Stránka 1 z 1
Olej z pod víka
Napsal: 12 bře 2010, 06:59
od Kunax
Zdravim pánové. Včera si skorotchýně koupila Punto 55 1.2 8V r.v.99. Je tam pár vad. V první řadě teče olej z pod víka ventilů a to tak,že dost. Prej je to běžná vada těhlech motorů. Může mi někdo poradit,jak se to řeší?Je mi jasný,že základem je nový těsnění,ale jak dlouho to vydrží? Má někdo nějakou metodu,jak to dlouhodobě(aspoň 50tkm) vyřešit? Děkuju za odpovědi.
Re: Olej z pod víka
Napsal: 12 bře 2010, 10:35
od ludeco
Když jsem vyměnil těsnění, byl na rok pokoj...po roce to začíná malinko sáknout. Ale vzhledem k tomu, že víko je na pár šroubech a těsnění stojí nějakých 90 korun, asi ho holt zase vyměním
Předchozí majitel se to snažil zastavit silikonem, ale to moc nepomohlo...
Re: Olej z pod víka
Napsal: 12 bře 2010, 13:18
od Pepik
Kunax píše:Zdravim pánové. Včera si skorotchýně koupila Punto 55 1.2 8V r.v.99. Je tam pár vad. V první řadě teče olej z pod víka ventilů a to tak,že dost. Prej je to běžná vada těhlech motorů. Může mi někdo poradit,jak se to řeší?Je mi jasný,že základem je nový těsnění,ale jak dlouho to vydrží? Má někdo nějakou metodu,jak to dlouhodobě(aspoň 50tkm) vyřešit? Děkuju za odpovědi.
Taloši dávají těsnící tmel už ve výrobě do těch rohů kolem uchycení vačkové hřídele.Viko má u šroubů nálitky na které se to dotáhne,tak že těsnění se nedá řádně stlačit.Nálitky jsem uřízl a na těsnění jsem nanesl housenku červeného silikonu a tu nechal zavadnout.Pak jsem nasadil víko a rozumně utáhl.Nic už nesákne.Vzhledem k tomu,že tento motor nemá vrtaný mazací kanálek v hřídeli,ale maže rozstřikem oleje z trubiček nad vačkami tak víko musí velmi kvalitně těsnit.
Re: Olej z pod víka
Napsal: 12 bře 2010, 13:38
od majco
Ja som použil tesnenie na mk1 z mk2 je malinko inakšie zle sa nahadzovalo ale tesní super je tam rok a ani kapička

Re: Olej z pod víka
Napsal: 12 bře 2010, 13:47
od elektromusic
Pepik píše:Kunax píše:Zdravim pánové. Včera si skorotchýně koupila Punto 55 1.2 8V r.v.99. Je tam pár vad. V první řadě teče olej z pod víka ventilů a to tak,že dost. Prej je to běžná vada těhlech motorů. Může mi někdo poradit,jak se to řeší?Je mi jasný,že základem je nový těsnění,ale jak dlouho to vydrží? Má někdo nějakou metodu,jak to dlouhodobě(aspoň 50tkm) vyřešit? Děkuju za odpovědi.
Taloši dávají těsnící tmel už ve výrobě do těch rohů kolem uchycení vačkové hřídele.Viko má u šroubů nálitky na které se to dotáhne,tak že těsnění se nedá řádně stlačit.Nálitky jsem uřízl a na těsnění jsem nanesl housenku červeného silikonu a tu nechal zavadnout.Pak jsem nasadil víko a rozumně utáhl.Nic už nesákne.Vzhledem k tomu,že tento motor nemá vrtaný mazací kanálek v hřídeli,ale maže rozstřikem oleje z trubiček nad vačkami tak víko musí velmi kvalitně těsnit.
ja tam mam čierny silikonovy tmel okolo a aj tak mi to tesni zle..budem musieť meniť tesnenie
Re: Olej z pod víka
Napsal: 12 bře 2010, 15:52
od slavek311
Nové těsnění nevydrží dlouho.Také jsem připiloval nálitky na víku a nanesl na použité těsnění čevený silikonový tmel a skoro dva roky O.K.
Už se to tu řešilo několikrát -
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10870
Re: Olej z pod víka
Napsal: 14 bře 2010, 14:02
od PotkanGT
ja ked som kupil auto a este som nevedel ze skrz jeden piest ide kompresia plus tlak turba do vane,som tam dal new tesnenie a isel to vyskusat.jedno poriadne vytocenie,otvorim kapotu,tesnenie na jednom mieste vytlacene smerom von,mierka oleja vystrelena kapota ostriekana od oleja a vytlacene gufero olejoveho cerpadla.
motor sa spravil dal som new tesnenie to korkove elring za 2€ a vsetko drzi jak ohen.
Re: Olej z pod víka
Napsal: 15 bře 2010, 17:28
od l-cizek
já jsem si dneska všimnul při dolévání vody do ostřikovačů, že už tam mám taky malej průsak z podvíka... njn, fiat je v tomhle nepoučitelnej