Stránka 1 z 1
Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 02 dub 2010, 20:07
od turbom
Ahoj!
Pri prestupu do novejsiho Punta me neprijemne zarazila jedna vlastnost. A to sice prilisna ochota motoru decelerovat pri zarazene rychlosti. Proti starsimu Puntu v podpisu pri jizde napr z mirneho kopecka ujedu o 50 % mensi vzdalenost. Jiny priklad: jedu z docela prikreho kopce, ktery ma asi 1km. Se starsim Puntem jsem mohl jet na 3 stupen 50 km/h a jeste jsem musel pribrzdovat nozni brzdou, s MK2A na 3 stupen dojedu sotva do poloviny, rychlost klesne na 40km/h i mene , tim padem otacky jsou pod 1500ot, takze musim pridat plyn...
Vcelku me to stve pri tahlych klesanich, kde jsem v klidu s PI deceleroval s 0 spotrebou, s MK2A toto neni mozne. Bud musim pridat plyn nebo dat neutral.
Napada me akorat vymenit prevodovy olej za Tutelu...
Je to normalni u techto verzi?
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 03 dub 2010, 11:42
od l-cizek
Čau, no já bych řekl, že to normální je, koukám že si z HB... zkus jestli sjedeš Pražskou od plusu aspoň k aleji na 3 bez přidání plynu... já na 3 vždycky musel taky lechtat plyn...nebo sem to bral na 4ku.
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 09 dub 2010, 14:00
od Pepik
l-cizek píše:Čau, no já bych řekl, že to normální je, koukám že si z HB... zkus jestli sjedeš Pražskou od plusu aspoň k aleji na 3 bez přidání plynu... já na 3 vždycky musel taky lechtat plyn...nebo sem to bral na 4ku.
A nebude to tím že to novější auto má ještě dobré kompresní tlaky a tudíž motor více brzdí.Já bydlím v podkrkonoší a zásadně s kopce vyřazuju dají se tak ujet velké vzdálenosti na volnoběh.
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 09 dub 2010, 16:44
od mad mike
Pepik píše:l-cizek píše:
A nebude to tím že to novější auto má ještě dobré kompresní tlaky a tudíž motor více brzdí.Já bydlím v podkrkonoší a zásadně s kopce vyřazuju dají se tak ujet velké vzdálenosti na volnoběh.
to neděláš dobře, jednou to brzdama neubrzdíš a jestli si myslíš, že takto pošetříš benzín tak si na omylu - na volnoběh to žere víc než na kvalt bez plynu

, navíc to míň na volnoběh maže. já zásadně dobržduju motorem, za plynulého podřazování a lehkého brždění brzdou
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 09 dub 2010, 17:09
od Petr1968
Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 09 dub 2010, 22:00
od Graun
Petr1968 píše:Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Mno u Tebe ten benál neteče vůbec

Jinak taky jezdím stylem bez vyřazování, u škodovky se to dalo, avšak u elmag vstřikování, kde je stopventil už nikoliv.
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 09 dub 2010, 22:33
od turbom
Pepik: to uz me take napadlo. Nebo take vyssi kompresni pomer. Nove ma 9.5:1, stare nevim kolik.
Ale rozdil tech dvou aut je proste neskutecny. V novejsim si clovek pripada pri klouzani na 5 stupen,ze ma zatazenou brzdu. Jeste me napadlo,ze to delaji zimni pneu, ale asi to je blbost.
Samozrejme je lepsi brzdit motorem a jet za 0, proto si tu take stezuju.
Zatim jsem musel zmenit taktiku jizdy. S novym Puntem proste jezdim z mirnejsich kopcu na neutral. A o tom brzdeni, by se dalo polemizovat. Motorem sice ubrzdite na dejme tomu pul km, ale kdyz vznikne nenadala situace stejne potrebujete zabrzdit na par metrech. A to vam zadny motor nedokaze. Proto nejrychlejsi jsou a budou vzdy brzdy (xx krat).
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Napsal: 10 dub 2010, 07:08
od Petr1968
Graun píše:Petr1968 píše:Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Mno u Tebe ten benál neteče vůbec

Jinak taky jezdím stylem bez vyřazování, u škodovky se to dalo, avšak u elmag vstřikování, kde je stopventil už nikoliv.
To máš pravdu

V létě tankuji asi 10l na plnou nádrž paliva

Akorát ta spotřeba je poněkud vyšší. To jen na okraj pro zelené příznivce odporných biopaliv.