Stránka 1 z 1
prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 21 dub 2010, 18:51
od racer
punto mk2-1,2 -8V
Mám takovej problém. Při jízdě začal motor klepat (zvuk jako když tam někdo kladivem mlátí do železa, a docela rozvibroval celý auto). za pár sekund se začal snižovat výkon až to horko těžko táhlo i na jedničku a po 4 kilometrech to chcíplo uplně). Zjištoval jsem v čem to vězí. Zvednu auto najednou začala týct i voda z motoru. Po sundání hlavy to bylo jasný propálený těsnění mezi 2 sousedními válci (protiběžnými-1 válec- DÚ, 2 -HÚ)mezera tak zhruba 0,5 cm. Hlava vizuálně Ok bez prasklin, rovinost na styčných místech relativně ok (kdybych do toho zahrnul i okraje tak už je to horší). Motor se nepřehřál, tak jsem zvolil ekonomickou verzi opravy (pouze nový guferka na ventilech a nový těsnění pod hl., šrouby). Dal jsem to do kupy a nechce to naskočit, když se to nechá chvilku odpočnout trošku to blafne a pak už nic. jednou to běželo asi 3 sekundy a pak to opět zdechlo. Řemen je nastavenej na 100% správně. Jediný co mě napadá je jak je sací potrubí (plast), tak je ve spodu u otvorů na šrouby trošičku připečenej ,ale těsnící hrdla jsou od toho dál a gumičky by to měly v pohodě vyrovnat. Hlava snad sedí správně. I když po složení jsem zkoušel protáčet klikou a zdálo se mě, že to jde relativně lehko, jakoby s hodně mizernou kompresí. Klika písty v pohodě. kroužky jsem neskoumal, ale šlapat by to mělo i bez kroužků. Nemá s tim někdo náhodou nějakou zkušenost?
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 21 dub 2010, 21:29
od Graun
Změř kompresi, to je první věc. Nejsem si jistý, jak si kontroloval rovinnost te hlavy, ono někdy se vyplatí to raději nechat srovnat, máš pak jistotu, že to nemusíš dělat nanovo. Co ventily, jaké mají vůle?
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 08:52
od racer
rovinnost jsem kontroloval ocelovym pravítkem (mám jenom krátké tak jenom příčně). Při měření od krajů to bylo strašný, ale těsnění na krajích nesedí a na těch plochách v dosahu těsnění to tak hrozný nebylo určitě ne tak aby to nelejo. V zhledem k tomu že ty projevy byly strašný a nebylo uplně jasný co všechno se kde uklepalo, tak jsem do tý hlavy nechtěl moc investovat a hlavně stejně to nic nezaručí. To bych pak moc rovnat ještě blok a další věci a to nemá u auta co má 200 000 nalítáno smysl . Si myslim, že i kdyby byla hlava zkroucená jakkoliv, tak nový těsnění by to mělo vyrovnat aspon co se týče komprese. Tu kompresi proměřim až načerpám nový síly.Co se vůle ventilů týče, tak 4 byly v normě a 4 tak max. do 0,1mm pod normu, což není žádnej extrém a na chodu by se to nemělo projevit, aspon ne takhle. Rozvody by měly bejt ok (akorát dole na bloku u kliky nebyla žádná ryska, jenom takový žebro tak jsem to vztáh k němu a navíc řemen dayco (uvedeno pro jaké je vozidla) měl 2 rysky, takže tady by chyba bejt neměla. Většinou každýmu teče voda do oleje nebo do válce, ale aby se propojily 2 válce to tady ještě snad nebylo a nevim jaký ještě další věci by to mohlo ještě odpálit . Změřim kompresi a uvidíme.
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 10:15
od piskot
Mrkni znovu na ty rozvody. Sundej krytku na převodovce, rysku na nulu a mrkni jestli ti to vychází na vačce
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 11:12
od majco
Neinvestovať do niečoho čo je vlastne srdce auta je blbosť a sa ti niečo také stalo s motorom išiel si na tom až kým to nechcíplo sa nečuduj v prvom rade hlava dole a dať otlakovať a zrovnať ! predpokladám že sa motor prehrial a piestne kružka šli do čavesu tak aj prekružkovať . Čo sa týka sacieho potrubia je to zas další problém lebo v sacom potrubí je velký podtlak a ten volným okom nezistíš a motor nepôjde na volnobehu vôbec . ak bol motor prehriaty tak je sacie určite kryvé a pochybujem že to zachránia nové gumičky ale skús . neviem či máš teplomer na pristrojovke alebo len kontrolku lebo kontrolka je na prd. Ak je niečo s tesnením motora a chladiaci systém sa zavzdušnuje tak teplomer ti tiež neukáže správnu teplotu na kolko čidlo v Hlave je na dosť zlom mieste ale otom vedia tý čo už mali túto skúsenosť. Vo firme máme Punto čo má 495000km a šlape v pohode . 2x tesnenie pod hlavou a 1x prekružkovanie a menilo sa aj sacie ale to kôli havarke .
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 12:51
od Pun-to
Koukni se na bezpečnostní ventil přívodu benzínu jestli nezaúčinkoval. Nevím jak u dvojky Punta u jedničky je u sedačky řidiče.
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 13:17
od Stanno
ja nic.. ja len chcem vediet ako to dopadne
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 14:04
od racer
Zakladní problém vyřešen. málo benzínu, něco se ještě vypařilo za tu dobu co to bylo rozdělaný (nebyl čas). po dolití to sice hnedka chytlo, na volnoběh to běželo slušně, ale do otáček se tomu moc nechce, když se to trošku zahřálo, tak se z toho začalo kouřit.aspon to neklepe. Teploměr mám normální se stupnicí, podle teploměru se to nepřehřálo (ani ted ani před tim). Když se to stalo, tak jsem nepočítal s tim že by ten motor byl ještě k použití, proto jsem s tim jel dokud to...(ty zvuky byly strašný). mě to v tu chvíli přišlo jako spíš urvanej ventil nebo něco podobnýho a to už je pak jedno. Kdybych to měl brát tak jak by se mělo tak jenom do hlavy narvu 2000, když zjistěj že je prasklá tak 500+2500 na vrakáči+zas 2000 za opravu protože mě nikdo nezaručí že je ok. to se rovná rozmezí od 2000 do 5000 jenom hlava. Dále překroužkování a přebroušení bloku (taky hodně cash). Narvu do toho 10000 a nakonec stejně mě to bude prd platný, protože při tom klepaní moh možná rupnout blok ( tekla voda neznámo odkud), nebo klika do háje a dalších tisíc věcí. O práci ani nemluvim. Tohle je taková loterie. Proto jsem zvolil ,,ekonomickou´´formu opravy a doufal. Další věc je, že auto jsem nekoupil jako nový a když to člověk rozdělává tak se nestačí divit (stržený závity apod. a to pak člověka veškerý investice přejdou). Hlavně se mě při montáži nezdál jeden závit pro šroby hlavy (pár zavitů bylo asi pryč,risknul jsem to. tady asi bude zakopanej pes). jesi to bylo 6x rozdělaný tak se ani nedivim. ani nevim jesi to někde spravujou. Kdybych to měl od novoty přistoupim k tomu jinak a hlavně bych prvních 100000 km jenom dolejval olej a měnil svíčky.Jako nejlepší řešení vidim jinej motor
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 22 dub 2010, 14:26
od racer
číhnu až mě to zase začne bavit. já to bral podle toho žebra na bloku. vačka se mě zdála že je tak o půl zubu pozadu. Ale na řemenu (bylo na něm přímo uvedeno že je pro punto) byly 2 rysky to se špatně dát nedá. Ještě k tomu sacímu potrubí. to je mě jasný že to musí bejt přisátý jak víno, ale na vrakáči mi to zadarmo nedaj a kdoví jesi to přiškvařený nebylo už 5 let. aby to nebyly vyhozený peníze. a sou to přece jenom ty otvory pro spodní šrouby, který jsou od sacích hrdel docela daleko, a navíc maj v sobě zalisovaný ocelový vložky. Celkově to vypadá že by to mělo plnit účel. gumičky jsou nový. když se na to dívám z boku tak tam ta krajní gumička je vidět (zelená), (nevim jesi může bejt nebo to špatně dolehlo
Re: prasklé těsnění pod hlavou mezi 2 válci
Napsal: 06 črc 2010, 11:01
od racer
Závěr.motor vyměněn za jiný 7000. Sací potrubí jinné (u starého byly ocelové vložky vysunuté zhruba o 4mm dovnitř, byl tam napečený plast, tak se zdálo, že to tak má být a mělo by to plnit funkci, ale u zdravého potrubí je vše rovné. Motor šlape bez problémů. Akorát prosakuje olej pod hlavou (to bylo vidět už když jsem to kupoval ale nebylo z čeho vybírat a vzhledem k tomu že nevim v jakym byl motor stavu, tak se mě hlavu sundávat nechtělo).Jinak zatím těsnění plní funkci. nápně neubejvaj, olej i chadivo čistý, kouř z výfuku skoro žádný. takže snad těsnění tak aspon rok vydrží. Akorát motor je z r 99 a měl tam menší odlišnosti, takže jsem musel kvůli čidlům a klimě proházet olejové čerpadlo, ozubená kola rozvodů, víko ventilů a řemenici.