Stránka 1 z 1

OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 07:19
od Piiitris
Ahoj všem,

jedu si tak 75 km/h v klídečku dám pětku, pohodička, jedu cca 90 km/h. Chci zrychlit, přidám více plynu, ale auto nezrychluje, akorát se zvyšují otáčky motoru, chová se, jako bych jela bez rychlosti, ale přitom tam rychlostní stupeň 5 opravdu už dávno zařazený je. Dělá to jen při pětce a není to pravidelné. Pustím plyn, otáčky klesnou, auto cukne. Můžete poradit? Jedná se o r.v. 2000, 1,2 44kw.

Děkuji.

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 07:36
od Mr.pilot
špatná spojka seřídit případně vyměnit

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 09:04
od SpiritWolker
prešmikuje ti spojka, maš lamelu spojky bud opotrebovanu-zbrusenu alebo nasiaknutu olejom, pozri sa pod auto na spodok spojky ci su tam stopy presiaknuteho oleja, olej moze zahadzat aj spodny silentblok motora, skontroluj ci ti netecie olej z olejovej vane, dalej pod zotrvacnikom je gufero alebo cez gufero prevodovky, na prevodovke je taky hranaty gumovy špunt, vyber ho a posviet si baterkou na spojku, ja som ten spunt mal pekne zaolejovany ked mi prestalo tesnit gufero na prevodovke :D

nastavovat sa tam žial nic neda, iba odvzdušnit spojkovy valec, ale ten len vytlaca spojku,

spojku na zotrvacnik pritlaca iba pritlacak, na pritlacaku niekedy praskne pruzina ktora ma pritlacat a aj to moze byt pricina preco ti presmikuje spojka, ked je potom slabo pritlacena k zotrvacniku tak sa obrusuje spojkova lamela

preto vzdy treba vymenit komplet celu spojku: spojkovu lamelu, pritlacak a spojkove lozisko

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 09:07
od majco
Spojka išla do nebies nič iné ako výmena nepomôže ! praskla prítlačná pružina v prítlačáku -hold má to za sebou :mrgreen:

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 12:27
od Mr.pilot
mě nedošlo že vlastně MK II má spohku hydraulickou

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 14:17
od dedii
zodrata lamela , hydr.je len ovladanie , nie ? pri kazdej rychlosti ak pridas nahle plyn by ti to malo presmykovat (zvysia sa otacky a pomaly sa rozbehne)

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 10 bře 2010, 14:32
od Piiitris
Zvláštní ale je, že to dělá jen na pětku a není to pokaždé, není to pravidelné.:-( Jinak všem moc děkuji za odpovědi.

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 13 bře 2010, 20:42
od jarin.d
Já měl dřívě před Punťasem starou mazdu 323 a začala mi dělat přesně to samé co tobě. Jak už tady ostatní psali, lamela bude dost opotřebovaná a z vlastní zkušenosti ti doporučuju rychle se poohlídnout po servisu a nechat vyměnit..
Mě to začalo taky na pětce, ale během týdne už sem nemohl pořádně přidat plyn ani na trojce a čtyřce.. Když mi pak po výměně mechanik ukázal jak ta stará lamela vypadá, tak sem jen koukal s otevřenou pusou.. Nýty co tam držely obložení lamely už byly poloviční :wink:

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 14 bře 2010, 09:03
od PotkanGT
Piiitris píše:Zvláštní ale je, že to dělá jen na pětku a není to pokaždé, není to pravidelné.:-( Jinak všem moc děkuji za odpovědi.
to preto lebo na ostatnych prevodoch nejde cez spojku max kutak.ale kedze petka je priamy prevod,tak ten krutak tam je a vtedy ho spojka uz nebere.

Re: OTÁČKY MOTORU STOUPAJÍ, AUTO NEZRYCHLUJE. PUNTO II.

Napsal: 14 bře 2010, 09:08
od PotkanGT
Piiitris píše:Zvláštní ale je, že to dělá jen na pětku a není to pokaždé, není to pravidelné.:-( Jinak všem moc děkuji za odpovědi.
to preto lebo na ostatnych prevodoch nejde cez spojku max kutak.ale kedze petka je priamy prevod,tak ten krutak tam je a vtedy ho spojka uz nebere.


sam mam jednu taku skusenost z Renaultom 19 1.816V.z autom sa dalo ledva pohnut z miesta skrz jeblu spojku,ale par dni pred vymenou som sa postavil na zaciatok jednej rovinky vytocil som to asi na 4000 a pustil spojku a auto vystrelilo jak sip a nic nesmyklo.ale hned jak som radil vyssie a vyssie,otacky stali cca pri 5000 ale auto uz nezrychlilo.
na dalsi den sa dala dolu prevodovka,a pricina smýkania- pridlacak zlomeny na dve polky.v zivote som nieco take nevydel a taktiez par ludi z mojho okolia.