzim se mi podfouklo těsnění pod hlavou, měl jsem to v servisu takže nové těsnění, přebroušení hlavy a nová pumpa ale po opravě se změnil zvuk motoru, auto pocitově líp táhlo spotřeba se nezvýšila Před dvěma týdny začal motor klepat byl jsem s tím v servisu, sundali víko a vymezili nové vůle na třech ventilech, po nastartování to klepání přestalo ale zůstal zvuk který předtím slyšet zřejmě nebyl jakoby zvonivej zvuk ze spod motoru Poslechli si to 3 mechanici a naznali že je to zřejmě ložisko na klice nebo pístní čep a doporučili mi výměnu motoru Rada od nich zněla jezdi dokud to půjde a až to začne mlátit hodně vyměn motor nebo to oprav ale to není uplně jednoduchý hlavně proto že bych tam musel dát opět motor 176A a tento typ se přestal dělat v roce 99 takže je to sázka do loterie jestli bude dobrej a nebude ještě horší než ten co tam mám a navíc cena motoru 3-5tis a nasledná přemontáž 5tis Stávající závadu by mi opravili za 8500
Ptám se je možný že mi tuhle závadu nějak způsobili mechanici při sundání hlavy???? Co způsobilo tuto závadu která prý se u motoru Fire neobjevuje??? Taky je možný že to bude takhle zvonit už pořád dalších X let a nic se nestane ale to já nevím Pomůžu si aditivy v oleji nebo lepším olejem????
Auta se zbavovat nechci protože jsem do něj za lonskej rok nalil skoro 40tis Dal sem nový tlumiče Marelli.ložiska,zadní brzdy-prasátka pakny,brzdový trubičky komplet,přední silentbloky,táhla,alternátor,vodní pumpu,olej vanu,aku,svíčky,žárovky,zadní díl výfuku,plexi,motorek stěrače,těsnění pod hlavou i víkem,vyvaření prahů+nástřik spodku,filc,komplet spojku origo atd

Koukám že mi nikdo nechce nebo neumí poradit
Včera jsem vyměnil olej Dal jsem lepši polosyntetiku a ejhle zvuk jako by změnil zvonivý klepání se ztišilo ještě mi bylo doporučeno přidat do oleje aditiva a takovou jakousi marmeládu pozn. před lety jsem přidával jakýsi Militec možná se to jmenovalo jinak mělo to ztišit motor optimalizovat tření a snížit spotřebu ale efekt si myslím že to moc nemělo Jak se díváte na aditiva do oleje???

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 28 dub 2010, 14:30
od dedii
ziadny vyrobca oleja nedoporucuje pridavat do oleja nejake zmesy, toboz nie do polosynt. a synt.. Aj ked aj ja mam s nimi skusenosti, nizsia spotreba oleja tichsi chod , neprehrieva sa stabilne drzi teplotu

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 00:20
od peta.smolik
dedii píše:ziadny vyrobca oleja nedoporucuje pridavat do oleja nejake zmesy, toboz nie do polosynt. a synt.. Aj ked aj ja mam s nimi skusenosti, nizsia spotreba oleja tichsi chod , neprehrieva sa stabilne drzi teplotu
Dnes jsem do oleje nalil aditiva Cyclo zvuk motoru se ztišil to zvonivý klepání tam je dál ale je o dost míň slyšet takže snad to bude dobrý a bylo mi doporučeno měnit olej po 8tis. km

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 10:48
od mad mike
v servise nejspíš měli pravdu, že to bude klika.bud vyměníš ložisko nebo motor, každopádně výměna motoru není tak složitá jak se zdá. dělal jsem to na sám Tipu 1,7D, nejhorší práce je motor odstrojit pak už je to brnkačka. no aditiva do oleje, těžko říct. aby se ti po čase nestalo něco podobného jak na naší služ. octávce, tam se sice aditiva nelily ale z oleje se nějakým záhadným způsobem stala vazelína

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 11:57
od Graun
2peta.smolik: Já bych to viděl na to, že pokud si měl prasklé to těsnění pod hlavou a stalo se Ti, že natekla voda do některého z válcu, tak to dospělo až k ohnutí kliky. Víš sám, že kapalina není stlačitelná a tím pádem to je v tomto případě tak nebezpečné. Může to být pouze výsledek pozdní identifikace problému. O pár případech jsem už slyšel.
Ale možná se pletu...

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 14:10
od peta.smolik
Graun píše:2peta.smolik: Já bych to viděl na to, že pokud si měl prasklé to těsnění pod hlavou a stalo se Ti, že natekla voda do některého z válcu, tak to dospělo až k ohnutí kliky. Víš sám, že kapalina není stlačitelná a tím pádem to je v tomto případě tak nebezpečné. Může to být pouze výsledek pozdní identifikace problému. O pár případech jsem už slyšel.
Ale možná se pletu...
Vidíš to mně nenapadlo ale včera sem se na to ptal co se mi tam vlastně stalo a bylo mi řečeno že jeden válec byl trochu umytej a že voda do oleje nešla každopádně po té opravě se zvuk motoru změnil
PS: co s tím ted? co to může udělat?ted po výměně oleje se to ztišilo a včera po dolití aditiv se to upravilo ještě víc nic méně to klepání je tam dál , táhne to furt stejně, olej to nežere, spotřeba se nezvýšila

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 14:44
od Graun
Nic, jen mohu potvrdit slova toho servisu. Jezdit s tím do doby než se to rozsype. Otázkou je, kdy to bude. Je to holt taková náhlá smrt - časovaná bomba, a znáš určitě Murphyho zákony. :roll:
Pak seženeš další motor a budeš jezdit dále. :D

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 17:45
od peta.smolik
Graun píše:Nic, jen mohu potvrdit slova toho servisu. Jezdit s tím do doby než se to rozsype. Otázkou je, kdy to bude. Je to holt taková náhlá smrt - časovaná bomba, a znáš určitě Murphyho zákony. :roll:
Pak seženeš další motor a budeš jezdit dále. :D

No to sem ani slyšet nemusel :? Jen doufám že to bude postupné a že mně to nikde nepřekvapí Podle servisáků se ten zvuk bude postupně zhoršovat i když včera je to dost překvapilo že se ten zvuk ztišil a taky mi bylo řečeno že než to začne hodně klepat může to bejt několik let osobně si myslím že ten zvuk už tam byl hned po výměně před 5 měsíci a že jde tedy o pozdější identifikaci problému jak říkáš ty
Ještě by mně zajímalo jestli bych mohl vyměnit motor 1.1 za 1.2 44kw? Myslím že ten motor je úplně stejnej a liší se jen obsahem Myslíš že by to šlo? V čem by mohl být problém?

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 30 dub 2010, 22:51
od Pun-to
Jestli klepe na spodku sundej vanu a uvidíš jestli je to šála na klicetak to je potřeba opravit.
Ale jestli je zvuk zvonivej tak to vypadá na pístní čep a to vydrží dlouho s tím bych nic nedělal.
U motorů Fire ale často zvoní vačka na prostředním ložisku a zdá se že to jde z bloku.
motor za 1,2 vyměnit jde a dokonce chodí i na původní řídící jednotku bezproblémů. Ale neprojdeš na STK.

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 01 kvě 2010, 03:34
od peta.smolik
Pun-to píše:Jestli klepe na spodku sundej vanu a uvidíš jestli je to šála na klicetak to je potřeba opravit.
Ale jestli je zvuk zvonivej tak to vypadá na pístní čep a to vydrží dlouho s tím bych nic nedělal.
U motorů Fire ale často zvoní vačka na prostředním ložisku a zdá se že to jde z bloku.
motor za 1,2 vyměnit jde a dokonce chodí i na původní řídící jednotku bezproblémů. Ale neprojdeš na STK.
Proč myslíš že bych neprošel na STK? když by se podařilo přerazit typový číslo motoru... Motory 1.1 a 1.2 jsou velikostně stejný údajně ani odborník od pohledu nepozná rozdíl ale emise budou asi úplně jiný Púvodní nápad byl že bych s Itálie dovezl zbořenou 2roky starou Pandu a dal tam motor z ní ale bohužel tohle nejde bo ten motor má jinde držáky

Re: zvonivé klepání motoru při vyšších otáčkách

Napsal: 28 črc 2010, 10:15
od peta.smolik
Jo kamaráde tak celá ta moje půlroční peripetie dnes skončila a přispěl si k tomu i ty a taky moje pochybnosti V neděli jsem byl v Praze u ségry a auto si poslechl zaměstnanec Fiatu a tvrdil že klika tyhle zvuky určo nedělá a že by typoval vačku ale co s ní to netušil a pak si sem napsal i ty a taky minulej tejden slyšel můj motor jinej známej mechoš a tak jsem včera zajel ještě do Náměště nad Oslavou k Fiat auto Duda a prostě sem jim nic neřekl a co na ten zvuk řikaj za 3 minuty zhasli motor a byli si jístí oba Dokonce tak že pan Duda mi řekl že si za svůj závěr ručí na 100%-těsnění pod hlavou je daný obráceně a píst třetího válce o to těsnění drhne a taky se málo maže vačka (představ si že při posledním podfouknutí mi mechoš v servisu kam jezdím 12let dal těsnění pod hlavu naopak a tím ucpal skoro dva mazací kanálky) s Dudou sem se domluvil na opravu na středu ale pak sem zavolal do Škrdlovic a jejich závěr zněl že mi reklamačku neuznaji pokud ji nebudou řešit sami takže dnes sem tam ráno auto zavezl a představ si Duda měl pravdu těsnění bylo fakt daný opačně a píst drhl o těsnění vačka byla mazaná málo(málem jsem jim to tam omlátil o hlavu)To těsnění bylo měněný v prosinci lonskýho roku tech mechoš co to zkurvil tam ted nebyl a má štěstí asi bych ho za to zabil Těsnění mi vyměnili samozřejmě zdarma a ve čtvrtek tam ještě jedu na doseřízení ventylů a když se sundala hlava bylo vidět že na třetím válci byl výfukovej ventil černej a na čtvrtým částečně černej ale nijak se tim nezaobírali a vrátili to zpět tak nevím Každopádně sem si to vyfotil a ve řtvrtek to budem řešit dál páč ještě je možný že bude pístní čep v prdeli No ale odlehlo mi páč motor už nemlátí a má kutivovanější zvuk Každopádně chci velice poděkovat zaměstnancům Fiat Auto Duda za jejich přístup a velice rychlé a přesné odhalení chyby Opravdu profi práce Děkuji a všem doporučuji