CNG v Brně
Napsal: 23 úno 2010, 22:04
Ahojte,
mám problém s CNGčkem v Multě r. v. 2001 - koupil jsem to někdy před měsícem - ujel asi 1000km a od doby, co jsem to měl nové (z druhé ruky samozřejmě - před tím to mělo jednu majitelku v Německu) to bylo všechno parádní, bez problémů. Teď ale: pokud jedu po městě, tak při dojezdu na křižovatku nebo při parkování atd. (brždění, volnoběh) cvakne ventil, přepne se na benzín, zahlásí na displeji CNG fault a "contact garage" a když tam jsou zrovna nízké otáčky, tak to chcípne (ale jde to hned na benzín nastartovat). Zároveň (říkám zároveň, ale nevysledoval jsem to s úplnou jistotou, protože vždycky za volantem nastane panika...) zhasnou všechny LEDky, které ukazují stav CNG v nádržcích a po dojetí, vypnutí motoru zase většinou naskočí, ale ne vždy - když to ale chvíli stojí (pár hodin), tak zatím vždycky naskočily. Pokud to přepnu na plyn, když jedu konstantně na 3-4k otáček (na pětku po dálnici) tak to funguje normálně, v neděli jsem takhle ujel skoro 200km, na plničce CNG to dotankovalo tak, že spotřeba je normální (necelých 6kg/100km). Na benzín to obecně jede úplně normálně když přehlédnu to, že to nastudeno poměrně dlouho při startování točí motorem než to chytne - stejně na benzín i na plyn, ale to dělá už od začátku. Zkoušel jsem mimo jiné mrknout na svíčky, vypadají OK. Taky jsem zkoušel tento postup, ale nepomohlo (šestý příspěvek odshora):
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=6&t=9393
Můj dotaz je jednoduchý: neporadíte, kam s tím mám v Brně dojet, aby mi to opravili? Jsem psychicky připravený i na větší vydání (tak plusmínus pět - osm tisíc?), hlavně, aby to spravili pořádně a ne jen nějak napůl - nakonec, co mi zbývá, že? Jak je tam takové kvantum elektroniky, tak my, stará garda, co pro ni to nejsložitější v autě představovala podtlaková a odstředivá regulace předstihu v rozdělovači a seštelování ventilů, jsme úplně v háji a nezbývá než se obrátit na hochy s kouzelnými diagnostikami a širokými zkušenostmi s konkrétním typem auta Díky za jakoukoli radu, zkušenost.
mám problém s CNGčkem v Multě r. v. 2001 - koupil jsem to někdy před měsícem - ujel asi 1000km a od doby, co jsem to měl nové (z druhé ruky samozřejmě - před tím to mělo jednu majitelku v Německu) to bylo všechno parádní, bez problémů. Teď ale: pokud jedu po městě, tak při dojezdu na křižovatku nebo při parkování atd. (brždění, volnoběh) cvakne ventil, přepne se na benzín, zahlásí na displeji CNG fault a "contact garage" a když tam jsou zrovna nízké otáčky, tak to chcípne (ale jde to hned na benzín nastartovat). Zároveň (říkám zároveň, ale nevysledoval jsem to s úplnou jistotou, protože vždycky za volantem nastane panika...) zhasnou všechny LEDky, které ukazují stav CNG v nádržcích a po dojetí, vypnutí motoru zase většinou naskočí, ale ne vždy - když to ale chvíli stojí (pár hodin), tak zatím vždycky naskočily. Pokud to přepnu na plyn, když jedu konstantně na 3-4k otáček (na pětku po dálnici) tak to funguje normálně, v neděli jsem takhle ujel skoro 200km, na plničce CNG to dotankovalo tak, že spotřeba je normální (necelých 6kg/100km). Na benzín to obecně jede úplně normálně když přehlédnu to, že to nastudeno poměrně dlouho při startování točí motorem než to chytne - stejně na benzín i na plyn, ale to dělá už od začátku. Zkoušel jsem mimo jiné mrknout na svíčky, vypadají OK. Taky jsem zkoušel tento postup, ale nepomohlo (šestý příspěvek odshora):
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=6&t=9393
Můj dotaz je jednoduchý: neporadíte, kam s tím mám v Brně dojet, aby mi to opravili? Jsem psychicky připravený i na větší vydání (tak plusmínus pět - osm tisíc?), hlavně, aby to spravili pořádně a ne jen nějak napůl - nakonec, co mi zbývá, že? Jak je tam takové kvantum elektroniky, tak my, stará garda, co pro ni to nejsložitější v autě představovala podtlaková a odstředivá regulace předstihu v rozdělovači a seštelování ventilů, jsme úplně v háji a nezbývá než se obrátit na hochy s kouzelnými diagnostikami a širokými zkušenostmi s konkrétním typem auta Díky za jakoukoli radu, zkušenost.