Stránka 1 z 1

Pískající Turbo

Napsal: 28 led 2010, 15:11
od Breaky74
Mám najeto 30000 km a rok a půl staré auto.Začalo mi pískat turbo.1.3MJet
Jaké máte kdo zkušenosti s turby Fiat?

Re: Pískající Turbo

Napsal: 01 úno 2010, 21:21
od watkoslaw
samozrejme ma to zaujima kedze mas 1.3 multijet a mas nahodeny box... Mohol by si to natocit ako ten zvuk znie? btw je dost mozne ze cast turba je uz out.. oprava nemusi byt draha ale zas 30k km je dost malo.. dochaldozval si ? olej si menil aspon uz 2x ? myslis ze BOX tomu pomohol? vykon sa znizil? prejavuje sa to inak okrem toho ze piska? dik pis :)

edit: znamy maka fo forde a pytal som sa na focusa 1.6tdci... focus ze brat ale nie ten motor, ze turba ochadzaju strasne rychlo, furt tam nieco tecie a celkovo ze sa mu nepaci ten motor. Co viem tak trubo vo fiate je dost male a asi ani nevydrzi tolko co vacsie.. ale zda sa mi to divne kedze sa vsade fiat chvali, ze motor uz nerobia na 150k km ako sa robi bezne ale na 250k km, tak mi prijde trocha divne ze pri novom motore toto.. To iste AAA Doblo 99 tisic km a turbo a vaha vzduchu out... jasneze v AAA vraveli ze auto je v poriadku ale to uz je mimo temu....

Re: Pískající Turbo

Napsal: 17 úno 2010, 15:59
od JardaK.
Breaky74 píše:Mám najeto 30000 km a rok a půl staré auto.Začalo mi pískat turbo.1.3MJet
Jaké máte kdo zkušenosti s turby Fiat?
On to někdo na NETu na stránkách mojeauto.cz u Punta popisoval. Ano, turbo na 1,3 MJET je malé, takže je třeba ho do zahřátí motoru (tedy spíš oleje) nehonit a po dynamičtější jízdě ho klepáním ve volnoběhu ochladit, než vypneš motor. Pak je životnost i 250.000 km. Ale tak se máš chovat ke každému turbu u každého auta. Zajímavé je, že já měl Tipo 1,9 TD a turbo krásně pískalo (miloval jsem ten zvuk, podobně jako u Oktávek) a u Punta 1,9 JTD nepíská nic.

Re: Pískající Turbo

Napsal: 17 úno 2010, 21:09
od jimi
U dobla a vůbec u motoru 1.3 mjet se stvá, že okolo 20000 km se povolí štefty na výfukových svodech a tudy to fičí a hvízdá.
Pak mám zkušenost, že si několik lidí stěžovalo na pískající zvuk okolo 2000ot/min a byla ohlá lopatka na turbu.
Je to tím, že jak je zrovinka chladno a když hned po studenem startu vyjedeš a točíš to tak se z potrubí uvolní kousiček ledu a ten ti ohne lopatku. Ten led se tam zkondenzuje když chadne motor a mrzne. Proto výrobce doporučuje po studenem startu někollik málo minut nechat motor vrčet na volnoběh, aby se potrubí pomalu vysušilo. Tak asi takhle.
Koukni na ty svody a když sundáš hadici z turba tak na lopatky uvidíš.
čus