Stránka 1 z 2
zvýšení kompresního poměru
Napsal: 02 bře 2010, 11:23
od Mr.pilot
Chtěl jsem se zeptat jestli prakticky fungují moje výpočty nebo jak moc se mýlím.
Pokud moje 1,6ka má podle údajů výrobce obsah 1581cm3 tak objem jednoho válce je 395,25cm3.
kompresní poměr opět udávaný výrobcem 9,5.
Vrtání 86,4mm
zdvih 67,4mm
Pokud obsah válce stlačím na původní kompresi vyjde mi objem 41,6cm3 takže zdvih pístu je 7,1mm
Mnou požadvaná komprese je 12,5 takže výsledný objem by byl 31,6cm3 takže zdvih pístu je 5,4mm
z toho vyplívá že potřebuju snížit hlavu válce o 1,7mm.
Opravdu to tak funguje nebo mi při měření vyjdou následně hodnoty ůplně jiné??
Při snížení hlavy o 1,7mm by se ještě neměli potkat ventily s pístem??
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 02 bře 2010, 19:06
od lacin
Už to nehul...
Chtel jsem rozvinout nejakou teorii, ale stejne by se to asi minulo ucinkem.
Tyhle upravy by mel delat nekdo, kdo tomu rozumi, takze auto vem, nekomu to zavez, at ti to udela a hotovo.
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 02 bře 2010, 20:54
od Mr.pilot
to neni řešení dát to někomu kdo to udělá.
navíc mě tohle baví,ale jednalo se mi o to jestli při zvýšení komprese se nezvednou ztráty natolik že by to bylo málo.Nechce se mi pak zase dělat generálku půlky motoru kůli tomu že jsem to měl nechat stáhnout o 1mm víc.
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 03 bře 2010, 06:28
od žabak
Nezapomeň pak na to, že se ti pootočí časování ventilů, takže budeš možna i potebovat štelovatelné rozvodové kolo. při snížení hlavy o 1mm to dělá cca 1,1° a při 1,7mm cca 1,9°. Ventily se budou otevírat pozdějí.
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 03 bře 2010, 18:47
od Mr.pilot
já spíš počítam s novou vačkou,ale to štelovatlné kolo by to taky vyřešilo
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 03 bře 2010, 19:09
od žabak
Snižit hlavu, ostrou vačku, štelovatelné kolo, vyleštit sání a laděné svody a máš žihadlo!
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 03 bře 2010, 22:07
od Mr.pilot
nad něčim takovim přemejšlim uznávám že zatim jen teoreticky ale asi by to šlo.jenže já bych z toho motoru chtěl minimálně 150koní ale snad by se dalo
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 04 bře 2010, 07:06
od žabak
Jo tak to je pěkný nápad, měl jsem podobný: Koupit 1,6 kabro, a napasovat do něj turbičko. V podstatě by ses měl dostat na větší výkon než má GTčko. A kabro bude asi i lehčí

Takže taký malý ultralight

Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 04 bře 2010, 22:55
od Mr.pilot
kde si vzal že je kabrio lehčí???naopak musí mít vyztuženou podlahu takže je cca o 100-150kg těžší.jinak musel by jsi snížit kompresní poměr a udělat svody sání a všechno úplně jiný
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 05 bře 2010, 06:36
od žabak
No je fakt že ohledně té váhy jsem to tipnul, ale ohledně toho že z toho chceš vytáhnout 150 koní tak bez zásadních úprav to asi nepujde! Samozřejmně upravit sání, svařit nové výfukové svody, napojit turbo na mazání oleje + olejový chladič, intercooler, atd. ... a to nezmíňuji to, že když to pak rozjedeš, tak by to chtělo i nějak slušně ubrzdit ...

Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 05 bře 2010, 10:51
od Mr.pilot
já osbně si nemyslim že by ten výkon byl nereálnej.s tim turbem je to jasná přestavba kompletního auta.já počítám s tim že bych ten motor roztočil tak na 10000 RPM.už jenom tim zvedeš výkon.jestli to vydrží nebo ne je věc druhá ale problém by mu to dělat nemělo
tohle jsou údaje z jedné V8 tak z konce 60tých let
(vrtání: 3,373 palce (85,67 mm), zdvih: 2,555 palce (64.90 mm), výtlak: 2,992.98 centimetrů krychlových (182,6 cu in)) 410 s brzdou koní (306 kW, 416 PS) při 9000 ot. / min-zdroj wikipedia motor Cosworth V8
je to DOHC pro vytrvalostní závody,takže se mi zdá těch 150koní u mě reálnejch.
a brzdy??nevim co tam máš za brzdy ty,ale já jsem pri 150 schopnej zablokovat kola(185ky a zkoušel jsem to na vzletový dráze letiště milovice,jen abych neposlouchal že sem cvok) takže brzdy bych moc neřešil jen by to chtělo chlazený kotouče.
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 05 bře 2010, 13:37
od majco
Na 1,6 ked zvíšiš tlaky tak ti odíde tesnenie pod hlavou tak skus dať kovové možno vydrží a čo sa týka tých otáčok 9000 tak to motor nezvládne minimálne iné ojnice a piesty a potom možno .
pri obyčajných ti ich natiahne motor začne klepať a si skončil.
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 05 bře 2010, 14:35
od Mr.pilot
že mi odejde těsnění pod hlavou mě moc nepálí tak udělám uhlíkové.A jako proč by to neměly zvládnout ojnice a písty???já viděl sériovej motor s favorita točit 8000.
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 05 bře 2010, 15:05
od xeromax
ako dlho...
Re: zvýšení kompresního poměru
Napsal: 05 bře 2010, 15:06
od majco
Motor z Favorita som videl točiť 8000 dokonca tom mal aj Bratranec potunené až raz som ho išiel odtiahnuť na dialnicu zlomil kluku . A s motorom 1,6 mám skúsenosť z lacie motor slapal parádne nechal sa vytáčať riadiaca tam bola z dákej delty motor točil až za červené pole ale nezvládol dlhšie otáčky v extrémoch a ojnice sa natiahli na spodných okách /ložisko kluky / motoru začalo svietiť mazanie motor zaklepal a skrutilo panvičky na ojnici všetko pri asi 210km v hod.
preto si myslím že ak chceš extrém chcelo by to aj niečo extrém do motora v podobe lahších ojníc a piestov odlahčiť zotrvák iné sanie iné zvody odstrániť kat a pod.
dosť velká investícia a výsledok -staré auto a kopec penazí v motore .
ete možo skusiť inplantovať motor Delta 1,6hf alebo fiat cupe 2,0 atd ale to je tiež dosť velká investícia .
Ale držím palce
