Stránka 1 z 4
vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 23 bře 2010, 14:11
od HT88
Zdravím, mám problém se svým nedávno pořízeným Puntem(MK1 1.2 8V 44kw 1242 r.v.98). Po ujetí 266,5km jsem napočítal spotřebu 13,8l/100km.Tato trasa byla 2x130km,jel jsem na 5-ku 2-3tisíce otáček. Měl jsem za to,že to bude lambda sonda.Tak jsem ji proměřil, byla v rozmezí 2,5-4,5ohm jak udává manuál.Zrovna jsem změřil cívky oba sekundární byly v pohodě,ale primární jsem naměřil na obouch cívkách 1,1ohm. Manuál udává 0,495-0,605ohm. Nějaké rady? Všem děkuji za příspěvky
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 24 bře 2010, 07:00
od žabak
Kdy jsi dělal rozvodý? Měnil jsi vzduchoví filtr? Nesmrdí ti někde benzín (v kabině nebo z výfuku)?
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 24 bře 2010, 18:22
od astha999
2žabak: mne je citit v kabine aj pri vyfuku benzin, co to znamena? a este som sa chcel spytat, ze ked mi na volnobehu ide nepravidelne motor a ked odpojim lambdu tak ide ovela lepsie (pravidelne) co to moze znamenat? Mam 1,1 55s. rozvody su robene a aj vzduchovy filter som menil. Inac, teraz cez zimu mi punto zralo viac ako 10l/100, moze to byt vadnou lambdou alebo cim? Dik za odpoved
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 24 bře 2010, 19:13
od Snowfox
Může no...btw já mám lambu v řiti a taky mě kolem auta smrdí beneli..ale spotřeba 7.5 cca...ted prez zimu
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 24 bře 2010, 20:01
od žabak
Pokud smrdí benzín z výfuku tak je to asi bohatá směs. Může být špatná lambda, hodnoty na ní sice naměříte ale může davat jiné nebo nepravidelně. Nejlepe zjistit na diagnostice jak chodí.
Nebo může být rozvod posunutý o zub, což znamená, že třebas dřív zavírá a proto se nedostává dostatek paliva do válců a proto to má tendenci dávkovat více paliva. Toto mužou dělat taky špatně seštelované ventily.
A jako bonbónek mam historku od známého, kterému smrděl benzín v kabině, spotřeba 13l a nakonec zjistil, že má naprásklou hadičku od čerpadla, takže mu ten benzín vytekal za jízdy na cestu
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 24 bře 2010, 20:30
od astha999
žabak píše:Pokud smrdí benzín z výfuku tak je to asi bohatá směs. Může být špatná lambda, hodnoty na ní sice naměříte ale může davat jiné nebo nepravidelně. Nejlepe zjistit na diagnostice jak chodí.
Nebo může být rozvod posunutý o zub, což znamená, že třebas dřív zavírá a proto se nedostává dostatek paliva do válců a proto to má tendenci dávkovat více paliva. Toto mužou dělat taky špatně seštelované ventily.
A jako bonbónek mam historku od známého, kterému smrděl benzín v kabině, spotřeba 13l a nakonec zjistil, že má naprásklou hadičku od čerpadla, takže mu ten benzín vytekal za jízdy na cestu
Ked som bol na diagnostiku v servise tak sa nemohola spojit s RJ, stale sa odpojovala. Ani mechanik nevedel, ze preco to tak je.
K tej lambde, ked ju odpojim, tak motor ide uplne plynule...cize asi bude v prdeli
Aj ked auto ma najazdene len necelych 40000km, no prevazne po meste...tak neviem ci uz tu lambdu mohlo porazit
sviecky su tiez nove (ale pozriem akej su farby a pozriem aj tie rozvody)
Este jedna otazka, mozem jazdit s odpojenou lambdou, ci sa odpali katalyzator? A nebude to mat vplyv na spotrebu?
Ale ako pises, skontrolujem tie hadicky pri cerpadle
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 25 bře 2010, 06:21
od žabak
To že se nejde spojit s RJ je u MK I běžné, když poušívají nějaký univerzální software, je na to třeba soft přímo na fiaty a jde to pak v pohodě. A pokud odpojíš lambdu nebo když je špatná, tak se řj přepne do nouzoveho režimu a dávkuje benzín dle základního naprogramování. Žere to kapku víc než normálně, ale kat by to odpálit asi nemělo.
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 25 bře 2010, 07:50
od astha999
žabak píše:To že se nejde spojit s RJ je u MK I běžné, když poušívají nějaký univerzální software, je na to třeba soft přímo na fiaty a jde to pak v pohodě. A pokud odpojíš lambdu nebo když je špatná, tak se řj přepne do nouzoveho režimu a dávkuje benzín dle základního naprogramování. Žere to kapku víc než normálně, ale kat by to odpálit asi nemělo.
ta diagnostika bola TEXA a mal tam aj fiaty, lebo vyberal presne moj model aj motor... no aj tak nic. Ved mne to zerie 10l/100km uz teraz tak horsie by to asi byt nemalo
Vcera som tu niekde na fore cital, ze ak odpojis lambdu a nechas tam Kat tak ho to skurv.
zrejme ju necham zapojenu, pokial si nebudem isty a nezozeniem druhu. A keby ze ju menim, tak aku by si navrhoval... origo alebo univerzal?
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 25 bře 2010, 08:45
od PotkanGT
u novej to mas zajedno.jediny rozdiel je v stekri.origo len pripojis k protikusu a uneïverzal ma iny konektor ,takze ten origo odcvaknes a zrobis tam ten new.hlavne musis dobre protisebe usporidat kable.ja som z toho bol vul.pretoze tri boli biele a jedna seda a v manuali k tej lambde taka kombinacia ani nebola.
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 25 bře 2010, 18:01
od HT88
žabak píše:Kdy jsi dělal rozvodý? Měnil jsi vzduchoví filtr? Nesmrdí ti někde benzín (v kabině nebo z výfuku)?
Rozvody mají naběháno kolem 10000km, vzduch. filtr je tam od ledna. Benzin nesmrdí nikde. Jsem v Brně ve škole a nemám tu žádné vybavení. Zítra valím domů tak vše pečlivě zkontroluju, vyměním olej s filtrem, svíčky, kábly. a zkouknu výfuk jestli všude těsní(někdy napodzim se dával jiná koncovka a apravovali prasklý kat) a taky palivovej filtr a okruh.Auto je z rodiny,takže o rozvodech a tak vím. Ty cívky jsou tedy v háji s odporem 1,1 a 1,2ohm? Na MK I 98 jsem zjistil v manualu 4drátovou lambdu se dvěma konektory po dvou drátech. Na autě mám 4dráty v jedné řadě. Při cestě ji tedy odpojím, horší už to nebude
Díky za rady a postřehy
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 26 bře 2010, 10:34
od astha999
to žabak: este som zabudol spomenut, ze ked som bol na emisnej tak mi chlapik povedal, ze na volnobehu mi to zle spaluje... ze bud to su sviecky alebo odchadza Kat... sviecky som uz vymenil (mam tam 3kontaktove brisky)... A to co vravel , ze asi odchadza Kat, nemoze to byt lambda a nie Kat?
A este jedna otazka, ked otvaram vicko na nadrzi pri tankovani je tak dost velky tlak... nemoze to nejako suvisiet s tym cukanim? ako skontrolujem tu nadobku s aktivnym uhlim, ze vraj tam je nejaky ventil co reguluje tlak, ci sa mylim?
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 26 bře 2010, 16:01
od žabak
Pokud je kat v háji tak samozřejmě to má taky vliv, protože splodiny neodcházejí tak jak by měly. Než vysypaný kat, tak tam dát rači trubku
A tlak v nádrži? Je tam odvětrání nádrže vyvedené k víčku a vedle víčka by měla být dírka a měl by tam být napojen nějaký spětný ventyl nebo něco takového, a to se prý taky někdy sekne a zacpe, tak tam pak vzníká velký tlak.
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 26 bře 2010, 22:18
od astha999
žabak píše:Pokud je kat v háji tak samozřejmě to má taky vliv, protože splodiny neodcházejí tak jak by měly. Než vysypaný kat, tak tam dát rači trubku
A tlak v nádrži? Je tam odvětrání nádrže vyvedené k víčku a vedle víčka by měla být dírka a měl by tam být napojen nějaký spětný ventyl nebo něco takového, a to se prý taky někdy sekne a zacpe, tak tam pak vzníká velký tlak.
To co vravel ten chlapik na emisnej myslim ze to boli sviecky (Championy), no po vymene za tie brisky 3kontaktove to bolo este horsie... tak som zobral tie stare Champ. a sklepol kontakty na 0,8 (nakolko mali velky odtrh) a motor ide plynulejsie na volnobeh
No kupim mu nove NGK, len este skusim trochu pojazdit na tych starych ci sa to nezhorsi... este premeram aj kable a cidlo chlad. kvapaliny... S tym Katom mas pravdu, radsej trubku ako vysypany
skusim este pozriet ci tam je pri vicku ten ventil
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 26 bře 2010, 22:41
od žabak
Na 55ku píšou základ Campion RC9YCC a odtrh 0,85-0,95, ale stejnak bych kuknul preventivně na rozvody a vůle ventilů.
Re: vysoká spotřeba 1.2 44kw
Napsal: 26 bře 2010, 22:46
od žabak
Se nudím tak přemýšlím
je lepší větší mezera mezi elektrodame, protože jiskra je ostřejší a líp zapaluje, ale na to je nutné mít dobré cívky a kabely. U malé mezery ti ta jiskra sice přeskočí vždycky, ale není zas tak silná
otázka na zamyšlení ...