Stránka 1 z 1
Dekarbonizace motoru-ano-ne?
Napsal: 19 led 2010, 18:03
od r.aper
Mám takovou otázku:nezkoušel někdo z Vás dekarbonizaci motoru? Co si o tom myslíte?Servisy to doporučujou,ale na stránkách Ústavu paliv a maziv od toho zrazujou.Uvolněné nečistoty prý můžou ucpat mané kanálky motou...A teď babo raď...
Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?
Napsal: 08 kvě 2010, 15:16
od bikus
Taky chci a taky váhám.....
Chtěl bych motoru udělat dobře, ale taky chci jezdit
Osobně jsem slyšel jenom o vyčištění turba, prý to provedou ultrazvukem a je lesklý jak psí kulky. Nevím jaký je přístup k samotnému turbu a s tím spojená demontáž a zpětná montáž, ale dot toho bych ještě šel.
Celkovou dekarbonizaci zatím jen zvažuju....
Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?
Napsal: 08 kvě 2010, 17:22
od mad mike
víc hlav víc názorů. i když nejsem odborník tak se přikláním k názoru nedekarbonizovat, za prvé motor má po určitém provozu vymezené vůle(i právě tím karbonem)- vyčistíte a začne třeba klepat a žrát olej. za druhé jak je psáno výše, nějaký plát sajrajtu se uvolní a něco ucpe atd. u nových aut je čištění samo o sobě blbost. bylo tady zminované celkové vyčištění- to ale znamená kompletní rozebrání motoru a hafo práce, v případě servisu i hafo peněz - přiznejte se, má smysl do toho jít?
já sám osobně jsem u Tipa vyzkoušel několik čistících přípravků, včetně ředidla a vody, a byly to akorát vyhozené prachy.
důležitá a smyslupná je jedině pravidelná výměna kvalitního oleje, jízda v optimálních otáčkách(žádné dušení na čtvrt plynu) a nebát se občas autu v rozumných mezích naložit, tzv. lidově vypálit karbon
jinak slovy známého a dle vlastních zkušeností: "chceš aby ti auto jezdilo? tak do něho nedrbej a nevymýšlej blbosti!"
tot můj laický názor
Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?
Napsal: 08 kvě 2010, 19:34
od Petr1968
"chceš aby ti auto jezdilo? tak do něho nedrbej a nevymýšlej blbosti!" vytesat do kamene. Pokud se pravidelně(spíš dříve než později) mění kvalitní olej,jezdí se normálním stylem(nedusit kvůli Bursíkovi) tak v motoru žádný karbon ,který by stál za řeč není. A samo sebou,dát tomu občas kotel je také dobrý počin. Největší jed pro motor je tzv. longlife výměnný interval ,nebo jak ta blbá věc jmenuje. Tedy měnit olej ,až mi chytré auto samo řekne. Je lepší měnit 2x levnější olej po 15000,než na 2x dražší jezdit 30000.
Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?
Napsal: 09 kvě 2010, 19:36
od Alda
Petr1968 píše:"chceš aby ti auto jezdilo? tak do něho nedrbej a nevymýšlej blbosti!" vytesat do kamene. Pokud se pravidelně(spíš dříve než později) mění kvalitní olej,jezdí se normálním stylem(nedusit kvůli Bursíkovi) tak v motoru žádný karbon ,který by stál za řeč není. A samo sebou,dát tomu občas kotel je také dobrý počin. Největší jed pro motor je tzv. longlife výměnný interval ,nebo jak ta blbá věc jmenuje. Tedy měnit olej ,až mi chytré auto samo řekne. Je lepší měnit 2x levnější olej po 15000,než na 2x dražší jezdit 30000.
Přesně tak, v práci jezdím s P.Partner Teepee a teď jsem byl na první výměně po 30.000...Moc dobrý pocit z toho taky nemám.
Re: Dekarbonizace motoru-ano-ne?
Napsal: 09 kvě 2010, 21:24
od kubiii
Přes ropáky nejsem, ale věřil bych určitě spíš Ústavu paliv a maziv než servisům, pro který je to kšeft!
Olej dát nejlevnější splňující dané výkonostní normy - ACEA, API... (případně pokud má někdo nějakou úchylku na konkrétní značku) a měnit dle předpisu výrobce, ale raději o něco dřív!!! Viskozita dle způsobu užívání.
Teď jsem měnil olej u svýho Mloka, zítra o tom napíšu nějakej referát