Stránka 1 z 2
Vymena oleja
Napsal: 23 bře 2010, 11:50
od domcek
Aky kluc treba pouzit na vypustenie olejovej vane?
Podla toho co som videl dole, tak to vyzera na nejaky sest hran. Je to pravda?
A aky kluc odporucate na demontaz olejoveho filtra?
Re: Vymena oleja
Napsal: 23 bře 2010, 13:24
od xeromax
ano mal by tam byt imbusovy kluc, presnu velkost neviem
ked spustis olej zober dlhsi srobovak, prepichni s nim filter na protilahlych miestach a kluc je na svete
Re: Vymena oleja
Napsal: 23 bře 2010, 13:43
od domcek
Dik.
Ten srubovak pouzijem az ked to inak nepojde. Rad by som to spravil nedestruktivne, aby som to pripadne mohol este vratit, ak by sa nieco nepodarilo.
Re: Vymena oleja
Napsal: 23 bře 2010, 13:49
od xeromax
na pouzitom filtri uz nemas co vracat, teoreticky by ten filter nemal byt dotiahnuty silno, a moze sa stat ze ho povolis aj rukami pripadne ked si pomozes handrou teda ak mas k filtru dobry pristup, novy takisto nezatahuj extra silou
Re: Vymena oleja
Napsal: 23 bře 2010, 15:06
od Petr1968
12mm je na Starém Puntu. Imbus
Re: Vymena oleja
Napsal: 25 bře 2010, 21:00
od Toti
Poprípade na povolenie toho filtru je dobrý aj šmirgel, možno lepšie ako handra, ak neni po ruke potrebné náradie.
Re: Vymena oleja
Napsal: 25 bře 2010, 21:07
od Petr1968
Nejlepší je klíč na filtry.
Dnes jsem se s tím jebal
Nakonec průbojník
A 2,8 litru Fuchs TITAN MC 10W40 je tam
Re: Vymena oleja
Napsal: 29 bře 2010, 14:19
od domcek
Ja mam retazovy kluc (ak sa to vobec klucom da nazvat - lebo je to vyrobene rucne z retaze z bicykla
ale s tym sa to nebude dat spavit, lebo tam okolo toho filtra nieco zavadzia, ze tam neprevleciem retaz.
Ale rozmyslal som nad tym, ze taky paskovy kluc by bol na to asi vhodny. Pasik sa tam bude dat prevliect, to je tenke. To je z nejakej umelej hmoty alebo nieco take.
Napriklad, taketo nieco?
http://www.technaco.sk/default.asp?cls= ... tiid=26531
Re: Vymena oleja
Napsal: 17 kvě 2010, 17:38
od domcek
Takze uz to mam za sebou.
Bolo to pomerne jednoduche. Vypustaci otvor na olejovej vani nie je uplne naspodku, ale na rohu, aby bol sikmo, aby sa s tym dalo pohodlne robit, ked je auto na zdvihaku alebo montaznej jame. Ked to clovek robi len tak na zemi, tak je tato vyhoda nanic (ale aj tak sa to da spravit).
Tym padom nevytecie uplne vsetko a nejake 1-2dcl stareho oleja ostane v olejovej vani. Tym padom som spotreboval asi len necelych 2,4l noveho oleja.
Vypustacia zatka nema ziadne samostatne tesnenie. Pri kazdej vymene treba kupit novu zatku (original vo FIATe za 1,61e). Nova zatka ma zavit potrety akousi modrou hmotou, co zrejme sluzi ako tesnenie.
Filter siel bez problemov dole s tym klucom, co som spominal, ale musel som si ho trochu upravit, lebo tento kluc je od velkosti 62 vyssie a punto ma 50-ku filter (navrtal som nove diery do toho plechoveho pasika).
Novy filter treba tiez kupit v olejposta.sk, lebo tam maju taky isty original Ricambi, ale vo FIATe stoji 13,2 a v olejposta 9. Vo fiate aj samotny olej stoji 18,9e, co v olejposte stoji 10,9.
Dal som tam olej Selenia K Pure energy, je to nejaky vylepseny olej podla nejakej novej specifikacie ACEA C3 (malo by to byt rovnocenne s A3, len tato norma je s ohladom na katalyzatory a DFP filtre).
Novy filter sa inak dost blbo zatahuje rukou, lebo je tam malo miesta (pouzil som aj na zatiahnutie trochu ten kluc, aj ked sa to nesmie - ale zatialhol som len trocha).
Re: Vymena oleja
Napsal: 25 čer 2010, 14:21
od gogo28
vie mi niekto povedat, kolko oleja ide do GP 1.4 16V??
2,4l sa mi nejako nepozdava a nerad by som koli tomu tahal puntika do fiat servisu... a pyta sa na take to info vo fiate tiez nie je najlepsie...ked som kupil bravo, tak som sa bol opytat a odpoved bola, "doneste auto mi vam to vymenime a dodame potrebne mnozstvo oleja aj filter" cenu nepovedal, ale isto by som si za to kupil aspin 10l oleja v inej predajni
ak to tu uz niekde je, tak sorac, ale nenasiel som
Re: Vymena oleja
Napsal: 26 čer 2010, 01:24
od Graun
domcek píše:...Vypustacia zatka nema ziadne samostatne tesnenie. Pri kazdej vymene treba kupit novu zatku (original vo FIATe za 1,61e). Nova zatka ma zavit potrety akousi modrou hmotou, co zrejme sluzi ako tesnenie.
Není potřeba kupovat žadný nový vypouštěcí šroub. Ta modrá hmota je pouze barva, aby se to nepovolilo. Ono se to taky ani samo nepovolí
Těsní to dobře přes závit.
Gumové těsnění na novém filtru je vhodné máznout tím starým olejem a dotáhnout rukou. Sedne si hezky na tu přírubu a těsní jak má.
Výměna oleje je tak na půl hoďky vč. cigárka než vyteče všechen olej.
Re: Vymena oleja
Napsal: 08 črc 2010, 20:15
od gogo28
tak uz to mam za sebou aj ja.. v podstate tu uz bolo povedane vsetko, len doplnim, ze vypustaci srob je klasicky, je potrebna 17-tka kluc, najlepsie orech.Na mojom puntiku (mozno to bude na kazdom
) je este pred tym srobom taky kus plechu, ktory spaja predne ramena, resp je tam niekde uchyteny... pre lepsi pristup je dobre ho vybrat (taktiez 17tka kluc)..staci jednu stranu povolit a druhu vybrat, potom je k vypustacej skrutke volny pristum...alebo ak to bude niekto robit na jame, tak staci predlzovak na kluc a pojde to aj tak... ja som pre lepsi pristup(robil som to len na zdvihaku) este vybral koleso na spolujazdcovej strane.... Filter rukou ani brusnym papierom nesiel a ked ze som mal kluc ktory bol na vacsi filter a nedal sa nastavit, tak pomohol skrutkovac...ak am niekto kluc s retazou tak to pojde v pohode.Ak ma niekto blizko predajnu autokelly, tak tam sa da kupit filter za 7.77€ znacka MANN .co sa mnozstva tyka tak som tam nalial 2,6l a ukazovalo mi to presne polovicu na odmerke, nejaky den dva pojazdim a uvidim ci bude stacit, alebo bude treba doliat, ale padlo tu cislo 2,8l co bude asi realne mnozstvo.
Re: Vymena oleja
Napsal: 09 črc 2010, 13:30
od domcek
Neviem ake mas miery, ale vypustaci srob je imbus 12 mm.
Sroba toho spojovacieho plechu ramena je sesthran (opak imbusu), tusim 16-ka ak si dobre pamatam. Nechapem, na co ten plech sluzi.
Retazovy kluc tam nevojde (nieco tam zavadzia okolo filtra). Najlepsi je paskovy kluc, pouzil som ten, co som spominal - tiez bol problem ze bol velky, lebo fiaty maju strasne male filtre - 50-ky. Do tej pasky na kluci treba vyvrtat nove diery, a hned sa to da zmensit. Filter by sa mal dotahovat len rukou, ale ja som spravil trochu hriech, o trosku som ho posunul aj klucom, lebo je tam zly pristup na rucne dotahovanie. Dufam, ze sa mi to nabuduce podari zdemontovat
(olejom som to potrel).
Objem olejovej vane je presne uvedeny v manuali k autu. Manual je spolocny pre Punto aj Punto Grande (motory su tie iste) a je tam tabulka, kde su vsetky motory (1,4, 1,4T, 1,3, 1,9). Ja tam mam ze 2,4l, ale spotreboval som len 2,2 (2 deci asi ostali dnu).
Re: Vymena oleja
Napsal: 09 črc 2010, 23:23
od gogo28
je sice pravda, ze gola sadu som kupoval v zahranici, ale ak je na kluci napisane c.17 a je to klasicky orech a tym som tu skrutku aj vybral, tak asi to nebude imbus... ak by tam bol, tak som kua sikovny, ked som imbus vybral klasickym orechom c.17
tak ze asi tam nejaky rozdiel bude...taktiez co sa objemu tyka...presiel som cca 100km od vymeny a dnes som este dolieval 3dcl oleja, lebo ho bolo malo... cize celkovo mi tam voslo 2,9l oleja a ukazuje to niekde okolo polovice ... pisem to co som robil a co som videl, tak ten manual asi nebude uplne pre vsetky auta co si spominal, aj ked to tak vyrobca udava a ten co som dostal ku GP je so starsej verzie punta, lebo vela veci co sa tam pise, alebo co je tam nakreslene mi nesedelo..vrátane palubneho pociatca ....
Re: Vymena oleja
Napsal: 14 lis 2010, 13:49
od Point22
Stare GP maju 12-ku imbus ako tu bolo pisane na novsie davaju aj TX 40-45 co sa tyka srobu Imb.12 netreba ho menit nikdy pokial nie je strhnuty ono je tam zavit do "konusu" co znamena ze sa zaisti sam a bez potreby lepidla na zavity. Ten byva najviac pouzivany pri plechovych vaniach hlavne na starsich GPckach. novsie kde su pouzite hlinikove olejove vane je srob na kluc 17(klasicka gola orech) pripadne TX40 alebo TX45 neviem presne ale ten by sa mal menit aspon kazdu druhu vymenu pretoze ma gumeny tesniaci okruzok osadeny v drazke hlavy sroba
Co sa tyka naplne GP 1,2 , 1,3 (nafta) Napln je rovnaka 2,8 L bez olejoveho filtra s olejovym filtrom je to rovne 3L pokial ste tam tolko oleja nedostali znamena to jedine zle vypusteny olej! ci uz s dovodu nezohriateho motora pripadne sucasne nepovoleny a demontovany olejovy filter sucasne s nevysrobovanym srobom z vane. Odporucam pri vypustani oleja dat dole aj nalievacu zatku oleja a povytiahnut mierku motoroveho oleja
A pani co ste tam naliali 2,4L oleja len jedna vec stary opotrebovany "zhoreny" olej sa vam zmiesal s novym co znamena ze po 8000km bude ten olej vlastnostami rovnaky s olejom ktory ma najazdene 15000km co podla mojho nazoru je pocet km hodny na vymenu ale zalezi od vas v akej kondicii chcete udrziavat Vas agregat
enjoy
mecanico dalla Fiat