Stránka 1 z 1

Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 20 úno 2010, 18:54
od PAlivo
Motor 1.2 54kw 8 ventil rok 1999.
Obrázek

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 20 úno 2010, 19:24
od mad mike
originál zářezy(značky) na klice a vačce se musí krýt s originál zářezy na bloku motoru a krytu rozvodů(myslím), rozvody ze setrvákem nemají nic společného. rozvody nastavuješ podle značek na vačce a klice

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 27 úno 2010, 11:00
od PAlivo
Vie mi niekdo povedat naco sluzi stupnica na zotrvacniku, ked nie na nastavenie rozvodoveho remena. Puntove motory stupnicu na zotrvacniku nemaju. Rozvody na motoroch vzdycky pasuju, vacka na znackach a piest hornej urati a nie 5 stupnov pred hornou uradou?

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 27 úno 2010, 19:39
od mad mike
znovu, rozvody nastavuješ podle značek na - ozubené kolo klikové hřídele/motor, ozubené kolo vačkové nebo vačkových hřídelí(16V)/kryt rozvodů nebo motor,nic víc. neslyšel jsem, že by někdo sundával převodovku, aby mohl nastavit rozvody

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 01 bře 2010, 08:23
od corleone
PAlivo píše:Vie mi niekdo povedat naco sluzi stupnica na zotrvacniku
Na kontrolu předstihu stroboskopem.

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 01 bře 2010, 22:29
od jimi
Motor 1.2 8v se nastavuje pomocí nuly, která je v okénku na převodovce(sundavat převodovku je blbost :lol: )tj na setrvčníku a vačkový hřídel má rysku, kterou si namaloval. Takže píst 1 válce je v HÚ(to je nula na setrvačníku) a vačka je na rysce. To je nastavení rozvodů. To je vše a ničemu jinému nevěř!!!!!!! :) Použitý řemen je vytahaný, tak ti nikdy neukáže nulu, ale třeby 5st. před HÚ. Proto je třeba nastavovat nový řemen na nulu ju.

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 02 bře 2010, 17:39
od mad mike
asi takto k výměně rozvodového řemene punto 1,2 8V

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 02 bře 2010, 21:01
od jimi
Proti tomu nemám nic jen konstatuji, že stupnice na setrváku slouží také k nastavení rozvodů a to tím že 0 je HÚ.
Dále, značka na olejovém čerpadle ti může sedět s řemenicí kliky , ale stalo se mi, že byl ustřižený klínek na řemenici (klika), značky seděly, ale rozvody neseděly, protože byla pootočená klika. Tak asi tak a proti tvé informaci nic nemám a souhlasím. Čus

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 07 črc 2010, 09:33
od Bleifrei
A ako má byť správne napnutý rozvodový remeň? V technickej dokumentácii som sa dočítal, že správne napnutie sa meria v Hz, čiže frekvenciou. Pochybujem však, že takýto prístroj majú v nejakom servise.

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 11 črc 2010, 14:07
od mad mike
u 1,2 se správně napnutý řemen smí mezi vačkovým kolem a čerpadlem chl. kapaliny prohnout max. o 5-10mm (když na něho zatlačíš palcem)

Re: Spravne nastavenie rozvodoveho remena

Napsal: 26 zář 2010, 09:57
od PAlivo
Tak rozvody som nadstavil podla zotrvacnika na nulu, a spotreba mi klesla o pol litra benzinu. Takze spravne nadstavenie rozvodov by malo byt podla zotrvacnika a nie podla znaku na kluke. Motor ide dobre.